Gravatar

#11 JannikAnd 19 år siden

#9 - Ikke helt sikker på, jeg forstår din pointe, men jeg er sikker på, jeg er enig :)

#10 - Enig. Har selv købt "Persona", da den er min absolutte Bergman-yndling, og jeg ikke havde tålmodighed til at vente på en evt. Criterion. Glimrende udgivelse, men jeg vil naturligvis erhverve en mulig Criterion-skive.
Gravatar

#12 jessup 19 år siden

Ikke andet end at mange af de fremragende instruktører har lavet en del skidt (Altman, Rosselinni, Allen) men at mange ville dræbe for at lave en af deres 5 bedste. Det er hverken særligt dybsindigt eller øjeåbende:)
This is just until June
Gravatar

#13 filmz-ataris 19 år siden

Nu har jeg ikke selv fået set nogle Bergman film endnu, men jeg er helt ekstatisk over den Wong Kar Wai collection, der også nævnes på siden. Endelig har Tartan taget sig sammen til at rette den fejl de lavede ved at smide barebones udgivelser af As Tears Go By og Days of Being Wild ud på markedet - og så kun med mandarin(!) lydspor. Kommentarspor af Doyle lyder også rigtigt interessant. Det er altid sjovt at læse interviews med ham :)
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#14 filmz-Le Samouraï 19 år siden

Jep. Doyle er cool. Jeg er spændt på, hvordan Tartans Wong Kar-Wai dvd'er kommer til at klare sig mod R1. Mine gamle R3 trænger hårdt til at blive skiftet ud. Men det er næsten mere spændende, om Doyle er ædru på kommentarsporet :-)

Hvis du har lyst til at kaste dig over Bergman, så er "Smultronstället" (Ved vejs ende/ Wild Strawberries) en rigtig god film at starte med. Det er en smuk, stille og varm road movie.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#15 jessup 19 år siden

Fanny og Alxeander er også lige at gå til og en dejlig film.
This is just until June
Gravatar

#16 JannikAnd 19 år siden

#15 - Hvis vi alligevel er oppe i de spillelængder, kunne man jo velsagtens forsøge sig med "Scener fra et Ægteskab". Mine personlige favoritter er dog "Persona", "Hvisken og Råb" samt hans "Reducerings"-trilogi.
Gravatar

#17 filmz-ataris 19 år siden

#14 - Tartans gamle udgivelser har ifølge DVDBeaver overlegne transfers:
http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare7/astearsg... og
http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare7/daysofbe...

Jeg har faktisk ikke set de to film endnu, da jeg har ventet på ordentlige dvd-udgivelser. Chungking Express er min ynglingsfilm, så jeg har også rimelig høje forventninger til disse to film :)

Jeg vil gerne kaste mig over Bergman på et tidspunkt. Jeg starter nok med de film, der kan lånes på dvd på biblioteket - det er godt for økonomien. Men jeg vil da lige huske på den titel :)
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#18 filmz-Le Samouraï 19 år siden

#17 - Jep. Men som du selv skriver tidligere, så har deres gamle udgaver kun lydsporet på Mandarin. :-/

Det har ærgret mig ret meget, så jeg ser frem til at få begge dele: Et flot billede OG original, kantonesisk lyd.

Chungking ligger nummer to hos mig. In the Mood for Love er klart min favorit. Jeg kender dog mange, der er helt vilde med Ashes of Time, men den kinesiske dvd gør ikke ligefrem filmen nogen tjeneste. Den er forfærdelig.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5

Skriv ny kommentar: