#1 23 år siden

Jeg mener selv at det er lovende og Thomas Holmby Hansen, gjore det godt.
og glimerende at de ikke forsøger at køre vidre i Ole's fodspor men tænker nyt uden at være TV3 poppede eller på anden måde for smarte....
Gravatar

#2 filmz-vassago 23 år siden

Jeg var så uheldig at jeg "glemte" at se programmet. Men efter at læst et par posts i nogle newsgroups, virkede de fleste meget tilfredse med "Filmland" - selvom enkelte mente at hans filmbuff-stil kunne blive for meget i længden.

Jeg ser dog frem til at se genudsendelsen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 azathoth 23 år siden

Hvornår kommer genudsendelsen???
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#4 filmz-vassago 23 år siden

Jeez, du er da blevet ret så magelig hva' :)
Gravatar

#5 filmz-vassago 23 år siden

I aften på DR2 klokken 23.30, igen imorgen på DR2 klokken 19.30.

Så bliver det fan*me også sendt på DR på søndag klokken 23.15. og igen om mandagen klokken 10.30.

Rart at vide at ens licenspenge bliver brugt på genudsendelser!
Gravatar

#6 filmz-vassago 23 år siden

Så fik jeg set programmet, og var en lille smule skuffet. Det er et udmærket program, men der var få ting som jeg fandt lidt irriterende.

Bl.a. deres voice-over, det var til tider lidt utydeligt, og lavt. Desuden fandt jeg deres point-system lidt træls - for meget "hvem vil være millionær" over det - hvor mange pile skal den lige, skal den ha' 3, skal den ha' 4, nej den skal ha' 3 - nej hov nu har den 4 igen... og det blev akkompagneret af en ret irriterende "laser" lyd.

Jeg fandt også hans interviews lidt triste - der var ikke meget guf i dem, han var i hvert fald ikke så ferm til at fyre nogle spørgsmål af som kunne udfordre Fly, eller for den sags skyld Bullock og Grant. Det er jo de samme spørgsmål de bliver stillet af alle andre aviser, blade og anmeldere.

Men nu er det selvfølgelig også det første program, så man kan jo håbe på at der bliver rettet og reguleret lidt på det.
Gravatar

#7 Lowkey 23 år siden

Når nu du nævner tv3, som jo er notoriske for at vise film i fullscreen format (2.35:1), slår det mig at Filmland da vist nok blev vist i scope format. Kan det passe?
Hvis det er tilfældet, kan jeg næsten tilgive den kedelige voice-over på Metropolis segmentet, og deres irriterende pointgivningsanimation (med tilhørende lyde).
Jeg så desværre kun lige slutningen, så jeg kan ikke rigtig tage stilling til hvad jeg synes om programmet endnu.
Daisy, Daisy...
Gravatar

#8 filmz-Daniel_Logan 23 år siden

Synes ærlig talt ikke det er særlig godt, men stadig det bedste lige nu. Savner Filmkanylen.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#9 Hasselguff 23 år siden

#7 Problemet ved at Filmland viser hele programmet i Letterbox formet er, at de film som ikke er indspillet i samme brede format bliver beskåret på en mækrelig måde, så man knap nok kan se folks mund og øjne på samme tid.

Indslaget omkring "Elsker Dig For Evigt" var specielt slemt eftersom filmen er indspillet i 4:3 formatet (fullscreen). Det der umiddelbart virker fedt synes jeg er en anelse irriterende, også fordi de ikke sender programmet anamorfisk så teksterne er placeret uden for det zoomede billede!
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#10 Lowkey 23 år siden

Vi kan hurtigt blive enige om at beskæring af film er skidt, ligemet hvilket format det bliver beskåret til.

Var der iøvrigt nogen der lagde mærke til at da TV3 viste "as good as it gets" for nyligt, viste de trailerne for filmen i originalformatet, og selve filmen i en beskåret udgave.
Jeg har opgivet at prøve at finde logikken... man skal nok ikke tænke for meget over sådan noget.
Daisy, Daisy...

Skriv ny kommentar: