Gravatar

#11 filmz-front243 21 år siden

Jeg faldt over en "Sarabec VHS Video Closed Caption Decoder" på www.deafequipment.co.uk.

Fordelene i forhold til den maskine der blev linket tidligere er at den kun koster 44 engelske pund samt den kører på 220 Volt. Jeg er lidt i tvivl om den også virker med DVDer og hvorvidt det engelske (UK) closed caption system er det samme som det amerikanske.

Jeg har derfor sendt dem en email og jeg skriver tilbage hvad de svarer.
Gravatar

#12 filmz-Le Samouraï 21 år siden

#10 - Ikke bare tit, men altid! Det har været lovpligtigt derovre siden 1993. Af samme grund sparer nogle af selskaberne på udgiften til undertekster, fordi closed captions delvist betales af de amerikanske døveorganisationer. Det gælder fx de fleste af Anchor Bays dvd'er (jeg ville mægtigt gerne have haft "rigtige" undertekster på flere af deres Dario Argento-udgivelser).

#8 - Systemet hænger sammen med opbygningen af sendesignalet. Hos os i PAL-land har vi løst samme problem v.h.a. tekst-tv, der sendes mellem de billedinformationsbærende linjer i signalet. Det er der ikke plads til i NTSC-signalet.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#13 filmz-lbw 21 år siden

Kommer der så ikke meget overflødig støj i stil med "[Hovedpersonen nynner den tjekkiske nationalsang...]", "[Højlydt stønnen fra sengen]" og lign.

Det er jo primært henvendt til svagthørende/døve?
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#14 filmz-front243 21 år siden

Vedr. #11:

Desværre svarede www.deafequipment.co.uk at:

The US and UK Closed Caption systems are different
Gravatar

#15 filmz-Le Samouraï 21 år siden

#13 - Jo. Men alternativet kan jo være slet ingen undertekster.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#16 filmz-lbw 21 år siden

#15 Ja, jeg kan huske, at jeg så Gary Oldmans Nil by Mouth i Manchester. Selv om jeg taler flydende engelsk forstod jeg ca. 25% af dialogerne... ;D
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#17 filmz-front243 21 år siden

Jeg checkede lige PowerDVD til PCen og den kan faktisk vise Closed Captions hvis du højreklikker er der en Closed Caption menu. Jeg testede med en af mine CC DVDer og det virkede fint.

Skriv ny kommentar: