Gravatar

#1 commy 20 år siden

Ja så skete det, min første pakke fra CD-WOW blev snuppet i tolden jeg har købt over 60 DVD'er hos CD-WOW i tidens løb og aldrig oplevet det før, så det kan altså lade sig gøre :-)

Sikkert bare en sur told&skat modarbejder der har set sig sur på min pakke.

Hvis andre skulle komme ud for det samme, så kan jeg henvise til CD-WOW's kundeservice som straks har givet mig en voucher på det beløb jeg skulle betale. Eneste de krævede var en kopi af told-kvitteringen, det kalder jeg god service!
Gravatar

#2 Zelle 20 år siden

Læs her... Det har været diskuteret der de sidste par dage... ;D

Og ja, det er super service hos cd-wow ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#3 filmz-yoshimura 20 år siden

Men i forlængelse af tidligere snak om bagatelgrænse osv., vil jeg lige lede opmærksomheden hen på et svar, jeg har fået fra Told og Skat på en forespørgsel om, hvorvidt de 80 kroner, man kan indføre for, uden at der kommer told og moms på, var inklusive eller eksklusive forsendelsesomkostningerne (jeg er altid gået efter sidstnævnte). Jeg fik dette (overraskende) svar:

Med hensyn til grænsen på 80 kr. for frihed for importmoms, så skal forsendelsesomkostningerne frem til indførselsstedet medregnes i forsendelsens værdi.

Forsendelsesomkostningerne fra indførselsstedet og frem til bestemmelsesstedet i EU skal medregnes i forsendelsens værdi i følgende to situationer:

1. Hvis forsendelsesomkostningerne skal medregnes i værdien ved beregningen af told og grænsen for fritagelse for told.

2. Hvis bestemmelsesstedet i EU er kendt på fortoldningstidspunktet, skal forsendelsesomkostningerne fra indførselsstedet og til bestemmelsesstedet altid medregnes i forsendelsens værdi ved beregningen af importmoms og grænsen for fritagelse for importmoms.

Med venlig hilsen

Søren Jensen

Told- og Skattestyrelsen

Retsafdelingen/Momskontoret

HVABEHAR?!? Er der nogen, der kan forklare det her for mig, for jeg har da ikke haft problemer med tidligere forsendelser, hvor INDHOLDET havde en værdi på max. 80 kroner. Min mail til T&S blev foranlediget af, at en bekendt var røget i fælden pga. en lille pakke fra layoyo, og havde henvendt sig til T&S og fået samme svar som ovenstående. LURT!
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#4 HeavyClaus 20 år siden

en af mine pakker blev også taget i tolden den anden dag, scannede kvittering og sendte og fik straks voucher på beløbet... God service. Den sidste film jeg har fået derfra har dog været fra sverige :)
Gravatar

#5 ks 20 år siden

Så hvis man ikke har en scanner er man altså på røven? I tilfælde af at der kommer told oveni naturligvis.
Gravatar

#6 HeavyClaus 20 år siden

Du kan vel sende med posten... Ellers kender man vel en der har eller biblioteket/ boghandler...
Gravatar

#7 commy 20 år siden

du kan også sende den via fax (hvis man ejer sådan et stykke oldnordisk teknologi)
Gravatar

#8 Hasselguff 20 år siden

Jeg tog et pic med mit digicam og sendte det pr. mail. Fik en voucher tilbage med det samme. De må virkelig blive oversvømmet derovre i øjeblikket...
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#9 ks 20 år siden

Ok, så er det godt at mine forældre har investeret i et digi-cam! :)
Gravatar

#10 filmz-arf 20 år siden

Jeg har handlet hos CD-WOW et par gange og har været heldig hver gang med mine pakker. Den ene gang jeg har oplevet at en pakke blev snuppet i tolden var en CD fra amazon.com. Jeg regner altid prisen ud på varen med forsendelsesomkostningerne medregnet. Så kan man ikke gå helt galt i byen.

Skriv ny kommentar: