Gravatar

#1 jessup 14 år siden

http://www.dfi.dk/Filmhuset/Cinemateket/Serie.aspx...

Hvis man skal se ham personligt er det idag eller i morgen.
This is just until June
Gravatar

#2 Muldgraver 14 år siden

Æv at jeg er optaget, for katten da æv og atter æv.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#3 MMB 14 år siden

Linket virker ikke... :)
Gravatar

#4 Muldgraver 14 år siden

Gravatar

#5 MMB 14 år siden

Det funger! :)

Er det ikke Antlion, som er helt vild med ham?
Gravatar

#6 Muldgraver 14 år siden

Det var i hvert fald Antlion som anbefalede mig ham i sin tid, og jeg håber da også på en lille kommentar af en art her i tråden *host* :)

Jeg må sige jeg også er blevet ret begejstret for i hvert fald de af Tarrs film jeg har set, udtrykkets suveræne dvælen og umætsomme æstetik tillige med gode historier er top wow mums. Det ærgrer mig sandelig også jeg ikke kan være til stede i Cinemateket hverken i dag eller i morgen.
Gravatar

#7 Antlion 14 år siden

Jo, flere af Tarrs film er iblandt mine absolutte favoritter. Hvis jeg boede i København, havde jeg heller ikke tøvet med at tage derind, men jeg må desværre springe over i denne omgang. Det kunne ellers være interessant at høre introduktioner af Tarr, og måske endda få chancen for at føre en dialog med mesteren selv.

Er der forresten pauser i "Sátántangó"? 450 minutters spilletid kan tage pusten fra selv de mest hærdede biografgængere.
Gravatar

#8 rockysds 14 år siden

#7 Ja, på hjemmesiden står, der at de har indlagt en halv times pause i den.

Jeg er glad for, at jeg fik timet en svingtur til København, jeg alligevel skulle på, så jeg kunne nuppe dem. Må misse "Family Nest" og "Almanac of Fall", men der er sådan er det nu engang, når man bor i det mørke Jylland. ;)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#9 Antlion 14 år siden

I øvrigt er det forkert, at "Almanac of Fall" er "første og eneste gang [Tarr] demonstrerer sin evne til at udnytte farver i sit filmsprog". "Macbeth" (1982), "Utazás az Alföldön" (1995) og "Utolsó hajó" (1990) er også filmet i farver. Sidstnævnte har jeg dog ikke set.
Gravatar

#10 Skeloboy 14 år siden

#9 - men er Almanac of Fall ikke den eneste spillefilm?

Det kunne ellers have været helt fantastisk at se dem på det store lærred og møde Tarr

Skriv ny kommentar: