Gravatar

#1 filmz-ibleif 22 år siden

Hejsa alle..

Jeg har nu kigget lidt i reklamerne, og hver eneste uge er der en billig hjemmebiograf i et af supermarkederne. Koster gerne 2000 (hvor man får en bundskraber DVD-afspiller, nogle højttalere og noget der ligner en forstærker (med sub).

Jeg ved godt at kvalitet koster, og dette er noget legetøj sammenlignet med rigtigt godt surround udstyr... men, virker det ?!?!

Nogen som har noget lignende!? Eller kender en moster, som har købt det ... bare nogen med erfaringer omkring disse små systemer.!?

Med venlig hilsen
// Ibleif
Gravatar

#2 filmz-P.K. 22 år siden

Du skal nok ikke forvente systemet er særlig egnet til f. eks. almindelige musik cdere. Min første dvd afspiller var en denver fra Bilka, jeg vidste på det tidspunkt endnu ikke om jeg ville ende med at købe/se mange dvd film. Den var ganske udemærket og til prisen ganske god. Selvfølgelig kan jeg se forskel på min nuværende og denveren, men min nuværende har også kostet væsentlig mere. Rent lydmæssigt var der ikke den store forskel. Lad være med at købe den slags hvis du rigtig mange film, men skal du lige se om det er noget for dig eller bare ikke har råd til mere, så kunne du måske overveje det.

Du skal dog kunne affinde dig med at skulle smide det i skraldespanden, fordi det ikke holdt længere end 10 min efter garantien udløb og du skal kunne leve med lang ventetid på evt rep.
Gravatar

#3 Skobbolop 22 år siden

2000 kr. godt nok heller ikke meget for et helt system...

#4 filmz-vassago 22 år siden

Nej, og hvis man så lige tager i betragtning at både producent og Bilka tjener penge på det.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 hmn 22 år siden

Ja en god regel inden for radio/tv er at man får hvad man betaler for
Gravatar

#6 inflector 22 år siden

JA sådan er det jo, man får i stor udstrækning hvad man betaler for.
Men hvad vil i anbefale?
Jeg regner selv med at købe et anlæg inden for en overskuelig fremtid, men det er svært at vælge. Jeg regner med et budget på 5-6000 er der noget i kan anbefale inden for den pris ramme, det skal være for et komplet anlæg.
På forhånd tak for hjælpen.

P.S. Gider ikke de der kommentarer om jeg skal nøjedes med en forstærker osv. 6000 er simpelthen grænsen for hvad jeg vil betale for et komplet anlæg.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#7 filmz-vassago 22 år siden

Så må løsningen næsten være et af de 'komplette' systemer fra enten Sony eller Pioneer (der er sikkert mange andre), som f.eks dem her;

Pioneer DCS-303 til 5.889,00 Kr. (har set anlægget et par hundrede kroner billigere andre steder.)

Der er også den nyere serie, kan ses her, de er i nogenlunde samme prisklasse.

Der er også Sonys HT serie. Der er også noget i samme prisklasse.

Hos danske Hifi Import har de bl.a. et Pioneer HC-51K anlæg (kodefri) til 5.197,00 kr. - men selvfølgelig også andre anlæg.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 inflector 22 år siden

Mange tak for hjælpen vassago :)
selfimprovement is masturbation

#9 22 år siden

Pioneer HC-51K (kodefri) er billigere ved hifiworld.dk ;-) købt min for 4989,- også ovenikøbet med en film ekstra :-)
Gravatar

#10 Skobbolop 22 år siden

hellere god stereo end middelgod surround :D

Skriv ny kommentar: