Kan ikke komme på noget klip at bruge, så jeg har bare lige vurderet.
#20: Et meget intenst klip som både via sit indhold og sin stil formår virkelig at fænge på en skræmmende måde. Klippet gav mig meget lyst til at se den øvrige dokumentar, til trods for at mit kendskab til bandet er relativt lille på nuværende tidspunkt. Rystende og vellavet lille bid.
8/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#22 Til "Det kræver nok, at man ser filmen før man finder det sjovt eller dramatisk eller hvad det nu giver sig ud for at være." svarede du "Øh ja, selvfølgelig! Ganske som det er tilfældet med alle andre klip eller uddrag fra film." Det var ikke eksemplet jeg var efter, men nærmere genereliseringen, at man skal have set hele filmen, før man udfra klip kan finde det dramatiske ELLER SJOVE i det. Men jeg kan da også se det dramatiske, i flere klip fra film jeg ikke har set, for at vende den rundt igen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jo, men meningen må vel så være at finde nogle klip eller scener, der kan stå for sig selv.
... hvilket jeg også gjorde. Scenens samtaleemne mellem Kevin Costner og Joan Allen starter under is-spisningen og fortsætter i soveværelset og badeværelset. Hvis Antlions scene fra 'Berlin Alexanderplatz' eller dit eget klip fra slutningen af 'Ung Flugt' kan give udbytte uden at man har set hele filmen eller hele afsnittet af den pågældende tv-serie (for ikke at sige alle forudgående afsnit), så kan scenen fra 'The Upside of Anger' jo også - det siger sig selv.
Alle klip eller scener er taget ud af en sammenhæng, hvor man kun kender det forudgående, hvis man har set filmen (eller serien).
Det turde være indlysende, at den scene jeg har linket til, har en anden tone end de første 50 fjollede Hugh Grant-komedier, og konflikter løses ikke med charme, søde ord og baggrundsvioliner. Parforholds-problematikken behandles ikke overfladisk, men kunne ligeså godt være taget fra et seriøst hverdagsdrama. Det var denne anderledes og mere ægte og realistiske tone, mit klip skulle eksemplificere.
Hvis I ikke kan få dette ud af klippet, har vi sandelig en MEGET forskellig måde at opfatte film på.
#21 Collateral 13 år siden
8/10
#22 BN 13 år siden
Øh ja, selvfølgelig! Ganske som det er tilfældet med alle andre klip eller uddrag fra film.
#23 Lord Beef Jerky 13 år siden
[url= dette![/url]
I skal være velkomne til at anmelde klippet, hvis Collateral ikke kan finde på noget... jeg har dog stadig ikke fået set filmen.
#24 BN 13 år siden
"Morsomme"? ... Hvad var det lige jeg ville fremhæve ved scenen?
Hvis du/I ikke kan fornemme en helt anden tone i denne scene end i diverse andre moderne komedier, så ved jeg snart ikke hvad ...
#25 Lord Beef Jerky 13 år siden
#26 Fellaheen 13 år siden
Jo, men meningen må vel så være at finde nogle klip eller scener, der kan stå for sig selv.
--
#23 - Et mærkværdigt klip må jeg sige, men meget interessant. Jeg forstår ikke helt det svenske element i det. 6/10
Til bedømmelse: Måske den mest rørende og ukorrumperede film, der findes.
[url= i "Ung Flugt"[/url]
#27 BN 13 år siden
... hvilket jeg også gjorde. Scenens samtaleemne mellem Kevin Costner og Joan Allen starter under is-spisningen og fortsætter i soveværelset og badeværelset. Hvis Antlions scene fra 'Berlin Alexanderplatz' eller dit eget klip fra slutningen af 'Ung Flugt' kan give udbytte uden at man har set hele filmen eller hele afsnittet af den pågældende tv-serie (for ikke at sige alle forudgående afsnit), så kan scenen fra 'The Upside of Anger' jo også - det siger sig selv.
Alle klip eller scener er taget ud af en sammenhæng, hvor man kun kender det forudgående, hvis man har set filmen (eller serien).
Det turde være indlysende, at den scene jeg har linket til, har en anden tone end de første 50 fjollede Hugh Grant-komedier, og konflikter løses ikke med charme, søde ord og baggrundsvioliner. Parforholds-problematikken behandles ikke overfladisk, men kunne ligeså godt være taget fra et seriøst hverdagsdrama. Det var denne anderledes og mere ægte og realistiske tone, mit klip skulle eksemplificere.
Hvis I ikke kan få dette ud af klippet, har vi sandelig en MEGET forskellig måde at opfatte film på.