Gravatar

#4091 misuma 14 år siden

^^

Very cool. Frede er en by med potentiale lad mig sige det sådan. Glæder mig til biografen er bygget færdigt, yay.

Hvad laver du i Frede? Jeg selv, skaber mig tosset i en børnehave.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#4092 wimmie 14 år siden

Jeg arbejder ude på Sydjyllands Postcenter :)

Synes faktisk også rigtig godt om byen og savner også tit at bo der. Jeg er dog stadig tit derinde - har jo også lidt venner derinde fra jobbet.
Og ja, det bliver godt når der kommer en ordentlig biograf i stedet for den gamle :p

Hvilken børnehave er du i?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#4093 misuma 14 år siden

Min børnehave ligger i Kongensgade og hedder Gades Gaard.

Jo ældre jeg bliver jo mere forstår jeg at værdsatte byen. Vi har en historie, det har alle byer, men alligevel, vi har volden, stranden, lidt skov og Blockbuster. Mere behøver jeg ikke ;)

Off topic...3 x sorry.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#4094 filmz-Bruce 14 år siden

Jobtab i Danmark.

Vi kan nok alle blive enige om, at det er skidt, men det morsomme midt i tragedien er, at de gange dette har været nævnt i den forløbne uge, har ingen af nyhederne nævnt årsagen til, at industri jobbene ryger til udlandet. Det massivt højere lønniveau, som betyder vi ikke kan konkurrere i industri erhvervene. Det er ligesom klodens befolkningstal. Alle ved udviklingen er et kæmpe problem, men man snakker om alt muligt andet.

Jeg er inden for IT og alle konsulentvirksomheder er for tiden igang med at opbygge joint ventures med partnere i udlandet og gøre en del af forretningen klar til at kunne tilbyde outsourcing. Mange brancher er ved at gøre klar. Hvis ikke udviklingen vendes og Danmark får flere industri jobs, så går det én vej.

Men først kommer der formentlig nogle hårde år, hvor lønniveauet skal til diskussion og hvis det går som det plejer, formår fagforeningerne at udskyde det projekt i flere år, indtil situationen er værst mulig og der ingen anden vej er.

Hvor længe tror folk, at velfærdsniveauet kan opretholdes, når indtjeningen i det private erhvervsliv daler?

0/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4095 davenport 14 år siden

Movie1000 - ang. den hund, så gå lige ind på: http://www.123hjemmeside.dk/HundepensionWikki/ det er en af mine venner der har den, og det er helt fantastisk for dyret. Hils fra mig!

Ang. Fredericia, så er det imo en underlig by, med en masse "typer" overalt.. Sådan lidt mærkelig...
Men Kongensgade er ikke langt fra mit arbejde. Sidder på Kastelvej på havnen..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#4096 Skeloboy 14 år siden

#3095 - nu var Fredericia jo også Danmarks fristed med religionsfrihed og et sted for tidligere straffede personer i gamle dage...
Gravatar

#4097 wimmie 14 år siden

#4096
Hvad mener du med 'i gamle dage' ? ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#4098 davenport 14 år siden

Synes der er mange washed up drankertyper, hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg kan godt føle mig lidt utryk.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#4099 wimmie 14 år siden

#4098

Ja, hvis du holder til ved havnen - men har alle større byer ikke de typer. Det var faktisk samme indtryk jeg havde af byen før jeg flyttede dertil. Jeg havde været på kursus i 3 dage og boede på Hotel Postgaarden - den del af byen er altså knap så tiltrækkende.

Men tager man ned gennem gågaderne og de små sidegader; eller en tur på voldene eller ned til stranden, så får man et helt andet indtryk af byen. Jeg gik fra at synes at byen var halvgrim og industri-agtig til at være rigtig hyggelig og smuk - især om sommeren.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#4100 frankdrebin 14 år siden

Bøder 1/6

Skriv ny kommentar: