Gravatar

#1 filmz-freelancer 17 år siden

Jeg leder efter et par gode fagbøger omkring filminstruktion - i særdeleshed personinstruktion...

Nogen gode forslag?
Gravatar

#2 sluppermand 17 år siden

"The Film Director's Intuition" skulle være et rigtigt godt sted at starte.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#3 dolphinfriendly 17 år siden

David Mamets "On directing film" skulle være ret fin.

Gravatar

#4 Wrangque 17 år siden

Har selv læst Sidney Lumets "Om at lave film" ("Making Movies" på engelsk) det er rigtig god læsning, men det er mere om HELE processen. Et must read for aspirerende instruktøre.
Gravatar

#5 Zabriskie 17 år siden

Den har jeg også læst. Forrygende.

Ellers er der en bog der hedder "Directing Actors" som skulle være helt forrygende. Jeg kan desværre ikke huske forfatteren, men skal nok vende tilbage med navnet om et par dage.
Le temps détruit tout
Gravatar

#6 filmz-canner 17 år siden

#4 den er desværre udsolgt fra forlaget :( Må se om ikke den er at finde på biblioteket
If a ruler rocks, and a rock rules - who's coolest!?
Gravatar

#7 Yoda 17 år siden

Den kan købes antikvarisk for 100,- her:
http://www.antikvariat.net/get/search.cgi?post
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#8 filmz-canner 17 år siden

Jeg fandt den faktisk antikvarisk lige efter jeg skrev indlægget - 44 kr + fragt og indbundet :)
Men ellers tak for det!
If a ruler rocks, and a rock rules - who's coolest!?
Gravatar

#9 Wrangque 17 år siden

Hey lidt Off Topid:

Jeg fik jo gode ideér da der blev linket til antikvariat.net og så tænkte jeg at jeg lige ville hente Catch 22 hjem. Den har jeg ville læse længe. fandt den til 40 kr. men her er spørgsmålet:

Hvad er en "Dell Book" ?

Den hedder "HELLER, JOSEPH: Catch - 22 Dell Book"

Er det bare en ganske alm udgave af bogen oder was? vil nødigt bestiller den forkerte hjem.
Gravatar

#10 Zabriskie 17 år siden

Bogen hedder "Directing Actors" af Judith Weston. Jeg går selv i gang med at læse den nu.
Le temps détruit tout

Skriv ny kommentar: