#8881: Skal jeg forstå det sådan at du mener man er naiv hvis man stemmer til den rødere side til næste valg, for det er da godt nok noget af en påstand.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#8884 Nej det er kun størstedelen af vælgerskaren jeg tilskriver bl.a. naivitet og uvidenhed om nationaløkonomiske forhold som drivkraft for afgivelse af stemme. Når man hører partitoppen i S og SF udtale sig om nationaløkonomiske forhold, står det ganske klart at selv der hersker uvidenheden, når man i den grad undsiger alle vismænd, tænketanke og bl.a. OPECs beregninger og stadig tror på utopier.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#8885: Jeg kan være enig så langt at mange stemmer på et meget løst grundlag. Derudover synes jeg efterhånden de muligheder der er ganske ringe (altså både til højre og venstre på den politiske skala). S og SFs oprindelige plan er vel mere eller mindre også ødelagt nu, så de kommer vel snart med en ny plan. Så at der er forvirring i toppen lige nu er forståeligt nok imo. Jeg ser dog fortsat helst en rød regering efter næste valg, et valg jeg har truffet på baggrund af at have lyttet til et væld af debatter (og også set et par stykker i øvrigt.) Skal dog gerne indrømme at jeg har noget lettere ved at forholde til de mere værdipolitiske emner end eksempelvis den økonomiske.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#8889: Det ironiske er at mange af partierne i deres higen efter at please den brede befolkning, ender med ikke at please nogen. Danskerne vil, tror jeg, have nogle partier de kan se forskel på, og som står fast på deres politik, og ikke, som eksempelvis SF, forsøger at vinde en popularitetskonkurrence ved at give slip på deres principper, for at vinde stemmer. I den forbindelse er det faktisk kun de små partier: Enhedslisten, Liberal Alliance og Dansk Folkeparti der formår at stå nogenlunde fast på deres holdninger, selvom sidstnævnte lavede noget af en kovending omkring efterløn.
#8881 Bruce 14 år siden
Mit lig eller Sass'! Jeg satser stadigvæk på
Der er et minimum af fornuft tilbage i det gennemsnitlige Danmark. Naivt uden tvivl.
#8882 Batsy 14 år siden
Det her er mig på en dårlig dag-
Self er det en tegnefilm, men beskriver mit talent for at røvsparke nogle slemme gutter som dig :P Hoho!
#8883 MMB 14 år siden
Jeg læste det godt, og præcis de samme rygter var der sidste år ved Cannes. Jeg tror simpelthen Politiken må have lavet en fejl...
#8884 Collateral 14 år siden
#8885 Bruce 14 år siden
#8886 Bobby Singer 14 år siden
FML!
#8887 Batsy 14 år siden
:D
#8888 Collateral 14 år siden
#8889 gi-jones 14 år siden
#8890 Collateral 14 år siden