Hey ved godt, at der på det seneste har været top 3'er og bedste ditten og datten, men da jeg ikke kunne finde denne nogen steder (kiggede så heller ikke godt efter kan man sige), så ville jeg lige høre hvad I synes var den bedste scene eller mest mindeværdige scene fra en film?
For mig, er favoritten helt klart kaffe scenen mellem Robert De Niro og Al Pacino i Heat... Synes spillet fra d'herrer og imellem dem og den måde replikkerne er skrevet på, gør den scene så cool...
Kunne sikkert også finde frem til et par andre stykker, men den synes jeg er en af de mest mindeværdige... for eget vedkommende anyhow...
Scenen i Deerhunter hvor Robert De Niro og Christopher Walken sidder og spiller russisk rulette med vietnameserne i den der træhytte... man kan virkeligt mærke hvordan det må være at sidde i situationen med en ladt pistol for tindingen!
Slutningen i Platoon hvor Charlie Sheen sidder i helikopteren og flyver hen over junglen i en form for slowmotion, mens der bliver spillet Adagio for strings.
#1 Martindan 21 år siden
For mig, er favoritten helt klart kaffe scenen mellem Robert De Niro og Al Pacino i Heat...
Synes spillet fra d'herrer og imellem dem og den måde replikkerne er skrevet på, gør den scene så cool...
Kunne sikkert også finde frem til et par andre stykker, men den synes jeg er en af de mest mindeværdige... for eget vedkommende anyhow...
Hvad er jeres?
#2 filmz-thomas _h 21 år siden
Scenen i Deerhunter hvor Robert De Niro og Christopher Walken sidder og spiller russisk rulette med vietnameserne i den der træhytte... man kan virkeligt mærke hvordan det må være at sidde i situationen med en ladt pistol for tindingen!
#3 dyg 21 år siden
#4 gi-jones 21 år siden
#5 Yoda 21 år siden
Specielt scenen, hvor han med stoisk ro leverer en af filmhistoriens mest arrogante onliners.
"You've go to ask yourself one question: do I feel Lucky? - well do ya, punk?"
#6 dvjik 21 år siden
Ening med #2 og #5 Så sejt.
#7 chronaden 21 år siden
#8 azathoth 21 år siden
#9 dvjik 21 år siden
Hver sin smag.