Amer som allerede er blevet nævnt er en fantastisk flot film. Hver eneste indstilling er ren magi. Derudover er Humpday en fantastisk morsom film. My Girlfriend is an Agent er et must hvis man er til koreansk komedie og så er der mulighed for at se Paprika Steen folde sig ud på engelsk i Skeletons.
Med hensyn til online udgaven, så skulle den være oppe og køre i løbet af fredag, så den ikke bare ligger i PDF form.
Der bliver også arbejdet på et online planlægningsværktøj samt en Tastefinder, der kan hjælpe med at finde frem til de film, der passer til ens smag. Det skulle dog først være klart omkring 1. april
Jeg kan også glæde folk med at der i år vil være nogle forestillinger i Øst for Paradis i Århus. Allerede i aften k. 21:30 viser de launchfilmen Valhalla Rising med mjød og kødsnacks og efter festivalen, vil et par af filmene sandsynligvis rejse over Storebælt til et par screenings. Dette arbejdes der dog stadig på.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Så er der indtil videre bestilt billet til 5 af filmfestivallens tilbud. Skal desværre hente dem allerede d.24.marts så har ikke så lang tid til at koordinere med nogle venner til at tage med - ellers må jeg bare hente den ene billet og så se dem alene... 15.april - City of Life & Death 18.april - Amer 20.april - Bad Lieutenant 21.april - Mother + Øjenenes Hemmelighed (vises efter hinanden samme sal, samme biograf - smart hehe)
Så har jeg kigget lidt program. Der er nogle, jeg desværre må gå glip af, men jeg regner med at se disse: Kick Ass, My Son My Son What Have Ye Done, Solomon Kane, Possesed, Tetro, Fantastic Mr. Fox, Life During Wartime, Chloe, Human Centipede, Skeletons, Vampire Girl Vs. Frankenstein Girl, Summer Wars og Rec 2.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg kan anbefale HOUSE OF THE DEVIL, hvis man kan lide oldschool satanisk horror. Og så vil jeg også lige slå et slag for Duke Mitchells efterladte exploitation-film, GONE WITH THE POPE, der endeligt får premiere med 30 års forsinkelse. Der er Oscar-vinderen Bob Murawski (THE HURT LOCKER m.m.), der har brugt næsten 10 år på at klippe den færdig som et hobbyprojekt.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#25 Helt enig i House of The Devil og hvad der gør den endnu federe er, at den er lavet 100% som en 80'er film. Alt fra måden den er filmet til lydsporet og grafikken i starten. Det er for fedt.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#28 Det vil jeg give dig ret i... men slutningen (udover at være lattervækkende) ødelægger fuldstændig den fantastiske stemning, den havde oparbejdet. Jeg havde faktisk overvejet Black Dynamite også, men jeg har ikke set meget blaxploitation, så mange af referencer vil sikkert gå tabt på mig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#27 - Ja, slutningen fungerer ikke særligt godt - slet ikke i forhold til den fine spændingsopbygning. Men resten af filmen gør den nu alligevel værd at se i mine øjne. Jeg har heldigvis allerede set den i biografen (da Husets bio havde den oppe til et par forestillinger i august sidste år) og har lige fået dvd'en ind ad døren.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#21 frahm-2 15 år siden
Med hensyn til online udgaven, så skulle den være oppe og køre i løbet af fredag, så den ikke bare ligger i PDF form.
Der bliver også arbejdet på et online planlægningsværktøj samt en Tastefinder, der kan hjælpe med at finde frem til de film, der passer til ens smag. Det skulle dog først være klart omkring 1. april
Jeg kan også glæde folk med at der i år vil være nogle forestillinger i Øst for Paradis i Århus. Allerede i aften k. 21:30 viser de launchfilmen Valhalla Rising med mjød og kødsnacks og efter festivalen, vil et par af filmene sandsynligvis rejse over Storebælt til et par screenings. Dette arbejdes der dog stadig på.
#22 rockysds 15 år siden
#23 McPeter 15 år siden
15.april - City of Life & Death
18.april - Amer
20.april - Bad Lieutenant
21.april - Mother + Øjenenes Hemmelighed (vises efter hinanden samme sal, samme biograf - smart hehe)
#24 Lord Beef Jerky 15 år siden
#25 Thomsen 15 år siden
#26 frahm-2 15 år siden
Helt enig i House of The Devil og hvad der gør den endnu federe er, at den er lavet 100% som en 80'er film. Alt fra måden den er filmet til lydsporet og grafikken i starten. Det er for fedt.
#27 Lord Beef Jerky 15 år siden
#28 frahm-2 15 år siden
ja, det er rigtig. Det er ikke den bedste slutning, men jeg er stadig vild med 80'er stilen.
Fra samme serie kan jeg i øvrigt anbefale Black Dynamite. Det er en super fed Blaxploitation parodi.
#29 Lord Beef Jerky 15 år siden
#30 Thomsen 15 år siden