Der kom også en opgørelse frem, for ikke så længe siden, om at kunstnerne reelt ikke har fået en krone af de penge der er blevet kradset ind. Og jeg er træt af at høre på hvordan de piver og skyder skylden på deres faldende pladesalg på piratkopiering. Der foregår mindst ligeså meget kopiering indenfor film, og den branche er vokset som ind i helvede de sidste ti år.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Ja, syntes sgu også jeg har hørt fra både CD og DVD salg er steget i de senere år, og den form for downloading af film og musik over nettet har sgu stået på i en god del år efterhånden..
En gang pladder, advokater som Johan Schlúter har altid været fremme i skoene med sin grådighed, selv helt tilbage i 80erne hvor det gjaldt hans "kamp" mod piratkopierede C64 spil...selvfølgelig er det da forkert at ophavsmændende bliver snydt, men de penge de indkræver ryger jo alligevel lige ned i hans firmas lomme alligevel...
Og jeg brugte DC en del på et tidspunkt hvor jeg faktisk delte nogle filer, og fik henvendelse fra "The American Film Association" der bag mig holde op med at udbyde afsnit af "ER" - fair nok...hvis altså blot jeg havde udbudt de nævnte afsnit. Jeg har set et halvt afsnit af serien i TV og kender den dårligt, deres henvendelse var baseret ud fra at bogstaverne "ER" optråde i en linie der udgjorde en anden titel. SÅ meget check havde de på det - sørgeligt....og med den kommentar burde der også være svar på debatten om TV serier.....der skete dog intet mere, den fil de mente var deres var en animationsting som jeg havde downloadet LEGALT fra nettet, så de valgte at klappe hesten efter at have debatteret med dem..
#22#23: Jeg tror nu ikke at der bliver downloaded ligeså mange film, som musiknumre. Men det er klart at inden for de sidste 3-4 år, så er det blevet lettere for "almindelige" mennesker at få adgang til ulovligt udbudte film, og derfor er det jo også vigtigt, at det bliver stoppet i tide. Jeg mener nu at den bedste måde at stoppe det på, er ved at give folk et alternativ. Det kunne for eksempel være vildt fedt, hvis man kunne lave en verdensomspændende download-central, hvor man (mod betaling naturligvis) kunne downloade film fra hele verden. Så kunne folk i Taiwan se Blinkende Lygter (nok kun med engelske undertekster) og vi kunne se Taiwanesiske film med engelske tekster.....det ville være fedt.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#24 Jamen det er jeg da helt enig med dig i, men fakta ville jo stadig være at folk skulle betale for det, hvor alternativet var gratis (men ulovlig) downloading, men ja, klart en ide, og jeg ved da flere er i gang med at udvikle sites i den retning...as we speak....det har jo været der for musik et stykke tid, men skulle også komme til film..
Hvis musikerne ikke får noget ud af erstatningen, hvorfor skal en (grisk) advokat så ha penge? Det fatter jeg sku ikke noget af. Hvem er det egentlig de beskytter? Vidst kun deres lønkonto!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#25 Jeg tror nu stadig, at hvis valget stod mellem lovlig og ulovlig, så vil flere vælge lovlig, selvom det ulovlige er gratis. Problemet, som jeg ser det, er i øjeblikket at der er et større udbud af ulovlige film på nettet, end der er af lovlige.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Den bedste måde at komme noget af piratkopiering til livs på, er at sætte prisen ned på både Cder og Dvder, 160 kr. for en Cd i Danmark. Der nok en grund til at de fleste køber cder over internettet, eller downloader det. Jeg køber kun dvder over internettet, da man kan sparer op til 75 procent. Jeg ved ikke om jeg er den eneste der synes, at vi i Danmark betaler overpris for både cder og dvder ?
Netop det at du køber dine CD'er online er jo et stærkt budskab til butikkerne om at de er for dyre. Jeg mener så at kopiering er en dårlig undskyldning i mange tilfælde, fordi hvis man er i stand til at kopiere en CD, så er der er også en ret god chance for at man kan finde ud af at bestille CD'ere online, og så få sin musik originalt. :)
#21 cyberzed 20 år siden
#22 gi-jones 20 år siden
#23 filmz-gimleno1 20 år siden
En gang pladder, advokater som Johan Schlúter har altid været fremme i skoene med sin grådighed, selv helt tilbage i 80erne hvor det gjaldt hans "kamp" mod piratkopierede C64 spil...selvfølgelig er det da forkert at ophavsmændende bliver snydt, men de penge de indkræver ryger jo alligevel lige ned i hans firmas lomme alligevel...
Og jeg brugte DC en del på et tidspunkt hvor jeg faktisk delte nogle filer, og fik henvendelse fra "The American Film Association" der bag mig holde op med at udbyde afsnit af "ER" - fair nok...hvis altså blot jeg havde udbudt de nævnte afsnit. Jeg har set et halvt afsnit af serien i TV og kender den dårligt, deres henvendelse var baseret ud fra at bogstaverne "ER" optråde i en linie der udgjorde en anden titel. SÅ meget check havde de på det - sørgeligt....og med den kommentar burde der også være svar på debatten om TV serier.....der skete dog intet mere, den fil de mente var deres var en animationsting som jeg havde downloadet LEGALT fra nettet, så de valgte at klappe hesten efter at have debatteret med dem..
#24 frahm-2 20 år siden
Jeg mener nu at den bedste måde at stoppe det på, er ved at give folk et alternativ. Det kunne for eksempel være vildt fedt, hvis man kunne lave en verdensomspændende download-central, hvor man (mod betaling naturligvis) kunne downloade film fra hele verden. Så kunne folk i Taiwan se Blinkende Lygter (nok kun med engelske undertekster) og vi kunne se Taiwanesiske film med engelske tekster.....det ville være fedt.
#25 filmz-gimleno1 20 år siden
#26 putandtake 20 år siden
http://www.sf-anytime.com/siteManager/clientTest.a...
#27 davenport 20 år siden
Det fatter jeg sku ikke noget af. Hvem er det egentlig de beskytter?
Vidst kun deres lønkonto!
#28 frahm-2 20 år siden
#29 filmz-mr.filmfreak 20 år siden
Jeg ved ikke om jeg er den eneste der synes, at vi i Danmark betaler overpris for både cder og dvder ?
#30 filmz-Kadann 20 år siden
Netop det at du køber dine CD'er online er jo et stærkt budskab til butikkerne om at de er for dyre. Jeg mener så at kopiering er en dårlig undskyldning i mange tilfælde, fordi hvis man er i stand til at kopiere en CD, så er der er også en ret god chance for at man kan finde ud af at bestille CD'ere online, og så få sin musik originalt. :)