Gravatar

#1 loki 15 år siden

Er der nogen af jer som følger med i dette? Og jeg mener ikke via vores underrapporterende danske medie, men via websider som LATOC og TOD?

Der sker så meget lort i verden - hvoraf det meste bliver fordrejet og brugt til at skabe splid og profit - og så kommer denne UFATTELIGE KATASTROFE som bare bliver værre og værre. Alt peaker i disse år, alt ramler samme, og så.... suk.... følger sig uendelig hjælpeløs.
www.peakoil.dk
Gravatar

#2 filmz-Bruce 15 år siden

Nej jeg følger ikke med. Situationen er noget lort, enig. Men jeg vil lade det være op til USA og de involverede at udrede sagen, eftersom de sidder med aben og så ellers undlade og støtte BP.

Globaliseringen via nettet betyder information at your fingertips 24/7 og derfor ser verden af i dag langt værre ud end tidligere, fordi vi kender til katastrofer i alle verdens ender og kanter 5 minutter efter de sker og derefter bombarderes vi med information og ofte også med misinformation. Jeg har selvfølgelig mine meninger til, hvad der sker rundt omkring i verden, men har valgt at koncentrere min indsats mod det "lokale", det som jeg kan påvirke og det som har indflydelse på min sfære.

Jeg tror ikke på, at alt ramler i disse år. Krakatau eksploderede i 1800 tallet og lavede en 30m høj tsunami som dræbte 250.000, hvilket vel ville svare til 5-10 mio. i dag, med befolkningstallet i dag. San Francisco og Tokyo blev total smadret for 100 år siden i jordskælv.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 filmz-Utyske 15 år siden

Jeg følger ikke rigtigt med længere.

Uanset om global opvarmning er sandt eller falsk, viste COP15 mig definitivt, at politikerne ikke er i stand til at udrette noget som helst produktivt, hvilket jo bare cementeres af denne nye ulykke.

Alle står tilsyneladende med deres pik i hånden, i stedet for at løse problemet og evt. give et nakkeskud til de ansvarlige.

Kort sagt: fuck it, dude - jeg tror sgu ikke rigtigt på politikerne eller menneskeheden længere.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#4 filmz-Bruce 15 år siden

#3 Aye
Gravatar

#5 loki 15 år siden

Mere tilgængelig information javist, men måske netop på denne baggrund kan man danne sig et overblik som er dybt foruroligende.

Jeg er helt overbevist om, at alt vitterligt ramler samme i disse år, at menneskeheden har nået toppen af maksimal udtrækning af jorden, og at vi i fremtiden (især den nærmeste fremtid) bliver nød til i stigende grad at stjæle og bekrige hinanden (land vs. land og regeringer vs. folket) i endnu højere og åbenlys grad end hiditil. Jeg ses ikke meget håbe for vores fremtid, men måske om 10000 år så har vi lært at leve i balance. Men jeg tvivler.

Det var så en et lille, relateret, sidespring.

Katastrofen i Den Mexicanske Golf er på et sådant et plan, at det komme til at påvirke os alle både direkte og indirekte. Den nærmest totale mediemørklægning er direkte kriminel, men intet overrasker mig mere. De nuværende skøn (skøn) ligger på 60.000 - 120.000 tønder olie om dagen, og at en dims nede i selve borehullet er helt eller delvist brækket. Det betyder, at disse relief wells måske ikke kommer til at afhjælpe specielt meget - når de altså først engang er blevet lavet.

At disse store corporations (i samspil med bankerne og politikerne) kun tænker på penge, magt og kontrol overrasker mig heller ikke, men det er alligevel Sobering at få en øjenvidneberetning: Kindra Arnesan
www.peakoil.dk
Gravatar

#6 Highland Park 15 år siden

[url= Spill Fix-Trumbull.mov[/url]

Sådan. Hvor svært kan det være?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 15 år siden

#6 THE Doug Trumbull?. Så er han stadig på forkant over 40 år efter.
Gravatar

#8 loki 15 år siden

Svært, for BOP'en hælder vist på nuværende tidspunkt da havbunden omkring afstiverne er blevet ustabil. Ideen er skam interessant, men de tager en stor antagelse mht. trykket/flowet, og deres model ser umiddelbart hel vinkelret ud. Og yderlig, hvis deres suger gik i ged og lavede et stop/blokering, så risikere de at havbunden går helt i ged, da de ikke længere tør forsøge sig med Top Kill da noget er brækket nede i selv boretunnelen (risikere større læg ud i siderne). Dernæst har vi problematikken om muligvis endnu en lækage andetsteds pga. den ødelagte havbund, og hvis BOP'en først vælter helt, så bliver det et ustoppeligt clusterfuck af proportioner.
www.peakoil.dk
Gravatar

#9 Skeloboy 15 år siden

#2 - helt enig.

#5 - det er godt nok et temmelig fatalistisk syn, du har på verden. Er på ingen måde enig. Der er masser af ting, vi kan gøre endnu. A-kraft, gensplejsning af fødevare, kystsikringer af de udsatte Ø-lande. Jorden kan rumme mange, mange milliarder endnu, før det bliver kritisk.

Med hensyn til BP, så følger jeg heller ikke rigtig med. Det er noget værre pis, og bliver megasur, når man hører på undskyldninger osv...der skal kun gøres én ting: BP og USA's regering skal med alt magt få det stoppet...EOD.

Med hensyn til de to sider, du linker til, så vil jeg nu ikke mene, de er mere troværdige end medierne.
Gravatar

#10 Highland Park 15 år siden

Bruce (7) skrev:
#6 THE Doug Trumbull?. Så er han stadig på forkant over 40 år efter.

Jep. Han er altid på forkant. ;)

http://twitchfilm.net/interviews/2010/07/douglas-trumbull-on.php skrev:
... an email from Twitch reader Eugene Mamut who forwarded a blip.tv clip that enumerates Douglas Trumbull's past, present and future enterprises, including his career in film and simulation technologies, his love for astronomy, his more than 23 patents, and--most intriguingly--his fix solution to the BP oil spill. And, believe me, that's just the tip of the iceberg. One of the sweetest bits of trivia was discovering that his father was the technician who slapped the apples out of Dorothy's hands in The Wizard of Oz, as well as dangling the Cowardly Lion's tail by a wire.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: