# 27 Det er MEGET underligt eftersom at jeg har set alle filmene i biografen i 2004! Hvis det handler om hvornår en film er lavet så er denne diskution latterlig eftersom en film kan ligge på hylden i flere år før den får premiere. "Once upon a time in Mexico" er lavet i 2001, men der står productions år 2003. Så hvem bestemmer hvornår en film er fra. DIG? Og i post # 18 skriver du selv: "Lost in Translation" er produceret i 2003 - men udkom tidligt i 2004 her hjemme..." Kan du bestemme dig mester? Så JA! For mig er 2004 stadig et FANTASTISK film år, da det var der jeg så alle de film jeg nævnte tidligere...!
#31 Fordi du har set filmen i 2004, så gør det jo ikke filmens premieretidspunkt til 2004. Det er muligt at nogle film ligger i flere år inden de får premiere, men det er jo så produktionsselskabets beslutning. Denne tråd vil da være helt umulig, hvis man skulle tage efter den danske premiere. Hvor mange kan f.eks. huske hvilke film der havde dansk premiere 1983? Hvis denne tråd skal kunne bruges til noget, så bør der da være en kontinuitet i, hvornår man siger at filmen er fra. Og det bør efter min mening da være det årstal der står ved filmen i IMDB, som vel må beregnes som værende gældende i den regi. Og angående #18, så pointerer han jo netop, at "Lost in Translation" er produceret i 2003 og ikke 2004, som #17 har skrevet.
# 32 Okay, hvis vi går efter Imdb, hvad så med "Once upon a time in Mexico". Den er produceret i 2001. På Imdb står der, at der er fra 2003, men den fik først premiere i Danmark i 2004! Hører den så til 2001, 2003 eller 2004? Man kan ikke altid regne med imdb's oplysninger. Og desuden alle de film jeg nævnte, fik først premiere i Danmark, i 2004, undtagen "Swimming pool" der havde premiere d. 25. dec 2003. (og her tænker jeg ikke på div. Filmfestivaler o.s.v.) Jeg mener bare at et film år indeholder de film man så det år. Men okay du får ret, flueknepper!
#33 Jeg har godt læst eller hørt, at der gik et par år fra "Once upon a time in Mexico" blev lavet til den fik premiere, men da du åbenbart ikke har fået læst hele mit indlæg, så vil jeg da lige gentage:
"Det er muligt at nogle film ligger i flere år inden de får premiere, men det er jo så produktionsselskabets beslutning." og "Og det bør efter min mening da være det årstal der står ved filmen i IMDB, som vel må beregnes som værende gældende i den regi."
Og ja, der kan da godt være et par smuttere blandt oplysningerne på IMDB, men generelt må den da betegnes som gældende. Og med alle de brugere, så burde det da være et minimum af fejl der kan findes. Og hvis du finder nogle fejl, så kan du jo bare gøre dem opmærksom på fejlen.
Og endnu et par gentagelser:
"Fordi du har set filmen i 2004, så gør det jo ikke filmens premieretidspunkt til 2004." "Denne tråd vil da være helt umulig, hvis man skulle tage efter den danske premiere. Hvor mange kan f.eks. huske hvilke film der havde dansk premiere 1983?" "Hvis denne tråd skal kunne bruges til noget, så bør der da være en kontinuitet i, hvornår man siger at filmen er fra."
Og for lige at udpensle det - Det kan da godt være at du kan huske de film der kom ud i de danske biografer sidste år, og det er sikkert også derfor du har valgt 2004 som det bedste filmår. Men nu er der jo også kommet film i de år der ligger før 2004 og som nævnt "Hvis denne tråd skal kunne bruges til noget, så bør der da være en kontinuitet i, hvornår man siger at filmen er fra." Og da der næppe er mange der kan huske hvilke film der havde dansk premiere for 20 år siden, så bør folk nødvendigvis bruge det årstal filmen havde premiere i oprindelseslandet/årstallet fra IMDB.
Nu har jeg jo ikke sagt er 2004 er det bedste film år. Jeg har blot sagt at der er et godt/FANTASTISK film år. :-) Men tak for hjælpen, jeg skal nok lærer det en dag...
se blot #23 det er da fede film, eller hvad? (måske lige på nær Rambo 2, der med for nostalgiens skyld)
og hvad gør 40´erne og 70´erne så unikke..... ja ok ved nærmere efter tanke så, må jeg jo nok give dig ret i at 70´erne var et helt ok årti
Star wars American graffiti Don´t look now jaws Close encounters pat garret and billy the kid Superman Godfather the conversation taxi driver ja ok fedt årti!!!
men 40´erne?? - kan kun lige komme i tanke om "it´s a wonderful life" og "Ridderfalken" er der andre??
