Nu er der jo mange studerende og substistensløse eksistenser her på Filmz, så jeg vil lige høre hvad i gør, når i afholder ferie. Tanker var at kunne dele tips, til at få en billig men god sommerferie. For vores vedkommende, bliver det noget i Danmark, og vi har vel et budget på 5000,- til 2 voksne og 2 børn. Jeg er på ingen måde et campingmenneske, og finder både vogn og telt usselt, har det svært med at dele toilet med fremmede på en plads. Og hvad gør man så?
Håber i vil være med på nogle gode og brugbare indlæg?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Hvis det drejede sig om ferie på 1-2 dage - så kunne du nok få et brag af en ferie. Men det er nok næppe tilfældet :) Er det en uge, og er de 5000 kr. alt. inklusiv - transport, overnatning, mad mv.?
Man kan bo ret billigt i Stege på Møn. En rigtig hyggelig by, som har givet mig mange gode minder fra min højskoletid. Der er masser af gode restauranter, en vanvittig hyggelig biograf, (men det er nok ikke relevant på en sommerferie), gode badestrande, flot natur og meget mere. Der bliver tit afholdt en masse byfester, tivolier osv. i løbet af sommeren, så der burde være rigeligt at lave for børnene.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Nordtyskland er måske også muligt indenfor budgettet - og pengene rækker typisk lidt længere dernede - man sparer hurtigt 25% på de mest alm. ting.
Jeg boede for nylig på hotel i Hamburg, hvor det løb i 500-600kr for en overnatning inkl. morgenmad for 3 personer. Det var familieværelse - med mulighed for ekstra opredninger.
Der er badestrande indenfor overkommelig rækkevidde, både "vesterhavet" - og så mod østkysten - indendørs gigantisk strand 300km syd for grænsen. Det er tæt på Heidepark, og det lidt mere småbørnsvenlige Hansapark. Billige shoppingmuligheder. Der er adskillige zoo's i området. Der er miniature wunderland i Hamburg - og så er der jo masser af go' øl og curry wurst...
Tak for de gode bud og forslag. Ang. at spare op til udlandet, var tanken netop, at det skal være i DK eller i hvert tilfælde i nærheden. (Køreafstand) Den mindste er 4 mdr. så jeg magter ikke rigtigt at flyve før de bliver lidt større. Kunne bare godt tænke mig noget anderledes. Vi er altid i sommerhus, og det er da også rigtig hyggeligt, men det kunne være sjovt at prøve noget andet end det, legoland, Givskud osv..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#1 davenport 14 år siden
Tanker var at kunne dele tips, til at få en billig men god sommerferie.
For vores vedkommende, bliver det noget i Danmark, og vi har vel et budget på 5000,- til 2 voksne og 2 børn.
Jeg er på ingen måde et campingmenneske, og finder både vogn og telt usselt, har det svært med at dele toilet med fremmede på en plads. Og hvad gør man så?
Håber i vil være med på nogle gode og brugbare indlæg?
#2 Tommy Kristensen 14 år siden
#3 Skeloboy 14 år siden
Tjek her:
http://www.bbdk.dk/
#4 MOVIE1000 14 år siden
Eller
Legoland :D
#5 wimmie 14 år siden
#6 sluppermand 14 år siden
#7 Highland Park 14 år siden
#8 Lord Beef Jerky 14 år siden
#9 Tommy Kristensen 14 år siden
Jeg boede for nylig på hotel i Hamburg, hvor det løb i 500-600kr for en overnatning inkl. morgenmad for 3 personer. Det var familieværelse - med mulighed for ekstra opredninger.
Der er badestrande indenfor overkommelig rækkevidde, både "vesterhavet" - og så mod østkysten - indendørs gigantisk strand 300km syd for grænsen. Det er tæt på Heidepark, og det lidt mere småbørnsvenlige Hansapark. Billige shoppingmuligheder. Der er adskillige zoo's i området. Der er miniature wunderland i Hamburg - og så er der jo masser af go' øl og curry wurst...
#10 davenport 14 år siden
Den mindste er 4 mdr. så jeg magter ikke rigtigt at flyve før de bliver lidt større.
Kunne bare godt tænke mig noget anderledes. Vi er altid i sommerhus, og det er da også rigtig hyggeligt, men det kunne være sjovt at prøve noget andet end det, legoland, Givskud osv..