Jeg tror også at Gran Torino ville have været med sidste år hvis det var...men synes slet ikke den var god nok til en nominering)
Synes indtil videre at 2009 virker meget præget af komedier og blockbusters (og en masse gyser-remakes). Det virker ikke til at vi har set meget til de "typiske" oscar-dramer. Umiddelbart ville jeg tro at "My sister's keeper" ville gå ind under den kategori - men det er svært at sige endnu.
Det kunne dog godt gå hen og blive et godt år for animationsfilm med Coraline og Up som to "front runners".
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Det kunne være fedt at se Scorsese løbe afsted med endnu en Oscar. Han kan ikke få nok anerkendelse, især fordi han ikke er blevet belønnet for at have lavet nogle af filmhistoriens bedste værker.
#1 colette 16 år siden
Mit bud er 'Gran Torino'. selvom det selvfølgelig er tidligt at sige noget om..
#2 Åkepool 16 år siden
Den var nomineret til en enkelt Golden globe for bedste sang.
Så den skal du nok ikke satse alt for mange penge på, i diverse væddemål ;)
#3 wimmie 16 år siden
Synes indtil videre at 2009 virker meget præget af komedier og blockbusters (og en masse gyser-remakes). Det virker ikke til at vi har set meget til de "typiske" oscar-dramer.
Umiddelbart ville jeg tro at "My sister's keeper" ville gå ind under den kategori - men det er svært at sige endnu.
Det kunne dog godt gå hen og blive et godt år for animationsfilm med Coraline og Up som to "front runners".
#4 wimmie 16 år siden
Public enemies
Where the wild things are
The time travler's wife
Shutter island
The Road
The soloist
The lovely bones
#5 database 16 år siden
#6 filmz-jonasgr 16 år siden
'Cause I'm evil"
#7 MOVIE1000 16 år siden
har ingen ide
#8 cansi 16 år siden
Nine - Rob Marshall musical - Daniel Day Lewis, Nicole Kidman, Judi Dench osv.
Precious - Årets Indie?. Se bare på Little Miss Sunshine, Juno. Virkeligt stort Buzz omkring den.
Bright Star - Igen en film med stort buzz fra diverse film festivaler.
Amelia - Intet buzz i øjeblikket men biopic med Hillary Swank
Shutter Island - Scorsese, Leo, mørk historie.
Avatar - James Cameron vender tilbage efter 12 år. Måske vinder den ikke, men årets film?
The Informant - Steven Soderbergh, Matt Damon tog en masse kilo på.
Public Enemies - Michael Mann. 2 uger tilbage, så for vi at se om den kan leve op til forventningerne.
Green Zone - Paul Greengrass, krigsfilm der foregår i Irak.
The Lovely Bones - Peter Jackson, elsket novelle, stærkt emne, spændende cast.
(500) Days of Summer - Sundance sensationen. Den er hvertfald sikret en nominering i manusskript kategorien.
#9 Steffan Rasmussen 16 år siden