Det Danske Filminstitut Cinemateket søger praktikant til foråret 2010.
Er du vild med film og vil du gerne have praktisk erfaring med filmformidling?
Her er chancen for at arbejde med markedsføring af et af verdens største filmprogrammer.
CINEMATEKET – Det Danske Filminstituts biografer – viser hver måned 80-100 film: Prisbelønnede festival-perler. Klassikere. Film, der aldrig fik dansk premiere. Kult og kitsch for kenderen og den nysgerrige. Dokumentarfilm i alle afskygninger. Desuden har vi løbende en stribe events og særarrangementer på plakaten.
Som praktikant vil du indgå i arbejdet med markedsføring af hele Cinematekets program. Du skal bl.a. være med til at:
udarbejde pressemeddelelser og materiale til Cinematekets nyhedstjeneste levere og redigere indhold til www.cinemateket.dk synliggøre Cinemateket via sociale medier (Facebook etc.) Vi lægger vægt på, at du:
brænder for at arbejde med filmformidling arbejder selvstændigt og ansvarsfuldt er god til at skrive kort og præcist til både tryk og web kan tænke skævt og se nye vinkler i en historie Som praktikant får du en bred kontaktflade med Det Danske Filminstituts medarbejdere og brugere samt med pressen og filmbranchen. Dette kræver åbenhed og gode samarbejdsevner. Du skal desuden have lyst til både rutineprægede opgaver og udviklingsopgaver.
Under praktikopholdet vil vi løbende diskutere, hvilke opgaver du skal arbejde med, så det både bliver relevant for os og for dig med din uddannelsesbaggrund, erfaringer og ønsker.
Praktikstillingen, der er ulønnet, løber fra 1. februar 2010 og 5 mdr. frem.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Ellers kan jeg for i øvrigt kun opfordre folk til at søge stillingen. Også selvom man ikke læser det rette studie. Det kan give gode og nyttige kompetencer, noget at putte CV'et og ikke mindst et netværk...og det er fandeme godt at have.
#1 filmz-yoshimura 15 år siden
Er du vild med film og vil du gerne have praktisk erfaring med filmformidling?
Her er chancen for at arbejde med markedsføring af et af verdens største filmprogrammer.
CINEMATEKET – Det Danske Filminstituts biografer – viser hver måned 80-100 film: Prisbelønnede festival-perler. Klassikere. Film, der aldrig fik dansk premiere. Kult og kitsch for kenderen og den nysgerrige. Dokumentarfilm i alle afskygninger. Desuden har vi løbende en stribe events og særarrangementer på plakaten.
Som praktikant vil du indgå i arbejdet med markedsføring af hele Cinematekets program. Du skal bl.a. være med til at:
udarbejde pressemeddelelser og materiale til Cinematekets nyhedstjeneste
levere og redigere indhold til www.cinemateket.dk
synliggøre Cinemateket via sociale medier (Facebook etc.)
Vi lægger vægt på, at du:
brænder for at arbejde med filmformidling
arbejder selvstændigt og ansvarsfuldt
er god til at skrive kort og præcist til både tryk og web
kan tænke skævt og se nye vinkler i en historie
Som praktikant får du en bred kontaktflade med Det Danske Filminstituts medarbejdere og brugere samt med pressen og filmbranchen. Dette kræver åbenhed og gode samarbejdsevner. Du skal desuden have lyst til både rutineprægede opgaver og udviklingsopgaver.
Under praktikopholdet vil vi løbende diskutere, hvilke opgaver du skal arbejde med, så det både bliver relevant for os og for dig med din uddannelsesbaggrund, erfaringer og ønsker.
Praktikstillingen, der er ulønnet, løber fra 1. februar 2010 og 5 mdr. frem.
Læs mere om Cinemateket på www.cinemateket.dk
Få flere oplysninger hos presse- og filmkoordinator Morten Tang, [email protected] , eller programredaktør Rasmus Brendstrup [email protected].
Ansøgningsfrist 11. januar 2010 til:
Det Danske Filminstitut/Cinemateket
Att. Morten Tang
Gothersgade 55
1123 København K
/ pr. mail: [email protected]
#2 Skeloboy 15 år siden
#3 Patriarch 15 år siden
[edit] Nu skal jeg heller ikke sælge mig for billigt :D
#4 Skeloboy 15 år siden
Btw, hvordan passer filosofi og videnskabsetik bedre end historie og religion?.. :)
#5 Patriarch 15 år siden
Det gør det heller ikke. Men det gør kommunikation... :)
#6 Skeloboy 15 år siden
Er Bachelor i filosofi og videnskabsteori, med speciale i etik. I øjeblikket arbejder jeg på mit speciale i "krisekommunikation" færdigt!
Det er jo indtil flere fejl der...:)
#7 Patriarch 15 år siden
Men tak for det. Så kan jeg rette det, og i øvrigt lære at bruge mere tid på pressemeddelelser end på min profil på filmz ;)
#8 15 år siden
#9 Skeloboy 15 år siden
#10 davenport 15 år siden
Er der ikke nogen penge i branchen, eller er jeg for jysk?? (Ha penge for min tid..)