Gravatar

#1 Bruce 13 år siden

Efter "teaser" er kommet i søgelyset, synes jeg det kunne være fint med en tråd, som fokuserede på de bedste af slagsen gennem tiderne.

En teaser skal, modsat nutidens trends for trailere ... IKKE spoile, men indgyde publikum interesse for en kommende film.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at min all time favorit er denne. Først en leg med bogstavsarkitektur. Stemningen inciteres langsomt til gåsehudsafsnittet af Goldsmiths mareridtsagtige score og med æggets splintren bryder helvede ud i fuld flor i klip, som kontinuerligt skriger PANIK. En teaser som gjorde mig utilpas og frygtelig interesseret i ... hvad fanden handler dette om.

[url=

Pixars guldjuvel, The Incredibles, blev introduceret af denne lille teaser, som effektivt fortalte historiens grundpræmis, uden at bruge klip fra filmen i øvrigt. Hele filmens humoristiske grundtone blev lagt og det velkendte Bond tema fra Hendes Majestæts Hemmelige Tjeneste sad lige i øjet!

[url= Incredibles[/url]
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#2 Bobby Singer 13 år siden

Jurassic Park teaseren er nu også ret genial. Simpel men effektiv:
Idjit
Gravatar

#3 Collateral 13 år siden

#1: Har ikke lige selv nogen trailer umiddelbart, men må lige erklære mig enig med hensyn til "Alien" traileren du linker til. Den er altså ret perfekt, som trailer betragtet. Den beskriver ret godt stemningen i filmen, og er samtidig en voldsom appetitvækker.

Et lidt useriøst bud på en trailer, som tilhører en dybt elendig film, men netop derfor er ret underholdende (og faktisk relativt vellykket indtil hele 3D elementet bliver centralt):
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4 Fellaheen 13 år siden

Alien-traileren er ret fantastisk.

Jeg kan også godt lide denne meget Kubrickske trailer for The Shining:

Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#5 Bruce 13 år siden

#3 Nu har jeg ledt en del efter teasers og det er tydeligt, at der ellers ikke blev gjort så meget ud af teaser kvaliteten i "gamle dage". Har ihvertfald svært ved at finde "noget". Havde troet Carpenters film, men synes ikke jeg har fundet gode eksempler.

#4 Uhmm ja, den kan jeg godt huske!

Ha, så lige denne kommentar til katten, Jonesy's, efterhånden [url= performance[/url]. Stakkels kat :)

To get Jones the cat react fearfully to the descending Alien, a German Shepherd was placed in front of him with a screen between the two, so the cat wouldn't see it at first, and came over. The screen was then suddenly removed to make Jones stop, and start hissing.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#6 Slettet Bruger [1388937046] 13 år siden

Der er også altid den famøse trailer til "Spider-Man," som jo blev fjernet igen pga. 9/11:
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#7 Ericmase 13 år siden

"Super 8" teaseren har mindblowet mig i over et år nu!

The Movie Nerd is here...
Gravatar

#8 Neranders 13 år siden

Denne teasertrailer til [url= Social Network[/url] er en af de bedre.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#9 Herrguth 13 år siden

Jeg kunne godt lide teasertrailerne til [url=

Og så synes jeg også den teaseren til den kommende [url= er rigtig god.

Derudover er jeg faldet over denne sjove side, som de fleste sikkert godt kender. Den hedder Trailers From Hell, hvor folk indenfor filmbranchen (f.eks. Larry Cohen, Joe Dante, John Landis og Roger Corman) viser filmtrailers og har lavet deres eget kommentarspor til dem.
Gravatar

#10 duuk74 13 år siden

Filmteasers (og ikke deciderede trailers) er en kunst at lave godt. Den må ikke afsløre for meget, men skal samtidig give en forsmag på hvad man skal kunne forvente sig. Jeg er godt nok hårdt presset for at finde nogle gode. Jeg synes tit de ender i voice over eller bliver for "cheesy".

Her er et eksempel på en teaser jeg synes er ret god..hvis man pillede lydsporet af.

100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: