Gravatar

#1 akerman 20 år siden

For jer der har set firefly... er buffy serien lige så fed hvis man lige vænner sig til det? Jeg mener det er jo samme skaber, men de gange jeg lige har set 10 minutters buffy på tv, har det virket frygteligt infantilt og fjollet på en måde... også bare hele konceptet med en babe der smadrer vampyrer hele tiden!!

what say ye?
Gravatar

#2 Slettet Bruger [969039756] 20 år siden

Jeg fatter ikke hvad folk ser i Buffy (hvis nogen da ser noget). Firefly har jeg endnu til gode!
Gravatar

#3 Morbid 20 år siden

Buffy er meget cheasy, men det er skam meningen. Hvis man kan leve med det, er det faktisk til tider ret velskrevet. Specielt skal nævnes de afsnit som Joss Whedon selv har instrueret, da den mand virkelig har talent. Specielt Season 4 final "Restless" og Season 5 afsnit 18 "The Body" er sublime.

Joss Whedons stærkeste side er helt klart at skabe interessante personer i hans serier, som du sikkert har erfaret fra Firefly, og det er ikke anderledes i Buffy.

Kvaliteten af serien er dog meget svingende fra afsnit til afsnit, og specielt fra season til season. Hvis man ser det hele, bliver man belønnet fra tid til anden, men små smagsprøver hist og her holder slet ikke. Hvis du begynder, skal du ikke afskræmme dig af Season 1.. Det bliver bedre ;)

Hvis du ikke kan klare cheesy B-films humoren med platte punchlines osv. er der dog ingen grund til at gå igang.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#4 DarkLight 20 år siden

Sæson 6 er det bedste. Og hvem kan stå for Dark Willow?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#5 Morbid 20 år siden

Lyt ikke på DarkLight. Season 6 er blandt de værste. Stortuderi i samtlige afsnit.. det går mig på nerverne til sidst. Musicalen og de afsnit med Dark Willow er dog fede nok.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#6 Taxwars 20 år siden

Buffy er en helt yngre serier, hvis du er i tyverne er den måske meget godt - men det er lidt mere fokuseret på 'yngre problemer' - Firefly var da han var blevet voksen. De første par sæsoner kan være underholdende men jeg syntes de bliver knap så interessante senere hen -især når Whedon bruger tiden først på at lave spinoff'en i Angel og senere Firefly. Ofter er det bedre end så meget andet juks, dog syntes jeg også at sæson 6 er ret skrækkeligt - men der er folk som elsker den.
Layoutet vælter og er ulæseligt - skal det det?
Gravatar

#7 vapor 20 år siden

Firefly er ok. Buffy stinker.
Gravatar

#8 filmz-ceciliec 20 år siden

Så tilfældigvis lige at Zulu begynder forfra med Buffy fra på fredag, så der er der jo mulighed for at prøve det selv uden at skulle smide penge efter det. Jeg vil dog sige, som det også er blevet nævnt i tråden, at du ikke skal opgive efter sæson 1, hvis du synes den er frygtelig, da kvaliteten stiger betydeligt med sæson 2.
Gravatar

#9 filmz-mara 20 år siden

Har Firefly kørt på dansk tv siden alle har set den??
Gravatar

#10 DarkLight 20 år siden

Ikke til jeg ved af. Men pengene til boksen er bestemt ikke spildt.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: