Gravatar

#1 Pytter 17 år siden

Inspireret af tråden "Bedøm sangen", synes jeg at vi skal have en lignende tråd, dedikeret til filmmusik.

Det skal være et stykke musik, som er komponeret til en film. Det må ikke være et klassisk stykke musik eller en moderne sang, som bliver brugt i en film.

Jeg starter tråden med denne perle:
Cinema Paradiso

Den skal bedømmes på 10-skalaen og gerne kommenteres.

edit: da tråden virkede lidt overset i "Filmmusik" forummet, tillod jeg mig at kopire den til Tagwall.
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#2 filmfan 17 år siden

Miles Davis indspillede scoren til Louis Malle's debutfilm thrilleren "Ascenseur pour l'echafaud" (Elevator To The Gallow) fra 1957. Det er en musik, der sagtens kan stå alene og som i en vis forstand kan siges at have overlevet filmen.

Filmens [url=

[url= fra filmen[/url]
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch
Gravatar

#3 Benway 17 år siden

Jeg så filmen for et par uger siden, og både den og musikken er fantastisk. 9/10

Jerry Goldsmiths score fra [url=
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4 filmz-Bruce 17 år siden

#2 og #3 Utroligt stemningsfyldt på næsten samme måde. Den slags musik får mig altid bragt i en slags præ-80'er stemning, nærmest lidt melankolsk, men på en bedrøvet måde. Passer perfekt.

[url=
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: