Har selv læst Sidney Lumets "Om at lave film" ("Making Movies" på engelsk) det er rigtig god læsning, men det er mere om HELE processen. Et must read for aspirerende instruktøre.
Ellers er der en bog der hedder "Directing Actors" som skulle være helt forrygende. Jeg kan desværre ikke huske forfatteren, men skal nok vende tilbage med navnet om et par dage.
Jeg fik jo gode ideér da der blev linket til antikvariat.net og så tænkte jeg at jeg lige ville hente Catch 22 hjem. Den har jeg ville læse længe. fandt den til 40 kr. men her er spørgsmålet:
Hvad er en "Dell Book" ?
Den hedder "HELLER, JOSEPH: Catch - 22 Dell Book"
Er det bare en ganske alm udgave af bogen oder was? vil nødigt bestiller den forkerte hjem.
#1 filmz-freelancer 17 år siden
Nogen gode forslag?
#2 sluppermand 17 år siden
#3 dolphinfriendly 17 år siden
#4 Wrangque 17 år siden
#5 Zabriskie 17 år siden
Den har jeg også læst. Forrygende.
Ellers er der en bog der hedder "Directing Actors" som skulle være helt forrygende. Jeg kan desværre ikke huske forfatteren, men skal nok vende tilbage med navnet om et par dage.
#6 filmz-canner 17 år siden
#7 Yoda 17 år siden
Den kan købes antikvarisk for 100,- her:
http://www.antikvariat.net/get/search.cgi?post
#8 filmz-canner 17 år siden
Men ellers tak for det!
#9 Wrangque 17 år siden
Jeg fik jo gode ideér da der blev linket til antikvariat.net og så tænkte jeg at jeg lige ville hente Catch 22 hjem. Den har jeg ville læse længe. fandt den til 40 kr. men her er spørgsmålet:
Hvad er en "Dell Book" ?
Den hedder "HELLER, JOSEPH: Catch - 22 Dell Book"
Er det bare en ganske alm udgave af bogen oder was? vil nødigt bestiller den forkerte hjem.
#10 Zabriskie 17 år siden
Bogen hedder "Directing Actors" af Judith Weston. Jeg går selv i gang med at læse den nu.