Gravatar

#1 davenport 21 år siden

Jeg er ret vild med doku, men kender ikke så vildt mange. Kunne vi ikke lave lidt omkring det? Jeg kan godt lide Bowling FC, men det er bestemt ikke den eneste "genre" jeg bryder mig om.
Det er jo også nemt at se Discovery, men der er gerne mere kød på film i genren.
Hvad mener i er godt at købe?

Tak!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

Der er mange gode Crumb, Heart of Darkness, Roger and Me for at nævne et par de rigtig gode fra nyere tid.

Prøv at få fat i bogen Imagining Reality: The Faber Book of the Documentary af Kevin Macdonald og Mark Cousins, som er en god introduktion til genren.

Er der noget specielt emne ???
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#3 davenport 21 år siden

Nej egentlig ikke. Jeg holder bare meget af doku, og elsker at lære nye ting og fordybe mig i emner. Hvad handler de føromtalte film om?
Gravatar

#4 The Insider 21 år siden

Touching the Void er ikke blot en af de bedste dokumentarfilm nogensinde, det er en af de bedste film overhovedet nogensinde. Den vandt en BAFTA i år for Bedste Engelske Film, og er lavet af Kevin Macdonald (som Crystalstar nævner), som tidligere er blevet belønnet med en Oscar for en dokumentar. Det er en af de mest rørende, intense og gribende autentiske beretninger jeg nogensinde har set, og den er for nylig udkommet på DVD i England. Købte den hos CDWOW for 140 kr.

Murder on a Sunday Morning vandt Oscar for bedste dokumentarfilm for nogle år siden, og er bl.a. blevet vist på TV2. Det er også en fremragende film, som kan fås på DVD visse steder.
War. War never changes.
Gravatar

#5 davenport 21 år siden

Hvad handler Touching the Void om?
Lyder spændende i titlen bare..
Gravatar

#6 The Insider 21 år siden

Det er den autentiske beretning om to bjergbestigeres forsøg i 1985 på at bestige et bjerg i Peru, som det aldrig tidligere er lykkedes nogle af bestige - og ikke alt går efter planen. Tom Cruise prøvede i årevis at få omdannet den ene af bjergbestigernes roman over begivenheden (som på dansk hedder "Mellem is og intet") til en film, men det lykkedes heldigvis ikke, og i stedet har vi fået denne dokumentar. Vil helst ikke gå i detaljer omkring filmen, men kan kun sige at den skal ses.
War. War never changes.
Gravatar

#7 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

Heart of Darkness - Er en fremragende dokumentar om tilblivelsen af Coppolas "Dommedag Nu"

Roger and Me - Er Michael Moores første dokumentarfilm, som handler om da GMC lukkede en af deres fabrikker og sendte 30.000 arbejdere ud i arbejdsløsheden.

Crumb - handler om den bindegale tegner/tegeserieforfatter Robert Crumb og hans skøre familie. Filmen er produceret af David Lynch.

Det er 3 meget forskellige, men hver på sin måde underholdene dokumentarer.

Desuden kan du på http://www.imdb.com/chart/documentary se en lan liste af nogen af de bedste gennem tiderne. Jeg har selv flere af dem, så hvis du har mulighed for at se videobånd må du godt låne nogen af dem.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#8 ks 21 år siden

Touching The Void er i en klasse, helt for sig selv! Men det er vel også en slags docu-drama, ikke en 100% klassisk dokumentar, men så absolut genial.
Gravatar

#9 The Insider 21 år siden

Glad for endelig at støde på en anden person her på filmz, som også har set den :-) Tager faktisk ind og viser den for mine kære forældre nu.
War. War never changes.
Gravatar

#10 filmz-nemesis 21 år siden

Hvis det er den jeg har set, og tænker på så er den bestemt seværdig.
Roger and me er også rigtig god.
Elsker doku, men kan desvære ikke huske navnene på dem.
Discovery, History chanal og Expolere har mange gode programer og selvfølgelig dokumentare.

Skriv ny kommentar: