Der er her kun tale om den allersidste scene, der skal bedømmes, ikke optagtenen til eller andet. Jeg har selv et par mulige kandidater til den titel, men at vælge en definitiv vinder, er svære end jeg havde regnet med. Hvad vil Jeres svar være?
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
Jeg ved ikke hvad den absolut bedste slutning på en film er, men jeg kan godt lide slutningen på 'Caché.' I det hele tager mange af Hanekes film. Der er sjældent denne her forløsning ved hans slutninger, hvor alle svarene bliver givet. I stedet for slutter de brat og lader det være op til tilskueren at danne sin egen mening.
Jeg er også selv ret glad for slutningen i Blade Runner, og den film er også en af mine topkandidater. Derudover tog slutningen i Unbreakable fuldstændig røven på mig. Måske derfor jeg ikke var så vild med den ved første syn. Men ved gensyn synes jeg slutningen var helt fantastisk og i overensstemmelse med resten af filmens univers.
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
Personligt elsker jeg slutningen på Arthur Penns film 'The Chase' (m. Marlon Brando, Robert Duvall, E.G. Marshall og Robert Redford):
Ingen vinder, alle taber. Byen opgives som værende håbløst rådden og korrupt, og hovedpersonen forlader den sammen med sin kone. En af de meste pessimistiske og forstemmende slutninger jeg nogensinde har set i en 1960'er-film. Om mennesker når de er værst.
Om det er dén bedste? Nah, men det er ihvertfald én af de bedste slutninger jeg har set.
Lige umiddelbart popper Before Sunset op i hovedet. Underligt ja, men kom bare til at tænke på den slutning, og at jeg kan huske jeg var begejstret for den.
#1 Neranders 13 år siden
Hvilken film har den bedste slutning?
Der er her kun tale om den allersidste scene, der skal bedømmes, ikke optagtenen til eller andet. Jeg har selv et par mulige kandidater til den titel, men at vælge en definitiv vinder, er svære end jeg havde regnet med. Hvad vil Jeres svar være?
"That's rough, buddy."
#2 Slettet Bruger [3100657823] 13 år siden
#3 Skeloboy 13 år siden
#4 Neranders 13 år siden
Jeg er også selv ret glad for slutningen i Blade Runner, og den film er også en af mine topkandidater. Derudover tog slutningen i Unbreakable fuldstændig røven på mig. Måske derfor jeg ikke var så vild med den ved første syn. Men ved gensyn synes jeg slutningen var helt fantastisk og i overensstemmelse med resten af filmens univers.
"That's rough, buddy."
#5 Collateral 13 år siden
#6 BN 13 år siden
Om det er dén bedste? Nah, men det er ihvertfald én af de bedste slutninger jeg har set.
#7 Slettet Bruger [3100657823] 13 år siden
#8 Svagin 13 år siden
#9 Sweetiebellefan 13 år siden
Bjørne Brødre:
#10 Castanea 13 år siden