Gravatar

#1 Nancy 9 år siden

Jeg tænkte det kunne være interessant med en tråd dedikeret til de bedste udgivere af film på DVD/BD.

Criterion er selvfølgelig sevlskrevet, men jeg har endnu ikke anskaffet mig en regionsfri BD-afspiller og kan derfor ikke bedømme kvaliteten. Deres dvd-udgivelser er til gengæld fantastiske og det er især ekstramaterialet jeg finder meget imponerende.

BFI står også bag nogle fine udgivelser. Jeg ligger selv inde med BD-udgaver af tre Ozu film (Tokyo Story, Late Spring og Good Morning), som jeg er meget glade for. Billede og lyd er imponerende, gode og informative kommentarspor og i hver udgivelse af Ozus film er der inkluderet en ekstra film.

Sony Pictures har også udgivet en række klassikere på BD, men jeg kan kun tale for Lawrence of Arabia, der til gengæld ser gudeskøn ud.

Jeg har ikke rigtig erfaring med andre udgivere såsom Masters of Cinema og Artificial Eye.

Hvad med jer?
"It's not a significant bullet." - Werner Herzog
Gravatar

#2 Pécuchet 9 år siden

1. MoC
2. Criterion
3. Second Run
4. Arrow Films
5. BFI
6. Koch Media
7. Edition Filmmuseum
8. Artificial Eye
9. Mr Bongo
10. Blaq Out
Der burde have været Roser.
Gravatar

#3 zombieman 9 år siden

1. Criterion
2. Scream factory
3. Masters of cinema
4. Arrow video
5. BFI
6. Synapse
7. Warner
8. Second sight
9. 88 films
10. Kino
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#4 Nancy 9 år siden

#2

Hvorfor rangerer du MoC højere end Criterion?
"It's not a significant bullet." - Werner Herzog
Gravatar

#5 Pécuchet 9 år siden

#4:

Fordi deres udvalg er mere interessant (specielt mht. stumfilm). Desuden er udgivelserne billigere. Arrow har efterhånden også opnået en standard, der er på højde med Criterions.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#6 Muldgraver 9 år siden

Jeg vil blot anbefale MoC og Second Run. Især sidstnævnte har på trods af deres ofte mangelfulde transfers udgivet nogle af de film, der har givet mig mest.

Artificial Eye har også mange fine udgivelser bag sig.

Jeg har desværre næsten ingen erfaring med Criterion, da jeg ikke kan afspille region 1.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl

Skriv ny kommentar: