Jeg anser mig selv for at være rimelig god til engelsk, men når jeg skal se en film, skal der være tekster på, bare det er dansk eller engelsk.
Nu er jeg hovedsageligt region 1 samler, og der er altid engelske tekster på amerikanske udgivelser, men det er desværre ved at vende. Jeg ser oftere og oftere at nye udgivelser (nye såvel som gamle film), ikke inkludere engelske tekster!
Men jeg har hørt et sted at hvis dette logo: [cc] kan findes bag på coveret, så er der alligevel tekster på, men så skal man bruge en Closed Captioned dekoder, for at de kan vises.
Men hvor finder man sådan en? Axel music har haft en, men den er udgået og af en eller anden mærkelig grund får de den ikke igen. Laserdisken har dem ikke mere, og får dem heller ikke igen. Hi-Fi klubben aner ikke hvad det er! Jeg har kigget på Amazon og andre netbutikker og de er ikke til at finde.
Er der nogen af jer der ved hvor man kan finde en sådan dekoder?
Nu ved jeg godt det ikke løser dit problem med de film du har købt, men hvis det er så vigtigt for dig kan du jo blot gå efter en anden region i de tilfælde hvor R1 ikke leverer subs - det gør jeg ihvertfald..
...eller har du en bestemt grund til at gå specifikt efter R1?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Tja mht Reservoir Dogs kan du jo få den danske udgivelse med danske subs, dd5.1 lydspor og langt flottere billede end R1'eren.
Mit råd var nok bare at i visse tilfælde (hvis man nu ikke lige har sådn en cc dimmer), ville det være en ide at gå efter en af de andre regioner - men du har ret, man kan ikke altid vinde :/
Jeg synes nu mere de koreanske udgivelser er dem der har vist sig at skille sig ud fra mængden, når det gælder ekstraordinære udgivelser, men det er rigtigt at især på ældre udgivelser halter R2 ofte bagefter.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Vel af samme grund som at man skal have noget specieludstyr for at se amerikanske film.. fordi sådan er systemet derover, og der sikkert har været en grund til at de lavede det sådan.
Undertekster på den måde, er jo ikke noget der er kommet med DVD, det har jo været der i år før DVD.
#1 SpielbergFreak 21 år siden
Nu er jeg hovedsageligt region 1 samler, og der er altid engelske tekster på amerikanske udgivelser, men det er desværre ved at vende. Jeg ser oftere og oftere at nye udgivelser (nye såvel som gamle film), ikke inkludere engelske tekster!
Men jeg har hørt et sted at hvis dette logo: [cc] kan findes bag på coveret, så er der alligevel tekster på, men så skal man bruge en Closed Captioned dekoder, for at de kan vises.
Men hvor finder man sådan en? Axel music har haft en, men den er udgået og af en eller anden mærkelig grund får de den ikke igen. Laserdisken har dem ikke mere, og får dem heller ikke igen. Hi-Fi klubben aner ikke hvad det er! Jeg har kigget på Amazon og andre netbutikker og de er ikke til at finde.
Er der nogen af jer der ved hvor man kan finde en sådan dekoder?
#2 DarkLight 21 år siden
#3 El vez 21 år siden
...eller har du en bestemt grund til at gå specifikt efter R1?
#4 filmz-Kadann 21 år siden
Hearmore.com
Der er også et par stykker til salg på eBay
#5 SpielbergFreak 21 år siden
Region 1 udgivelser er i langt de fleste tilfælde bedre end fra andre regioner. Federe covers, DTS, mere ekstramateriale o.s.v.
Her nogle eksempler:
Reservoir Dogs 10th anniversary edition
The Pianist 3-disc Collector`s edition
Stargate ultimate edition
og der findes mange flere.......
Mange tak.
Men hvis der er andre der finder noget så sig endelig til...
#6 filmz-Kadann 21 år siden
Søg efter "closed caption decoder" på google, så popper der bunkevis af hits op.
#7 El vez 21 år siden
Mit råd var nok bare at i visse tilfælde (hvis man nu ikke lige har sådn en cc dimmer), ville det være en ide at gå efter en af de andre regioner - men du har ret, man kan ikke altid vinde :/
Jeg synes nu mere de koreanske udgivelser er dem der har vist sig at skille sig ud fra mængden, når det gælder ekstraordinære udgivelser, men det er rigtigt at især på ældre udgivelser halter R2 ofte bagefter.
#8 filmz-thomas _h 21 år siden
#9 filmz-Kadann 21 år siden
Vel af samme grund som at man skal have noget specieludstyr for at se amerikanske film.. fordi sådan er systemet derover, og der sikkert har været en grund til at de lavede det sådan.
Undertekster på den måde, er jo ikke noget der er kommet med DVD, det har jo været der i år før DVD.
#10 filmz-front243 21 år siden