Jeg har mildt sagt haft problemer her på det sidste med min computer og jeg ville lige høre om der er nogle hajer herinde, der måske kan hjælpe mig eller guide mig til et sted hvor de kan :) Men here goes: Jeg købte for nogen tid siden ny computer og jeg har stort set ikke haft andet end problemer med den. Jeg købte i første omgang 256 ddr ram (kan ikke lige huske fabrikant), et asus a7n8x motherboard og en amd Athlon 2800+. I forvejen havde jeg et geforce ti 4200 i min computer. Jeg og en kammerat skiftede selv de gamle dele ud og i første omgang kørte det rimeligt fornuftigt. Men så meldte problemerne sig. Computeren begyndte fra tid til anden at slukke, men vel at mærke kun når jeg spillede. Det blev værre og værrer og jeg kunne faktisk ikke spille på den mere. Jeg åbnede til sidste kabinetten og undersøgte det nøje og fandt til sidst ud af at blæseren på mit grafikkort var defekt. Jeg fræsede ind til forhandleren, men på grund af noget polymik omkring hvem der skulle fixe det, ville der gå ret lang tid inden jeg fik det igen (4-8 uger). Jeg kan ikke undvære min computer i så lang tid, på grund at mit arbejde, som faktisk kræver en computer ved hånden. Så jeg købte et nyt grafikkort (ati readeon 9600) og smed det i min computer, rimeligt overbevist om at mine problemer ville være løst, Men nej! Det gør stadigvæk det samme, jeg har sågar smidt en ny strømforsyning i den, da den jeg havde var en 4-5 år gammel og jeg tænkte det måske kunne være derfor. Men nej! Den slukker stadigvæk, men vel at mærke kun når jeg spiller, aldrig i windows. Jeg har hentet de nyeste nforce 2 drivers (3.13) til mit bundkort, alle opdateringer fra microsoft og de nyeste drivers(3.9) til mit grafik kort. Jeg kører windows xp professional. Jeg har desuden prøvet geninstallation, men den slukkede også under det :( Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe :) Jeg har overvejet at smide den ind til forhandleren, men eftersom der raskvæk kan gå nogle uger inden jeg får den igen, har jeg ikke den vilde lyst til det...
Det kan være du skulle prøve at starte denne tråd inde på newz.dk i stedet, tror i hvertfald gutterne derinde kunne være mee behjælpelige end her. Det kræver selvf. bare at du kan forstå hvad de siger.. :)
---------- I am like a wild horse, and you can't tame me..
Du burde også opdatere dit firmware på dit a7n8x, det hjalp da mig af med alle de problemer jeg havde med mit a7n8x deluxe. Har du prøvet at mærke på dine køleprofiler mens din maskine kører, hvis du direkte brænder dig på dem, så har du et seriøst problem.
Også lige til nummer 2, der er overhovedet igen grund til at holde sig fra Athlon (AMD som de rent faktisk hedder), man skal bare, som med så meget andet, vide hvad man laver.
Ja, det kan godt ske... Synes bare det er træls at have en CPU der alt for hurtigt bliver varm. Jeg bad selvfølgelig om en blæser der kunne følge med...
Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
#6 Igen, en AMD cpu kan i teorien holde til at blive 90 grader varm, plus de nye cpu'er de har lavet afgiver færre watt end en tilsvarende Intel cpu gør.
Så hvis du skal råde folk til noget, kan du så ikke lige læse lidt på lektien. Jeg kan forstå du har haft en dårlig erfaring med en AMD engang, jeg tror nøgleordet her er dem der solgte dig den her løsning, og ikke AMD.
Du kan eventuelt installere et program som Motherboard Monitor" og så holde lidt øje med temperaturerne på CPU og i kabinettet. Siden det kun er når du spiller, kunne noget tyde på, at problemet har noget at gøre med evt. varmeudvikling.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Jeg kan sige som forlængelse til Spanners post at der rent faktisk er sådan et program på din cd til motherboardet, noget asus selv har kreeret, og det virker ret godt.
#1 inflector 22 år siden
Men here goes:
Jeg købte for nogen tid siden ny computer og jeg har stort set ikke haft andet end problemer med den. Jeg købte i første omgang 256 ddr ram (kan ikke lige huske fabrikant), et asus a7n8x motherboard og en amd Athlon 2800+. I forvejen havde jeg et geforce ti 4200 i min computer. Jeg og en kammerat skiftede selv de gamle dele ud og i første omgang kørte det rimeligt fornuftigt. Men så meldte problemerne sig.
Computeren begyndte fra tid til anden at slukke, men vel at mærke kun når jeg spillede. Det blev værre og værrer og jeg kunne faktisk ikke spille på den mere. Jeg åbnede til sidste kabinetten og undersøgte det nøje og fandt til sidst ud af at blæseren på mit grafikkort var defekt. Jeg fræsede ind til forhandleren, men på grund af noget polymik omkring hvem der skulle fixe det, ville der gå ret lang tid inden jeg fik det igen (4-8 uger). Jeg kan ikke undvære min computer i så lang tid, på grund at mit arbejde, som faktisk kræver en computer ved hånden. Så jeg købte et nyt grafikkort (ati readeon 9600) og smed det i min computer, rimeligt overbevist om at mine problemer ville være løst, Men nej!
Det gør stadigvæk det samme, jeg har sågar smidt en ny strømforsyning i den, da den jeg havde var en 4-5 år gammel og jeg tænkte det måske kunne være derfor. Men nej! Den slukker stadigvæk, men vel at mærke kun når jeg spiller, aldrig i windows.
Jeg har hentet de nyeste nforce 2 drivers (3.13) til mit bundkort, alle opdateringer fra microsoft og de nyeste drivers(3.9) til mit grafik kort. Jeg kører windows xp professional. Jeg har desuden prøvet geninstallation, men den slukkede også under det :(
Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe :) Jeg har overvejet at smide den ind til forhandleren, men eftersom der raskvæk kan gå nogle uger inden jeg får den igen, har jeg ikke den vilde lyst til det...
På forhånd tak
#2 Kalle Ferm 22 år siden
jakob
#3 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#4 filmz-Funkymonkey 22 år siden
#5 filmz-Plimmer 22 år siden
Også lige til nummer 2, der er overhovedet igen grund til at holde sig fra Athlon (AMD som de rent faktisk hedder), man skal bare, som med så meget andet, vide hvad man laver.
#6 Kalle Ferm 22 år siden
Jakob
#7 chandler75 22 år siden
Der er et support-forum hvor man kan få hjælp til sine problemer.
#8 filmz-Plimmer 22 år siden
Så hvis du skal råde folk til noget, kan du så ikke lige læse lidt på lektien. Jeg kan forstå du har haft en dårlig erfaring med en AMD engang, jeg tror nøgleordet her er dem der solgte dig den her løsning, og ikke AMD.
#9 Spanner 22 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#10 filmz-Plimmer 22 år siden