Gravatar

#21 davenport 20 år siden

VAR DET DEN????

Kæft den vil jeg gerne se..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#22 Patriarch 20 år siden

Nej.. det var Ambulancen... sansk film som jeg havde set for et par måneder siden til testvisning. Ok film men dybt skuffende for mig. Det eneste anderledes var musikken, samt rettelse af noget green screen. :(

“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#23 filmz-Bruce 20 år siden

Så er jeg glad for, jeg ikke satsede på WoW!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#24 filmz-happyhansen 20 år siden

Hvordan var så den "ambulance-film"?

Vil den hæve sig over de millioner af andre danske film der kommer i nær fremtid eller vil den stå i skyggen?
Gravatar

#25 JannikAnd 20 år siden

Tja, instruktøren, Laurits Munch-Petersen, vandt sidste år for filmen "Mellem Os" "Honorary Foreign Film Award" ved Student Academy Awards, hvilket svarer til Oscar for unge. Såå... lidt forventningsfuld har man da lov til at være. Yderligere er filmen ret eksperimenterende i og med den er baseret på et regelsæt:

1) Filmen må kun indeholde én location.
2) Filmen skal være i real-time.
3) Filmen må kun have fire karakterer.

Især regel 2 finder jeg interessant. Umiddelbart kan jeg kun komme på én succesfuld film, der har 'benyttet' denne teknik, "Before Sunset".
Gravatar

#26 Jay El 20 år siden

Jeg var også til premiere surprise i nat, det var en kedelig oplevelse. Jeg vil hellere have set en hvilken som helst anden af de film der har været nævnt i denne tråd.

Jeg har endnu ikke set en dansk film produceret efter 1990, som jeg vil bruge tid på at se anden gang.

Der var da også nogle som rejste sig og gik.
Gravatar

#27 davenport 20 år siden

Jeg hader alle de der koncept-regler som nogen stiller op. Nu har jeg ikke set denne film, men éen location? Det kan næsten umuligt være interessant.
- menes der med realtime, at dens handling udspiller sig i de godt 2 timer filmen varer?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#28 JannikAnd 20 år siden

Yes
Gravatar

#29 Patriarch 20 år siden

#27...

Nu skal man også tage det men én location med et gran salt. De er flere steder i filmen, så ved ikke om man kan kalde det én location
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#30 filmz-happyhansen 20 år siden

Lyder som om at det var godt at jeg blev hjemme.

Nogle som ved om f.eks. Imperial/Nordisk Film har restriktioner på området "premiere surprise"? Og hvem bestemmer i øvrigt hvad der vises - filmselskaberne eller den daglige leder i biffen?

Syntes Nordisk Film var mere vovet i gamle dage da konceptet startede op. Her tænker jeg især på film som The Fast & The Furious, Moulin Rouge og 28 days later.

Dengang havde de osse en taler inden hver forestilling som bredte endnu større spænding blandt publikkum end der er idag. Kan huske at man til The Fast... at den film man ville vise havde indspillet noget der lignte 5 gange så meget som forventet ved åbningen i US. Dét fik publikum helt op i gear, og den film vidste ingen om i salen tør jeg godt love.

Mht. 28 days later, gjorde de et kanon scoop, da de forinden fortalte at filmen end ikke havde haft premiere i US og UK endnu, men blot vist til en enkel screening i UK - det fik osse virkelig publikum op og køre.

Syntes lidt at arrangementet er faldet lidt i niveau siden "de gode gamle dage" eller hva? Hvad syntes I?

Skriv ny kommentar: