Gravatar

#21 filt 20 år siden

#20, samt den generelle stemning i Palads, der mildest talt er forfærdelig. Uf, intet under vi aldrig fik brugt biletterne fra Filmz til Elektra.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#22 El vez 20 år siden

Ja topmajor du går bestemt ikke galt i byen med en tur i Empire. Efter Imperial mener jeg også det er Kbhs bedste bif. Palladium (Metropol) er også meget hæderlig.

Søger du dog noget lidt mere alternativt, bør du som tidligere nævnt hoppe i Grand, Gloria eller Cinemateket.

Hold også udkig efter natfilm festivalen i foråret, hvor man har mulighed for at se mange unikke og alternative film spredt udover hele byen.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#23 filmz-topmajor 20 år siden

Igen siger jeg tak for hjælpen. Der er mange gode kommentarer at hente her. Jeg håber at budgettet holder til, at jeg kan få afprøvet flere at de københavnske biografer.
Gravatar

#24 Michael Andersen 20 år siden

Hawaii Bio...
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#25 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

# 24 Du lyder stedskendt ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#26 filmz-kaotmus 20 år siden

Vi glemmer Huset i Magstrædes biograf, som teknisk på ingen måde er imponerende, men viser gamle og skæve film. Lige nu viser de en Jim Jarmusch kavalkade.

Fuck hvor er man egentlig godt stillet i Kbh med biografer...
Gravatar

#27 thomas040 20 år siden

er der nogen der kan huske Cinema 1-8 som vist lå i en af de gader som går fra rådhuspladsen ned til axeltorv... kan bare ikke huske om den lukkede, eller om den blev overtaget af Dagmar... eller om de eksisterede side om side... det var i starten af 90'erne... tror jeg..;) hyggelig biograf... meget firser agtig... med neon..
Failure is a zero out.
Gravatar

#28 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

# 27 Jow da en af de gamle Sandberg biffer, men ikke lige frem sale af god kvalitet. Dog en rigtig ungdomsbif med spillemaskiner og sommetider pakketilbud sammen med Burger King og så var de jo med i Star Film Club, der desværre aldrig rigtig kom igang. Husker dog forpremiere på The Stuntman og Porkeys der, mens Mike Hammer med Stacy Keach og Heavy Metal var henlagt til Imperial, som Nordisk Film reddede fra ombygning til Mulibiograf.

For mig står Cinema 1-8, som du selv siger en rigtig 80'er bif, hvor jeg så mange amerikanske ungdomsfilm (fx Årgang 85 osv.), diverse actionfilm som fx Politiet Strejker og af og til en aflagt Imperial film som USS Nimitz Forsvundet i Stillehavet. En af mine den gang venner elskede din bif, for han kunne godt lide at de viste de gamle Stjernetegnsfilm fra 70'erne og Politiskolen film der.

Gravatar

#29 filmz-Bruce 20 år siden

#20 Jo, Tre Falke Bio, Kinopalæet, Nørreport, Rialto, Roxy, Colosseum, den RIGTIGE Metropol på Strøget, ABCinema, Tivoli Bio, World Cinema, Saga, Studio Bio og City Bio, selvom de sidste 5 ikke just var særligt gode.

Imperial, Empire, Dagmar, Grand og "Metropol" er dem jeg besøger mest og så Cinemateket, selvom det er et kedeligt program de har i denne måned :(
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#30 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

# 29 He he he ... man skulle tro vi var vokset op sammen med alle de samme film/tv-serier vi kan lide og biografer vi er gået i som barn og voksen. Det skal nok blive sjovt, hvis vi laver en film aften :)

Skriv ny kommentar: