Gravatar

#11 Snaden 11 år siden

Jean Michel Jarre's Waiting for Cousteau.

Jeg må indrømme, at jeg aldrig rigtigt har fået dykket ned i Jean Michel Jarre's musikalske universe, men det er bestemt en sang, som blev smidt på fortrukne, så jeg senere kan hive den frem igen.

7/10

---

[url= And The ElephantMen - Evil Friend[/url]
Gravatar

#12 Kisbye 11 år siden

Hallo bæver. Det var nøjagtig samme sang du postede sidst legen gik i stå.

edit: Vi kom over den denne gang :) Jeg sider og skal til at se en film, men hopper nok med legen senere. :)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#13 Pécuchet 11 år siden

Tak til Snaden for at redde tråden!

Snaden (11) skrev:
[url= And The ElephantMen - Evil Friend[/url]

En lun lille sang med lækre forrevne harmonier. The White Stripes? Nej, snarere Ziggy Stardust (specielt hvis man hører "How Long the Night Was"), blot med Dax Riggs unikke og dejligt distraherende vokal. Det mørke billedsprog bliver for meget af det gode, men ellers er det et så betagende stykke musik.

7/10

---

[url= - Suicide Demo for Kara Walker[/url]
Der burde have været Roser.
Gravatar

#14 Pécuchet 11 år siden

Muldgraver, hvilke albummer har du egentlig hørt af Current 93? Nu har jeg efterhånden hørt halvdelen af dem igennem, og indtil videre er jeg ikke stødt på noget dårligt.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#15 Sweetiebellefan 11 år siden

Meget godt.

10/10

Mona Lisa Overdrive

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#16 Muldgraver 11 år siden

Jeg har ikke hørt nogle albummer som sådan, men fik dem anbefalet af en kollega for nylig, der dog kun havde en masse godt at sige om dem, og især fandt deres udvikling interessant, og hans beskrivelser gjorde mig straks interesseret. Mine musikafspilningsmuligheder er dog ikke just gunstige for tiden, så jeg fokuserer min økonomi i andre retninger; jeg har altså desværre kun lyttet pluknumret, men fandt det hørte så berigende, at jeg dømte det værdigt til denne tråd. Jeg ser dog frem til engang at kunne gå fokuseret på opdagelse i deres univers, eksempelvis Where the Long Shadows Fall som du fremhævede i den anden tråd, er jo ovenud vidunderligt.

Deres (især senere) tekstunivers må tiltale dig?
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#17 Kisbye 11 år siden

Det må være det man kalder for trance musik.
Man kan godt høre det er fra Matrix, men syntes ikke rigtigt det er noget specielt over det.
Fungere meget godt som baggrundsmusik.

7/10

----

Lad os fortsætte med filmmusik:
[url=]Voki Kostić - Ko to tamo peva[/url]
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: