Gravatar

#8281 Ericmase 15 år siden

Denne "Fan Made" "Inception" opening: 6/6

The Movie Nerd is here...
Gravatar

#8282 Slettet Bruger [183270890] 15 år siden

#8257 Men som han også skriver, så er komedie altid en subjektiv størrelse, hvor det i bund og grund kommer til om man griner eller ej. Sitcoms kan ofte være en forfærdelig størrelse, især med diverse baggrundsstøj og nej der er nok ikke så meget udvikling i serierne.

Jeg ser det mest som en gang let underholdning ovenpå mange af de andre mere dystre jeg følger. Derudover vil jeg dog give ham ret i, at udvalget blandt sitcoms er langt bedre end det har været længe. Der er langt større kreativitet end der tidligere har været. Ja bare 6-7 år tilbage var der ikke så meget at komme efter.

Derudover er der også kommet flere serier som blander komik og drama. Ved diverse nomineringer vil serier som Weeds og Nurse Jackie, være blandt komedieserier omend der er ligeså meget drama i dem.
En ting jeg synes at Tim Goodman glemmer er, at der generelt har været en tendens blandt tv-serier at mangfoldigheden blandt dem er større end det nogensinde har været før. Kreativiteten blomstrer og dette går så også ud over komedieserierne.

Det irriterende er så, at det kan være meget svært at følge med.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#8283 Babo Rises 15 år siden

BN (8277) skrev:
Poleret" kan man strengt taget også kalde mange af de klassiske Hollywood-komedier, som jeg elsker at se

Muligt. Det ændrer dog intet ved mit udsagn. Jeg finder Venner virkelig håbløs og slet slet ikke morsom. Det er en stokkonservativ form for humor.. fald-på-halen komik, af de mest røvsyge slags. Jeg ved godt mange ser skidtet og synes serien er guddommelig, men jeg kan ikke snuppe synet af den. Jeg kan langt bedre lide Two and a Half Men, f.eks.. Men det er nu dét :)
Gravatar

#8284 wimmie 15 år siden

Puha, der er heller ikke mange sitcoms/komedieserier jeg finder specielt sjove... I "dåselatter-genren" er det serier som MASH og Seinfeld der har været sjovest - men ellers er jeg mere til komedieserier som Arrested Development, The Office og It's Always Sunny in Philadelphia... samt animerede komedieserier som The Simpsons, Futurama og Family Guy.

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#8285 Batsy 15 år siden

8284# The Simpsons finder jeg lidt overvuderet, Family guy er meget sjovt, Futorama er skide sjovt, South Park er Über skide sjovt :P

Ser ikke særlig meget sitecoms, men ellers skulle det være Kings Of Quenns jeg vil se.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#8286 Kruse 15 år siden

wimmie (8284) skrev:
men ellers er jeg mere til komedieserier som Arrested Development, The Office og It's Always Sunny in Philadelphia... samt animerede komedieserier som The Simpsons, Futurama og Family Guy.

Enig! Dog synes jeg at Family Guy er noget overvurderet.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8287 Slettet Bruger [183270890] 15 år siden

Dem jeg følger lige nu er Community, Modern Family og 30 Rock. De er allesammen forskellige typer af serier, men hysterisk morsomme.

Der er selvfølgelig altid dårlige sitcoms, hvor det mest er falden-på-halen typer, men blandt de gode serier synes jeg der er færre og færre af dem. Karaktererne er langt mere velskrevne end de tidligere har været og indeholder flere nuancer. Og ikke mindst er det dialogen som er det fremtrædende i serierne, især i en serie som 30 Rock.
I øvrigt er det også altid sjovt at se når etablerede skuespillere lige tager en gæsterolle.

Gravatar

#8288 gi-jones 15 år siden

Personligt mener jeg at serier, hvor det er nødvendigt med dåselatter for at gøre opmærksom på hvornår man skal grine, ikke er min tid værd.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#8289 Slettet Bruger [183270890] 15 år siden

#8288 Men her skal man jo så lige huske på, at det tit er noget som kanalerne bestemmer de skal.

Og for at få værket distribueret går skaberen med til det. Der er så noget dåselatter som er værre end andet. Det der findes på Big Bang Theory er placeret de mest mærkelige steder. Vel at mærke steder, hvor det ikke er meningen man skal grine eller i hvert fald ikke er sjove og så er det meget højt.
Gravatar

#8290 BN 15 år siden

Babo Rises (8283) skrev:
Muligt. Det ændrer dog intet ved mit udsagn.

Jeg kunne skam heller ikke drømme om at ændre dit udsagn. Faktisk er det kun Admin der kan dét! ;-)

Babo Rises (8283) skrev:
Det er en stokkonservativ form for humor... Jeg ved godt mange ser skidtet og synes serien er guddommelig ....

Tjah, så må jeg jo være "stokkonservativ", når det gælder humor. ;-) ... Jeg finder ikke serien "guddommelig" eller fantastisk - så flotte ord bruger jeg kun om f.eks. Monty Python, Dave Allen og Zucker/Abrahams spoof-film, samt udvalgte Cary Grant-komedier. Men 'Friends' repræsenterer i mine øjne en sidste rest af den mere elegante, antydede form for humor, som kendetegnede den klassiske Hollywood-komedie.

Eller lad mig udtrykke det gennem ren karaktergivning:

Monty Python: 10/10

Dave Allen Show: 10/10

Zucker/Abrahams (frem til og med 'Naked Gun 33 1/3'): 10/10

De bedste Cary Grant-komedier: 10/10

'Friends': 8/10 (i perioder kun 7/10)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: