Gravatar

#1 Malte006 23 år siden

Kan nogle hjælpe mig med at finde ud af hvad det er??? Der står bedste fotografering, men mener de bare "bedste filming", el. noget i den stil???
Gravatar

#2 trekster 23 år siden

Nej det er ikke kun det at filme en scene. Det er selve det at arbejde med billedet, lys sammensætningen, forskellige filtre og farver for at opnå et helt bestemt billede.

Så "Cinematography" er altså den måde som man kombinere alle de enkelte ting i fotografiens verden, til at skabe det bedste billede til biograflærredet, så filmen opleves på bedste vis.
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#3 filmz-vassago 23 år siden

Det er jo lige det :)

Cinematography : The art or technique of movie photography, including both the shooting and development of the film.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 Malte006 23 år siden

Altså nærmere sagt, hvis jeg vil give en "oscar" for bedste cinematography, så er det for selve billedet i hele filme???!
Gravatar

#5 filmz-vassago 23 år siden

Det kan man godt sige.
Gravatar

#6 Toranaga 23 år siden

Og næste gang bør den gå til Road to Perdition.
Gravatar

#7 azathoth 23 år siden

Yeah, perdition er nok et ganske godt bud på en oscarvinder i den kategorie... fannermer flot lavet!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#8 filmz-vassago 23 år siden

Jeg holder paa "Minority Report". Spielbergs faste fotograf har naesten overgaaet sig selv med den film.

Skriv ny kommentar: