Nu fik en af mine kolleger (der har lavet en lignende app selv) app'en til at crashe ved bare at browse rundt, men endnu engang kan vi ikke genskabe det :(
Hans bedømmelse: Det ser sgu godt ud, men opstartstiden holder ikke.
Edit: Fik den til at gå ned igen, og nu kan jeg ikke få den til at starte op. Den crasher under indlæsningen :(
Edit2: Nå, jeg skulle bare starte app'en 4 gange, så kører den igen :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Jeg kan fremprovokere det nu! Og lad mig skynde mig at sige, at det ikke er et crash, men mere det at app'en hænger i gevaldig lang tid. Hvis jeg indlæser en video jeg ikke har set før, så står den og siger "Indlæser" ret længe. Hvis jeg ikke gider vente og trykker på Home knappen imens, så vil telefonen sige, at app'en ikke svarer (man kan dog vælge at vente, og så kører app'en videre).
Tvinger jeg istedet app'en til at lukke, så kan jeg nogle gange ikke starte app'en op igen lige med det samme, da der kommer et reelt crash under opstarten.
Er det kun ved mig, at der er en ekstrem lang opstartstid for app'en? Og det er ikke kun første gang app'en startes.
Opstartstiden burde kun være lang første gang, da det er der den henter data ned til oversigterne. Det er der ikke noget jeg kan gøre ved, da det skal hentes ned, og der er en vis mængde. Men til gengæld er det som sagt kun første gang. De efterfølgende gange har jeg ikke oplevet lange loade-tider, da den ikke henter andet end en kort tekst ned og verificerer at dataen er nede, og kun henter de nye ting.
Skriver den "Førstegangsopsætning" hver gang du starter op?
Jeg vil forsøge at cache teaserne, da de egentlig bliver hentet hver gang, men ellers er opstarten faktisk optimeret skulle jeg mene (Jeg skal selvfølgelig nok se om den kan tweakes endnu mere )
Kører du på en gsm-forbindelse, 3G eller wifi?
dyg (7) skrev:
Spole-knapperne under videoerne synes jeg er ret ubrugelige (især spol tilbage), det ville måske hjælpe, hvis man kunne spole ved at holde dem "nede", men at man skal panik-trykke på dem for at spole, virker ikke så godt imo.
Vi anvender en standard komponent der ligger i Android-frameworket (Den samme bliver f.eks. brugt hvis du afspiller en youtube video i browseren). Jeg vil dog undersøge om det er muligt at style den, for at fjerne spoleknapperne, hvis ingen finder dem brugbare, men kan ikke love noget før jeg lige får kigget på det i morgen :)
dyg (12) skrev:
Jeg kan fremprovokere det nu! Og lad mig skynde mig at sige, at det ikke er et crash, men mere det at app'en hænger i gevaldig lang tid. Hvis jeg indlæser en video jeg ikke har set før, så står den og siger "Indlæser" ret længe. Hvis jeg ikke gider vente og trykker på Home knappen imens, så vil telefonen sige, at app'en ikke svarer (man kan dog vælge at vente, og så kører app'en videre).
Tvinger jeg istedet app'en til at lukke, så kan jeg nogle gange ikke starte app'en op igen lige med det samme, da der kommer et reelt crash under opstarten.
Tak, det vil jeg sørge for bliver fikset :)
tiany (8) skrev:
HTC Legend - jeg vil da godt prøve :)
Wangsgaard (9) skrev:
Har en HTC Desire, hvis har brug for flere til at test vil jeg gerne prøve:)
Nej, den skriver ikke "Førstegangsopsætning" andet end allerførste gang jeg startede app'en, men det tager alligevel omkring 35-45 sekunder på 3G at starte app'en (mens den skriver "Indlæser"), på wifi herhjemme tager det omkring 15-20 sekunder. Er jeg den eneste, der oplever de tider?
Spoleknapperne behøver skam ikke blive fjernet, så længe det er muligt at spole ved at trække i afspilningsbaren, så er jeg helt tilfreds :)
Nej, den skriver ikke "Førstegangsopsætning" andet end allerførste gang jeg startede app'en, men det tager alligevel omkring 35-45 sekunder på 3G at starte app'en (mens den skriver "Indlæser"), på wifi herhjemme tager det omkring 15-20 sekunder. Er jeg den eneste, der oplever de tider?
Spoleknapperne behøver skam ikke blive fjernet, så længe det er muligt at spole ved at trække i afspilningsbaren, så er jeg helt tilfreds :)
Jeg er ved at prøve og få loadtiden ned, men helt at slippe for loaderen kommer du ikke til :)
Her kommer lige en helt masse førstehånds indtryk:
HTC Legend Android 2.2 – test via wifi
* Programmet blev indlæst første gang – VideoVideo startede og da jeg trykkede på det første link døde programmet. (Beklage videovideo.dk(proces com.newzmedia.videovideo) er standset uventet. Prøv igen). - Anden gang nåede halvvejs i indlæsning før den døde med samme fejl igen. - Tredje gang virkede det.
* Er jeg den eneste der synes den der ”Indlæser” skærm i starten er umådelig grim? Det er den i hvert fald på min – håber det er en beta.
1.trailer * Synes tiden fra jeg valgte en trailer til den kom, var lang. Især fordi skærmen bare blev sort i 5-10 sek. Og så kom traileren. Jeg kan personligt ikke lide når min mobil går i sort. (Edit: Kan se at den ikke er så lang tid om det hver gang)
* Så en trailer. Vil herefter starte traileren igen. Så fik jeg beskeden ”Video kan ikke afspilles”.
2.trailer * Jeg forstår ikke helt princippet i den feature, jeg troede var en loadingbar. Jeg venter til videoen er loaded helt færdig og jeg starter videoen. Hvis jeg så halvvejs vælger at spole baglæns så følger loadingbar’en med og videoen hakker ligesom den ikke er loaded. Den loader måske ikke videoen ?
* Når jeg forsøgte at spole frem fryser billedet men lyden foresætter, hvorefter der går et par sekunder inden den faktisk spoler frem.
3.trailer (Filmz tv) * Den starter fint. Jeg vil så lige puffe til skærmen for at få spole menuen frem. Hvorefter den skriver ”Video kan ikke afspilles”
* Synes videoerne har en fin kvalitet og menuerne er godt opbygget.
Så, nu har jeg lavet lidt intensiv testing både med min Desire HD og min Samsung Galaxy S..
Eneste forskel på de to oplevelser er egentlig opstartstiden. På SGS tager hver opstart en rum tid (noget der ligner måske 25 sekunder), mens jeg på DHD kun oplever en opstartstid på omkring 5-8 sekunder.. Hertil skal det dog siges, at min DHD kører med en custom rom med Android 2.3.3, som så absolut også har indvirkning på de fleste andre apps' opstartstid :) (ahrem, Cyanogen FTW! ;) )
Jeg havde - på begge telefoner - lidt problemer med video-start den første gang, jeg havde app'en i brug. Der var enorm load-tid på hver video, jeg prøvede, og at spole frem skulle kun gøres i håb om at hoppe over noget specielt, ikke i håb om at komme hurtigere videre. Sort skærm og manglende respons, når man prøvede på det, i måske 10 sekunder.
Men efter en reboot af telefonerne, så kørte det meget mere smooth, med kun et lille (forventeligt) lag og en midlertidig manglende synkronisering af lyd og billede. Et fænomen, der gik væk efter højst 2 sekunder.
Jeg ville egentlig have lavet lidt skema over ressource-forbrug, men det har jeg simpelthen ikke nået (de sidste to dage har været super-hektiske herhjemme)..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Jeg har arbejdet lidt med det og har lavet følgende rettelser baseret på hvad jeg hører i denne tråd (Har ikke nået at tage hensyn til tiany og HonoDelLoce 100%, men det kommer i næste build :) ) :
- Opstartsskærmen skulle loade hurtigere nu. Førstegangsopsætningen vil dog stadig tage tid, da dataene skal ned på telefonen, det er der ingen vej udenom, medmindre man vil have en meget kedelig UI :)
- Den skulle ikke kunne crashe når den er ved at hente siden for de enkelte videoer. Grunden til det tager lang tid første gang, er at den henter still-billedet fra den enkelte video ned i højopløsning. Anden gang ligger billedet i cachen og det kommer ind med det samme. Igen er det ikke noget at gøre ved dette, da dataen som sagt skal hentes ned.