Casablanca Citizen Kane It's a Wonderful Life Double Indemnity The Third Man The Treasure of the Sierra Madre The Maltese Falcon The Great Dictator The Big Sleep Rebecca Notorious The Grapes of Wrath The Philadelphia Story His Girl Friday White Heat Shadow of a Doubt Laura Arsenic and Old Lace The Magnificent Ambersons Out of the Past My Darling Clementine Great Expectations Roma, città aperta The Killers
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#31 Tylerdurden 20 år siden
Det er MEGET underligt eftersom at jeg har set alle filmene i biografen i 2004! Hvis det handler om hvornår en film er lavet så er denne diskution latterlig eftersom en film kan ligge på hylden i flere år før den får premiere. "Once upon a time in Mexico" er lavet i 2001, men der står productions år 2003. Så hvem bestemmer hvornår en film er fra. DIG?
Og i post # 18 skriver du selv: "Lost in Translation" er produceret i 2003 - men udkom tidligt i 2004 her hjemme..."
Kan du bestemme dig mester?
Så JA! For mig er 2004 stadig et FANTASTISK film år, da det var der jeg så alle de film jeg nævnte tidligere...!
#32 Jay El 20 år siden
Det er muligt at nogle film ligger i flere år inden de får premiere, men det er jo så produktionsselskabets beslutning.
Denne tråd vil da være helt umulig, hvis man skulle tage efter den danske premiere. Hvor mange kan f.eks. huske hvilke film der havde dansk premiere 1983?
Hvis denne tråd skal kunne bruges til noget, så bør der da være en kontinuitet i, hvornår man siger at filmen er fra.
Og det bør efter min mening da være det årstal der står ved filmen i IMDB, som vel må beregnes som værende gældende i den regi.
Og angående #18, så pointerer han jo netop, at "Lost in Translation" er produceret i 2003 og ikke 2004, som #17 har skrevet.
#33 Tylerdurden 20 år siden
Hører den så til 2001, 2003 eller 2004?
Man kan ikke altid regne med imdb's oplysninger.
Og desuden alle de film jeg nævnte, fik først premiere i Danmark, i 2004, undtagen "Swimming pool" der havde premiere d. 25. dec 2003. (og her tænker jeg ikke på div. Filmfestivaler o.s.v.) Jeg mener bare at et film år indeholder de film man så det år.
Men okay du får ret, flueknepper!
#34 nakalay 20 år siden
#35 Patriarch 20 år siden
#36 Jay El 20 år siden
Jeg har godt læst eller hørt, at der gik et par år fra "Once upon a time in Mexico" blev lavet til den fik premiere, men da du åbenbart ikke har fået læst hele mit indlæg, så vil jeg da lige gentage:
"Det er muligt at nogle film ligger i flere år inden de får premiere, men det er jo så produktionsselskabets beslutning."
og
"Og det bør efter min mening da være det årstal der står ved filmen i IMDB, som vel må beregnes som værende gældende i den regi."
Og ja, der kan da godt være et par smuttere blandt oplysningerne på IMDB, men generelt må den da betegnes som gældende. Og med alle de brugere, så burde det da være et minimum af fejl der kan findes. Og hvis du finder nogle fejl, så kan du jo bare gøre dem opmærksom på fejlen.
Og endnu et par gentagelser:
"Fordi du har set filmen i 2004, så gør det jo ikke filmens premieretidspunkt til 2004."
"Denne tråd vil da være helt umulig, hvis man skulle tage efter den danske premiere. Hvor mange kan f.eks. huske hvilke film der havde dansk premiere 1983?"
"Hvis denne tråd skal kunne bruges til noget, så bør der da være en kontinuitet i, hvornår man siger at filmen er fra."
Og for lige at udpensle det - Det kan da godt være at du kan huske de film der kom ud i de danske biografer sidste år, og det er sikkert også derfor du har valgt 2004 som det bedste filmår. Men nu er der jo også kommet film i de år der ligger før 2004 og som nævnt "Hvis denne tråd skal kunne bruges til noget, så bør der da være en kontinuitet i, hvornår man siger at filmen er fra." Og da der næppe er mange der kan huske hvilke film der havde dansk premiere for 20 år siden, så bør folk nødvendigvis bruge det årstal filmen havde premiere i oprindelseslandet/årstallet fra IMDB.
#37 Tylerdurden 20 år siden
Men tak for hjælpen, jeg skal nok lærer det en dag...
#38 jessup 20 år siden
#39 aknot 20 år siden
Hvorfor er 80´erne det værste??
se blot #23 det er da fede film, eller hvad? (måske lige på nær Rambo 2, der med for nostalgiens skyld)
og hvad gør 40´erne og 70´erne så unikke..... ja ok ved nærmere efter tanke så, må jeg jo nok give dig ret i at 70´erne var et helt ok årti
Star wars
American graffiti
Don´t look now
jaws
Close encounters
pat garret and billy the kid
Superman
Godfather
the conversation
taxi driver
ja ok fedt årti!!!
men 40´erne?? - kan kun lige komme i tanke om "it´s a wonderful life" og "Ridderfalken" er der andre??
#40 filmz-Bruce 20 år siden
Casablanca
Citizen Kane
It's a Wonderful Life
Double Indemnity
The Third Man
The Treasure of the Sierra Madre
The Maltese Falcon
The Great Dictator
The Big Sleep
Rebecca
Notorious