Nu folk er i gang, er der nogen der har nogen anelse om hvor man kan finde et klip hvor hitler heiler til en masse soldater? Gerne et min. 10 sekunders klip.
Er i gang med et projekt, så det er ikke fordi jeg tænder på at se sådan noget. :p
filmz.dk - din reklamesøjle på nettet. http://derb.dk
Mange vælger Saving Private Ryan, og jeg vil egentlig gerne høre lidt om hvorfor.
Har set den en gang, og kan huske jeg beundrede den meget teknisk. Men plottet, skuespiller osv. osv. synes jeg haltede enormt. Det er måske en film der bliver bedre 2. gang ?
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Absolut Saving Private Ryan, stærkt forfuldt af Where Eagles Dare, og så Das boot.
Men der er en film jeg ikke kan huske. En vesterlænding havner på en ø, hvor en asiatisk soldat også er strandet. De ved de har brug for hinanden for at overleve så de dræber ikke hinanden, men er på vagt fover for den anden.
Der er en scene, hvor en gør en kniv skarp på en sten, og den anden er nervøs, men der sker intet.
I slutningen af filmen, mener jeg, at de ligger i hvert af deres huller og graver mod hinanden i regnvejr. Den ene spiser konserves, som er fordærvet og der er orm i maden.
Saving Private Ryan er med på min pga. Omaha Beach scenen. Kan huske at D-Dag veteraner græd da de så den til en privat screening fordi den portrætterede begivenhederne på stranden så realistisk. At den så også har et af de bedste lydspor på en DVD nogensinde og så se den på et 7.1 anlæg, så er jeg solgt.
Men derudover ja, så er de andre på min liste nok egentlig bedre WW2 film. Band of Brothers synes jeg er ypperlig hele vejen igennem og glæder mig til den nye serie i Stillehavet.
#19 Jep det er en rigtig god WW2 film. "Enemy Mine" af Wolfgang Petersen, med Dennis Quaid og Louis Gossett Jr. er iøvrigt bygget på denne film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#11 filmz-WSTE_M 21 år siden
Saving Private ryan
Stalingrad
Das Boot
Band Of Brothers
We Were Soldiers
descend on us all this day, and for evermore.
#12 filmz-Bruce 21 år siden
Band of Brothers
Thin Red Line
Stalingrad
Das Boot
Saving Private Ryan
Iron Cross
I kategori: Menneskeskæbner WW2
The Pianist
Schindlers List
I kategori: Action WW2
Where Eagles Dare
Kellys Helte
Patton
Dirty Dozen
Broen Ved Arnhem
Battle of Britain
#13 filmz-derb 21 år siden
Er i gang med et projekt, så det er ikke fordi jeg tænder på at se sådan noget. :p
http://derb.dk
#14 Yoda 21 år siden
1. Thin Red Line
2. Patton
3. Where Eagles Dare
4. Stalingrad
5. Das Boot
6. Saving Private Ryan
7. Empire of the Sun
#15 chronaden 21 år siden
Saving Private Ryan
Schindler's List
The Pianist
Schindler's List
Das Boot
Thin Red Line
Band of Brothers
#16 Morbid 21 år siden
Mange vælger Saving Private Ryan, og jeg vil egentlig gerne høre lidt om hvorfor.
Har set den en gang, og kan huske jeg beundrede den meget teknisk. Men plottet, skuespiller osv. osv. synes jeg haltede enormt. Det er måske en film der bliver bedre 2. gang ?
#17 filmz-nemesis 21 år siden
Men der er en film jeg ikke kan huske.
En vesterlænding havner på en ø, hvor en asiatisk soldat også er strandet. De ved de har brug for hinanden for at overleve så de dræber ikke hinanden, men er på vagt fover for den anden.
Der er en scene, hvor en gør en kniv skarp på en sten, og den anden er nervøs, men der sker intet.
I slutningen af filmen, mener jeg, at de ligger i hvert af deres huller og graver mod hinanden i regnvejr. Den ene spiser konserves, som er fordærvet og der er orm i maden.
Hvad er det for en film, help me please...
#18 chronaden 21 år siden
#19 Yoda 21 år siden
Det er "Hell in the Pacific" fra '68 af John Boorman med henholdsvis Lee Marvin og Toshiro Mifune i de to hovedroller.
Også en rigtig, rigtig god WW2 film - den skal også på min liste, hvordan kunne jeg glemme den?
;-)
#20 filmz-Bruce 21 år siden
Saving Private Ryan er med på min pga. Omaha Beach scenen. Kan huske at D-Dag veteraner græd da de så den til en privat screening fordi den portrætterede begivenhederne på stranden så realistisk. At den så også har et af de bedste lydspor på en DVD nogensinde og så se den på et 7.1 anlæg, så er jeg solgt.
Men derudover ja, så er de andre på min liste nok egentlig bedre WW2 film. Band of Brothers synes jeg er ypperlig hele vejen igennem og glæder mig til den nye serie i Stillehavet.
#19 Jep det er en rigtig god WW2 film. "Enemy Mine" af Wolfgang Petersen, med Dennis Quaid og Louis Gossett Jr. er iøvrigt bygget på denne film.