Den nye udgave ligger samme sted som den seneste, hvis I har lyst til at kigge på det :)
Men jeg forstår dog ikke helt den lange opstartstid ved førstegangsopsætningen. Du siger, at det er pga UI'en, men hvorfor er det ikke en del af apk'en, så det er en del af den initielle download/installation?
Men jeg forstår dog ikke helt den lange opstartstid ved førstegangsopsætningen. Du siger, at det er pga UI'en, men hvorfor er det ikke en del af apk'en, så det er en del af den initielle download/installation?
Alle de grafiske elementer ligger med i apk'en, men teaser-billedet/still-billedet til hver video der er på videovideo ligger ikke med, da der hele tiden kommer nye, og de kunne gå hen og ændre sig. De skal derfor downloades til de små oversigtsbilleder under hvert show.
Jeg kunne i teorien godt inkludere dem i apk'en, men så skulle jeg lave et nyt build hver gang der kommer en ny video, og det sker trods alt rimelig tit. :) Men selvom jeg inkluderer det i apk'en vil det bare betyde at den bliver tilsvarende større i forhold til den data mængde du sparer i opstarten. Begge dele skal downloades så i sidste ende vil det jo give det samme.
#11 dyg 13 år siden
Hans bedømmelse: Det ser sgu godt ud, men opstartstiden holder ikke.
Edit:
Fik den til at gå ned igen, og nu kan jeg ikke få den til at starte op. Den crasher under indlæsningen :(
Edit2: Nå, jeg skulle bare starte app'en 4 gange, så kører den igen :)
#12 dyg 13 år siden
#13 maniac 13 år siden
Opstartstiden burde kun være lang første gang, da det er der den henter data ned til oversigterne. Det er der ikke noget jeg kan gøre ved, da det skal hentes ned, og der er en vis mængde. Men til gengæld er det som sagt kun første gang.
De efterfølgende gange har jeg ikke oplevet lange loade-tider, da den ikke henter andet end en kort tekst ned og verificerer at dataen er nede, og kun henter de nye ting.
Skriver den "Førstegangsopsætning" hver gang du starter op?
Jeg vil forsøge at cache teaserne, da de egentlig bliver hentet hver gang, men ellers er opstarten faktisk optimeret skulle jeg mene (Jeg skal selvfølgelig nok se om den kan tweakes endnu mere )
Kører du på en gsm-forbindelse, 3G eller wifi?
Vi anvender en standard komponent der ligger i Android-frameworket (Den samme bliver f.eks. brugt hvis du afspiller en youtube video i browseren). Jeg vil dog undersøge om det er muligt at style den, for at fjerne spoleknapperne, hvis ingen finder dem brugbare, men kan ikke love noget før jeg lige får kigget på det i morgen :)
Tak, det vil jeg sørge for bliver fikset :)
Jeg sender jer en PM :)
#14 dyg 13 år siden
#15 maniac 13 år siden
Jeg er ved at prøve og få loadtiden ned, men helt at slippe for loaderen kommer du ikke til :)
#16 tiany 13 år siden
HTC Legend Android 2.2 – test via wifi
* Programmet blev indlæst første gang – VideoVideo startede og da jeg trykkede på det første link døde programmet. (Beklage videovideo.dk(proces com.newzmedia.videovideo) er standset uventet. Prøv igen).
- Anden gang nåede halvvejs i indlæsning før den døde med samme fejl igen.
- Tredje gang virkede det.
* Er jeg den eneste der synes den der ”Indlæser” skærm i starten er umådelig grim? Det er den i hvert fald på min – håber det er en beta.
