Gravatar

#1 jessup 20 år siden

Personlig er jeg, som de fleste andre, meget begejstret for Christopher Doyle (Chunking Express, In the Mood for Love, 2046, Hero osv.). Nok en af de mest kendte fotograf gennem tiderne, ofte mere kendt end de instruktører han arbejder for.

Jeg har også en svaghed for Anthony Dod Mantle (Dogville, Mandalay, Festen og andre dasnke)

This is just until June
Gravatar

#2 davenport 20 år siden

Jeg har altid haft en god fornemmelse i maven, når det har været Janusz Kaminski, der har ført kameraet.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3 filmz-Bruce 20 år siden

Paul Cameron
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 JannikAnd 20 år siden

Anthony Dod Mantle og Christopher Doyle er også to af mine absolut yndlings. Derudover er jeg også ret glad for Robert Richardson, Robby Müller, Peter Suchitzky, Lance Acord, Bruno Delbonnel, Vadim Yusov, Sven Nykvist og John Alcot.
Gravatar

#5 chuck 20 år siden

Rasmus Videbæk har vist stort talent med Kongekabale og ikke mindst Nói Albínói. Af udenlandske har I glemt Darius Khondji og John Toll :)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#6 Spanner 20 år siden

Jeg vil da lige slå et slag for Don Burgess, som har været Zemeckis' hof-fotograf siden Forrest Gump. Zemeckis har nogen meget specifikke og krævende ideer sammenkoblet med lange, lange sekvenser med mange skuespillere i, og det kræver sin mand at gøre det helt perfekt.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#7 chuck 20 år siden

Undskyld til Roger Deakins for ikke at nævne ham i #5
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#8 filmz-vassago 20 år siden

Har store forventninger til Conrad Hall Jr :) - men de fleste af mine favoritter er nævnt.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#9 JannikAnd 20 år siden

Sikken arv at skulle leve op til.
Gravatar

#10 filmz-vassago 20 år siden

Ja, men manden er uden tvivl en fantastisk fotograf, spørgsmålet er så bare om han så også magter at være kreativ leder/director på produktioner.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: