Jeg søger lidt filminspiration fra sidste års film, og hvilken bedre måde findes der, end at få nogle toplister på bordet? I må gerne smide lidt ord på jeres valg, men det er selvfølgelig op til jer. Umiddelbart har jeg "kun" set tre film, jeg ville give topkarakter fra sidste år, så min liste består af 3 film - og kedeligt nok ingen ord.
1. Upstream Color 2. Adeles Liv 3. Nymphomaniac
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
1) Gravity 2) Mud 3) Adeles Liv 4) The Worlds End 5) Captain Phillips
Imellem tiden fik jeg set flere film, så listen ændrede sig og enkelte blev svagere/stærkere i hukommelsen. Gravity i 2D tabte desværre lidt pusten og røg ned en enkelt karakter.
1) 12 Years a Slave 2) Mud 3) Gravity 4) American Hustle 5) Captain Phillips
2013 var et fornuftigt filmår.
Skuffelser: Die Hard 5, Trance, The Counselor, Upstream Color, Her.
Boblere: Adeles Liv, Hobbitten 2, The Prisoners, The Conjuring.
Mud og 12 Years A Slave skal jeg helt sikkert få set snarest! Må dog indrømme, at Gravity, The Worlds End, Captain Phillips og American Hustle ikke gjorde det store for mig. Prisoners kunne jeg slet ikke lide. The Conjuring og Hobbitten 2 er sikkert på min top 10 eller 20.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Vi har tilsyneladende forskellig smag. Upstream Color var kæmpe skuffelse for mig. Adeles Liv er vi dog forholdsvis enige om selvom jeg altså fandt den lidt lang, men rigtig godt drama - omend næppe en jeg genser.
Spring Breakers og Blue Jasmine, ja! Har ikke set nogle af Midnight-filmene, men har også længe overvejet dem. Hushpuppy og Zero Dark Thirty har jeg set, og synes rigtig godt om (det samme med The Master), men regner dem alle som 2012 film. Kan ikke selv huske hvilket år, jeg fik dem set selv dog.
1. Before Midnight 2. Frozen 3. Blackfish 4. The Wolf of Wall Street 5. Hobitten
Dog er der flere andre, som jeg mener er seværdige: The Lifeguard (et overset drama med en rigtig god præstation af Kristen Bell) Dallas Buyer's Club Sorg og glæde Adeles Liv World War Z
#1 Lord Beef Jerky 10 år siden
1. Upstream Color
2. Adeles Liv
3. Nymphomaniac
#2 Ispep 10 år siden
1) Gravity
2) Mud
3) Adeles Liv
4) The Worlds End
5) Captain Phillips
Imellem tiden fik jeg set flere film, så listen ændrede sig og enkelte blev svagere/stærkere i hukommelsen. Gravity i 2D tabte desværre lidt pusten og røg ned en enkelt karakter.
1) 12 Years a Slave
2) Mud
3) Gravity
4) American Hustle
5) Captain Phillips
2013 var et fornuftigt filmår.
Skuffelser:
Die Hard 5, Trance, The Counselor, Upstream Color, Her.
Boblere: Adeles Liv, Hobbitten 2, The Prisoners, The Conjuring.
#3 Lord Beef Jerky 10 år siden
#4 Morten Vejlgaard Just 10 år siden
Kendte ikke til upstream color, så den ryger da lige på listen.
#5 Ispep 10 år siden
Vi har tilsyneladende forskellig smag. Upstream Color var kæmpe skuffelse for mig. Adeles Liv er vi dog forholdsvis enige om selvom jeg altså fandt den lidt lang, men rigtig godt drama - omend næppe en jeg genser.
#6 Ispep 10 år siden
Zero Dark Thirty er fra 2012. Ellers havde The Master og den været på henholdsvis første og anden plads.
Before Midnight fandt jeg en anelse skuffende ift. forgængerne, men stadig en god film.
#7 Morten Vejlgaard Just 10 år siden
#8 MMB 10 år siden
#9 Lord Beef Jerky 10 år siden
#10 Herrguth 10 år siden
1. Before Midnight
2. Frozen
3. Blackfish
4. The Wolf of Wall Street
5. Hobitten
Dog er der flere andre, som jeg mener er seværdige:
The Lifeguard (et overset drama med en rigtig god præstation af Kristen Bell)
Dallas Buyer's Club
Sorg og glæde
Adeles Liv
World War Z