1.trailer
* Synes tiden fra jeg valgte en trailer til den kom, var lang. Især fordi skærmen bare blev sort i 5-10 sek. Og så kom traileren. Jeg kan personligt ikke lide når min mobil går i sort. (Edit: Kan se at den ikke er så lang tid om det hver gang)
* Så en trailer. Vil herefter starte traileren igen. Så fik jeg beskeden ”Video kan ikke afspilles”.
2.trailer
* Jeg forstår ikke helt princippet i den feature, jeg troede var en loadingbar. Jeg venter til videoen er loaded helt færdig og jeg starter videoen. Hvis jeg så halvvejs vælger at spole baglæns så følger loadingbar’en med og videoen hakker ligesom den ikke er loaded. Den loader måske ikke videoen ?
* Når jeg forsøgte at spole frem fryser billedet men lyden foresætter, hvorefter der går et par sekunder inden den faktisk spoler frem.
3.trailer (Filmz tv)
* Den starter fint. Jeg vil så lige puffe til skærmen for at få spole menuen frem. Hvorefter den skriver ”Video kan ikke afspilles”
* Synes videoerne har en fin kvalitet og menuerne er godt opbygget.
#17 HonoDelLoce 13 år siden
Eneste forskel på de to oplevelser er egentlig opstartstiden. På SGS tager hver opstart en rum tid (noget der ligner måske 25 sekunder), mens jeg på DHD kun oplever en opstartstid på omkring 5-8 sekunder.. Hertil skal det dog siges, at min DHD kører med en custom rom med Android 2.3.3, som så absolut også har indvirkning på de fleste andre apps' opstartstid :) (ahrem, Cyanogen FTW! ;) )
Jeg havde - på begge telefoner - lidt problemer med video-start den første gang, jeg havde app'en i brug. Der var enorm load-tid på hver video, jeg prøvede, og at spole frem skulle kun gøres i håb om at hoppe over noget specielt, ikke i håb om at komme hurtigere videre. Sort skærm og manglende respons, når man prøvede på det, i måske 10 sekunder.
Men efter en reboot af telefonerne, så kørte det meget mere smooth, med kun et lille (forventeligt) lag og en midlertidig manglende synkronisering af lyd og billede. Et fænomen, der gik væk efter højst 2 sekunder.
Jeg ville egentlig have lavet lidt skema over ressource-forbrug, men det har jeg simpelthen ikke nået (de sidste to dage har været super-hektiske herhjemme)..
#18 maniac 13 år siden
Jeg har arbejdet lidt med det og har lavet følgende rettelser baseret på hvad jeg hører i denne tråd (Har ikke nået at tage hensyn til tiany og HonoDelLoce 100%, men det kommer i næste build :) ) :
- Opstartsskærmen skulle loade hurtigere nu. Førstegangsopsætningen vil dog stadig tage tid, da dataene skal ned på telefonen, det er der ingen vej udenom, medmindre man vil have en meget kedelig UI :)
- Den skulle ikke kunne crashe når den er ved at hente siden for de enkelte videoer. Grunden til det tager lang tid første gang, er at den henter still-billedet fra den enkelte video ned i højopløsning. Anden gang ligger billedet i cachen og det kommer ind med det samme. Igen er det ikke noget at gøre ved dette, da dataen som sagt skal hentes ned.
Den nye udgave ligger samme sted som den seneste, hvis I har lyst til at kigge på det :)
#19 dyg 13 år siden
#20 maniac 13 år siden
Alle de grafiske elementer ligger med i apk'en, men teaser-billedet/still-billedet til hver video der er på videovideo ligger ikke med, da der hele tiden kommer nye, og de kunne gå hen og ændre sig. De skal derfor downloades til de små oversigtsbilleder under hvert show.
Jeg kunne i teorien godt inkludere dem i apk'en, men så skulle jeg lave et nyt build hver gang der kommer en ny video, og det sker trods alt rimelig tit. :)
Men selvom jeg inkluderer det i apk'en vil det bare betyde at den bliver tilsvarende større i forhold til den data mængde du sparer i opstarten. Begge dele skal downloades så i sidste ende vil det jo give det samme.