Gravatar

#1 SpielbergFreak 12 år siden

Mit setup:

Blu-Ray afspiller:
Denon DBP-2012UD

Receiver:
Denon AVR-1312

Projektor:
Optoma HD33

Der sidder HDMI (lyd og billed) fra afspiller til receiver, og så HDMI fra receiver til projektor.

Jeg har problemer med at billed og lyd ikke altid er i sync, specielt med DVD'er. Det er værst med Region 2'er fra Japan og England. Men generelt er det ofte. Jeg kan nogle gange fixe det ved at lege med resolution muligheden (source direct, 480i, 480p, 720i, 720p, 1080i, 1080p) og HDMI mode (24p OFF eller 24p ON).

Alt efter hvilke kompinationer jeg bruger, bliver resultatet anderledes, men synes ikke jeg har ramt rigtigt endnu. Upscaleren i afspiller er forrygende og ønsker selvfølgelig at afspille mine DVD'er i 1080.

HiFi Klubben siger at jeg skal slå HDMI Control fra på afspillereren, det hjalp lidt, men ikke nok. Endvidere siger de at hvis man kører med optisk kabel til lyden, så forsvinder problemet....

Er der nogen der kender til noget lignende?!

Alle forslag er velkommende tak :-) og god aften!!!
Gravatar

#2 The Insider 12 år siden

Din receiver må have en "Audio Delay"-mulighed - det har alle de receivere, jeg har rodet med de sidste 5-6 år. Den er fuldkommen livsnødvendig, for afhængigt af dit udstyr er det ofte nødvendigt at justere den delay - det er derfor, muligheden overhovedet eksisterer. Eksempelvis suger mit 63" Plasma en masse strøm, og det tager tid for den store skærm at smække hele billedet op - vi taler ikke om flere sekunder, men lige et par brøkdele af et sekund længere, end det gør på et mindre TV. Derfor har jeg sat min delay på ca. 150 ms (det svarer cirka til 4 frames), for at sikre, at både billede og lyd er synced perfekt. På mit gamle TV var det kun nødvendigt med 40 ms. Så prøv at finde den funktion og leg lidt med den - det tager ofte et stykke tids eksperimenteren :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 SpielbergFreak 12 år siden

hooooold nu kæft! :-) Det er jo lige her på min fjernbetjening! Tusind tak! Min verden er reddet. Hyg!
Gravatar

#4 SpielbergFreak 12 år siden

Men finder du nødvendigt at skifte forsinkelsen alt efter om du spiller BD eller DVD og er der forskel om du ser region 1, 2, 3 osv? Over hvad med upscalering? Og interlaced vs. progressive?

Jeg har nu sat mit system fast til 1080 24p.
Gravatar

#5 The Insider 12 år siden

#4, nej, efter jeg har justeret min forsinkelse, skal jeg ikke justere den igen - uanset format eller region. Der findes selvfølgelig også få skiver derude, som er en anelse ude-af-sync, og indimellem kan billedet også snyde, når man først er blevet OBS på, at der måske er en lille smule problemer med syncen. Jeg var i en periode overbevist om, efter jeg havde justeret syncen, at enkelte dvd'er stadig var en anelse ude af sync, men det viste sig at være forkert.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: