Du snakker kabler længere oppe i tråden. Pas på for det er virkelig et område, hvor der kan være forskel. Dyre kabler er ikke nødvendigvis bedre, men man kan både se og høre forskel. Fx jeg købte et kabel til både video og DVD i HiFi Klubben i sin tid og det har jeg ikke fortrudt for jeg kunne virkelig mærke forskellen.
Nå du går efter kabler skal det stemme over ens med din musiksmag og hvordan resten af dit anlæg er. Hvis resten af dit anlæg ligger i den billige ende er der jo ingen ide i at ofre 150 kr/m hvis et kabel til 60 kr/m kan gøre det samme.
Det samme kan siges om Soround anlæg, nok er diverse systemer faldet i pris de seneste år, men det er nu alligevel begrænset hvad du kan få af oplevelse fra et anlæg på 25W, så ofre hellere pengene på et godt TV/dvd først og udbyg så når du har nok penge til at få et anlæg der matcher og virkelig kan give dig noget som rykker.
Mit video/dvd/LD/Tv anlæg kostede 35000 kr. og har været alle pengene værd og jeg er kun stødt på få forstækere, som kan give mig noget mere på lydsiden, så jeg har besluttet at vente til jeg kan gøre det rigtig når ungerne er fløjet fra reden.
Det er bare ikke optimalt sat op sååååå ved ikke hvor godt et "showcase" det er. Jeg sætter høtalerne frem sådan ca. hvor de skal være når jeg skal bruge dem.. så de står kun nogenlunde som de skal. Har desværre ikek en TV-stue som sådan...
Btw. så kan jeg høre højtalerne sige "tik, tik, tik, tik" når jeg sætter øret hen til det... sådan bør den vel ikke sige?
#41 Patriarch 21 år siden
#42 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
Nå du går efter kabler skal det stemme over ens med din musiksmag og hvordan resten af dit anlæg er. Hvis resten af dit anlæg ligger i den billige ende er der jo ingen ide i at ofre 150 kr/m hvis et kabel til 60 kr/m kan gøre det samme.
Det samme kan siges om Soround anlæg, nok er diverse systemer faldet i pris de seneste år, men det er nu alligevel begrænset hvad du kan få af oplevelse fra et anlæg på 25W, så ofre hellere pengene på et godt TV/dvd først og udbyg så når du har nok penge til at få et anlæg der matcher og virkelig kan give dig noget som rykker.
Mit video/dvd/LD/Tv anlæg kostede 35000 kr. og har været alle pengene værd og jeg er kun stødt på få forstækere, som kan give mig noget mere på lydsiden, så jeg har besluttet at vente til jeg kan gøre det rigtig når ungerne er fløjet fra reden.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#43 Patriarch 21 år siden
Det er min første Subwoofer, og synes ikke helt jeg kan fornemme den. Så jeg har nok sat det forkert op...
Bortset fra det... holdkæft nogle inkompetente folk nede i hifi klubben... meget flinke... men damn de fattede brille. Som at handle i Fona :D
#44 davenport 21 år siden
Kolding er rimelig kompetent.
Hvad besluttede du i sidste ende?
Mht. din sub, så skal du indstille den i forstærkerens opsætning, evt. bruge OSD hvis den har super VHS udgang til monitor.
#45 Patriarch 21 år siden
Jeg handlede i den nyåbnede HIFI på østerbrogade
#46 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
#47 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
"I love the smell of new HIFI in the morning ..." nååå nej det er ikke en movie quote/spoof tråd :)
Kunne man komme forbi til et lyt ???
#48 Patriarch 21 år siden
Det er bare ikke optimalt sat op sååååå ved ikke hvor godt et "showcase" det er. Jeg sætter høtalerne frem sådan ca. hvor de skal være når jeg skal bruge dem.. så de står kun nogenlunde som de skal. Har desværre ikek en TV-stue som sådan...
Btw. så kan jeg høre højtalerne sige "tik, tik, tik, tik" når jeg sætter øret hen til det... sådan bør den vel ikke sige?
#49 filt 21 år siden
#50 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
Mht til tikkeriet kan du beskrive det lidt nærmere ???