En billig HD afspiller jeg kunne finde herover, kostede godt 3000 kr og efter at have set flere ting i HD herover nu, samt proever paa hvad som er paa vej, frister den klart til et koeb.
Herover snakker de kun om HD og vil ikke rigtig udtale sig om Blue Ray, men jeg er sikker paa at det bliver spaendende at sammenligne begge systemer paa de store skaeme og anlaeg her, for der er kun butikker som HIFI klubben der giver mulighed for det hjemme, mens her kan man teste det i enhver stoerelse man lyster. Saa fx Backdraft i HD igaar og det var naesten som at se den i Imperial igen, men snakkede ogsaa en tekniker som sagde at spefikationerne skifter saa hurtig for tiden at de har svaert ved at foelge med i deres demorum, sa for nu satser de kun paa HD, da det ogsaa er en standard som TV-stationerne understoetter.
#55 Umiddelbart nej. Strømnettet i USA kører med 60 Hz, mens vi i Europa kører med 50 Hz. Men jeg ved så ikke om de kan lave strømforsyningerne i afspillerne, så den kan klare begge ledningsnet.
Det er vist også noget med at de kun kører med halv spænding på deres net i forhold til vores. Så du skal have en skille-transformator på for at kunne bruge en amerikansk afspiller.
Derudover kommer så også at en afspiller derovrefra sandsynligvis ikke vil kunne outputte andet end ntsc, hvilket er vores eget PAL-system underlegent...
Jeg købte min projektor i Miami, og jeg skiftede bare den eksisterende ledning ud med en fra en printer, så kørte den, men det er vidst også noget andet med projektore, der spænder noget mere vidt end "almindelige" produkter.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Ja, kommer an på om strømforsyningen kan klare den alternative frekvens ledningsnettet har. Jeg tror ikke at alle enheder du køber derovre, er sikre på at kunne virke med nettet herhjemme.
#58 Smartass ;) Man vil vel sandsynligvis også bruge afspilleren til dvd'ere, og hvad er garantien for den er regionsfri. Desuden er der også på HD-fronten forskel på signalerne fra USA og Europa (50/60 Hz). Jeg er ikke sikker, men der var på et tidspunkt tale om at der også kom en forskel i opløsningen nøjagtig som med PAL/NTSC.
Jeg tror nu ikke der er opløsningsforskel, men de kører jo 60i eller 30p så det giver nok lidt problemer. Regionerne er sikkert noget værre lort, og bliver det nok også i DK i starten. Mon ikke vi skal vente lidt på regionsfrie HD-afspillere.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#51 filmz-Bruce 19 år siden
Det er nødvendigt med HDMI 1.3 for at kunne overføre lyd og billed i højeste HD opløsning.
#52 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
Herover snakker de kun om HD og vil ikke rigtig udtale sig om Blue Ray, men jeg er sikker paa at det bliver spaendende at sammenligne begge systemer paa de store skaeme og anlaeg her, for der er kun butikker som HIFI klubben der giver mulighed for det hjemme, mens her kan man teste det i enhver stoerelse man lyster. Saa fx Backdraft i HD igaar og det var naesten som at se den i Imperial igen, men snakkede ogsaa en tekniker som sagde at spefikationerne skifter saa hurtig for tiden at de har svaert ved at foelge med i deres demorum, sa for nu satser de kun paa HD, da det ogsaa er en standard som TV-stationerne understoetter.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#53 filmz-Narniabæver 19 år siden
#54 filmz-Bruce 19 år siden
Derefter vil man kunne se, hvad deres potentiale er.
#55 davenport 19 år siden
Jeg mener, mht. strøm og stik, der er anderledes?
#56 maniac 19 år siden
Det er vist også noget med at de kun kører med halv spænding på deres net i forhold til vores. Så du skal have en skille-transformator på for at kunne bruge en amerikansk afspiller.
Derudover kommer så også at en afspiller derovrefra sandsynligvis ikke vil kunne outputte andet end ntsc, hvilket er vores eget PAL-system underlegent...
#57 davenport 19 år siden
#58 gi-jones 19 år siden
#59 maniac 19 år siden
#58 Smartass ;) Man vil vel sandsynligvis også bruge afspilleren til dvd'ere, og hvad er garantien for den er regionsfri. Desuden er der også på HD-fronten forskel på signalerne fra USA og Europa (50/60 Hz). Jeg er ikke sikker, men der var på et tidspunkt tale om at der også kom en forskel i opløsningen nøjagtig som med PAL/NTSC.
#60 gi-jones 19 år siden