Jeg troede lige, at min computer var gået i udu. Skærmbilledet var pludseligt "gnidret" og bestod af små firkanter, som man kunne ane det normale baggrundsbillede igennem. Jeg forsøgte at genstarte, men så stod den bare og loadede, mens Apple-logoet i baggrunden så underligt ud med nogle af linjerne forrykket i forhold til andre. Jeg nåede vist at genstarte 4-5 gange uden resultat. Det hjalp først at tage al strøm bort, både kabel og batteri - så loadede den fuldstændigt normalt igen.
Det er første gang i fem år med Mac, at jeg oplever et decideret nedbrud. Det er meget godt klaret, men det kunne ikke komme på et mere nervepirrende tidspunkt: Jeg sidder og skriver eksamensopgave lige nu.
Heldigvis slipper jeg for at købe ny computer: 6/6
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Nå, det fik jeg vist skrevet for tidligt. Problemet vendte tilbage igen - og denne gang tog det en halv time, før det lykkedes mig at genstarte den uden problemer.
Nu har jeg til gengæld fundet ud af, at det er et udbredt problem.
Jeg kørte en hardware-test og fik en fejlkode på videokortet. Det viser sig, at der åbenbart er en hel generation af kort fra NVIDIA, der har en høj fejlrate.
Den gode nyhed er, at Apple reparerer computeren gratis op til 4 år efter købsdato - også selvom garantien er udløbet. Det dårlige er selvfølgelig, at jeg så kommer til at undvære den i en periode.
Alt i alt 3/6
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#9151 Et godt råd til at forhindre at man mister sin opgave er dropbox et godt redskab. Hvis du søger for at din fil ligger i dropbox mappen og du hele tiden skriver fra den vil dropbox konstant uploade den til nettet. Så hvis computeren går ned vil den ligge på nettet:)
Eksamen klokken 9.00 Wakka wakka jeg kan godt føle jeg lidt nervøs, men det ikke så slemt. Jeg er forberedt, så længe de ikke tager mit papir som er stik ord og en hjælp så vil jeg klarer mig fint. Bedømmelsen kommer senere Ladies and Gentlemen See ya!!!
Ps
Ønsk mig lige held og lykke!! :D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#9151 Thomsen 14 år siden
Jeg troede lige, at min computer var gået i udu. Skærmbilledet var pludseligt "gnidret" og bestod af små firkanter, som man kunne ane det normale baggrundsbillede igennem. Jeg forsøgte at genstarte, men så stod den bare og loadede, mens Apple-logoet i baggrunden så underligt ud med nogle af linjerne forrykket i forhold til andre. Jeg nåede vist at genstarte 4-5 gange uden resultat. Det hjalp først at tage al strøm bort, både kabel og batteri - så loadede den fuldstændigt normalt igen.
Det er første gang i fem år med Mac, at jeg oplever et decideret nedbrud. Det er meget godt klaret, men det kunne ikke komme på et mere nervepirrende tidspunkt: Jeg sidder og skriver eksamensopgave lige nu.
Heldigvis slipper jeg for at købe ny computer: 6/6
#9152 Thomsen 14 år siden
Nu har jeg til gengæld fundet ud af, at det er et udbredt problem.
Jeg kørte en hardware-test og fik en fejlkode på videokortet. Det viser sig, at der åbenbart er en hel generation af kort fra NVIDIA, der har en høj fejlrate.
Den gode nyhed er, at Apple reparerer computeren gratis op til 4 år efter købsdato - også selvom garantien er udløbet. Det dårlige er selvfølgelig, at jeg så kommer til at undvære den i en periode.
Alt i alt 3/6
#9153 Bruce 14 år siden
6/6
#9154 Slettet Bruger [2083851235] 14 år siden
Stabilt, så kan vi snart finde tid til en western-dag. :)
#9155 Bruce 14 år siden
#9156 chronaden 14 år siden
#9157 Wangsgaard 14 år siden
Et godt råd til at forhindre at man mister sin opgave er dropbox et godt redskab. Hvis du søger for at din fil ligger i dropbox mappen og du hele tiden skriver fra den vil dropbox konstant uploade den til nettet. Så hvis computeren går ned vil den ligge på nettet:)
#9158 wimmie 14 år siden
Nice! (og snyd... Vil også have en robotstøvsuger)
#9159 Batsy 14 år siden
Ps
Ønsk mig lige held og lykke!! :D
#9160 Thomsen 14 år siden