Har allerede øje på et par enkelte efter en hurtig skimning, men hvad ville I anbefale mig at se? Sidste år nåede jeg ind og se en 4-5 film og håber det måske kan blive til mere denne gang hvis jeg har tid. :-) Fik set bl.a. Bronson og ikke mindst Moon sidste år til stor fornøjelse.
Da det igen ser ud til, at CPH:PIX kun laver programmet i en forfærdelig online-udgave, har jeg bestemt mig for at lave en Google Calendar med alle filmene. Hvis man aktiverer de nye features på Google Calendar (der skulle gerne være en stor knap på siden), vil man også kunne trykke, om man vil med eller ej, i stil med Facebook.
Kan nok bedst forholde mig til, hvad jeg der umiddelbart griber mig mest, og som jeg helt sikkert ville gribe fat i, hvis jeg kunne finde tiden, og ikke var fanget her i Jylland.
Richard Linklaters "Me and Orson Welles" To Claire Denis-titler i "35 Shots of Rum" og "White Material", der har fået drøngode anmeldelser, og begge endte på Sight & Sound topliste for 2009. Marco Bellochios "Vincere" om Mussolinis elskerinde. Hong Sang-Soos "Like You Know It All" Jacques Rivettes "Around a Small Mountain" Francois Ozons "Le refuge" Jim Jarmusch' "The Limits of Control"
Kunne også rigtig godt tænke mig at se dokumentaren "Clouzots L'enfer", om mesterinstruktøren Henri-Georges Clouzots film, der aldrig blev til noget, men på hvilken hans synes at foretage sig den vildeste udfoldelse i farver og sceneopsætning. Jeg er meget glad for Claude Chabrols efterfølgende version fra 1994, men altid ærgerligt når en stor instruktør ikke kan få gennemført et drømmeprojekt.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Hold dig fra Putty Hill, For The Good Of Others og Sex, Drugs And Rock N Roll, men gå efter Amer... den er fantastisk! The House Of The Devil kunne jge sgu egentlig også godt li', og Summer Wars og Buried skulle efter sigende også være rigtig gode. Reykjavik Whale Watching Massacre er så stupid at den er god. Triangle kan mange godt li', personligt synes jeg den kørte alt for langt ud.
Men Amer! Jeg kan ikke understrege det nok!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Troede egentlig mest det var dokumentarfilm og kortfilm de vist, men det ser da spændende ud omend jeg ikke mener man får den fulde oplevelse af at se film på en festival.
"Ajami" "Vincere" - som jeg lige læste Brian Orndorfs anmeldelse af. Skulle være ganske god. "City of Life and Death" "Me and Orson Welles" "Youth in Revolt "Fantastic Mr. Fox" "The Limits of Control" "The Secret in Their Eyes" "35 Shots of Rum"
Og så lige lidt musik "Wilco"
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Troede egentlig mest det var dokumentarfilm og kortfilm de vist, men det ser da spændende ud omend jeg ikke mener man får den fulde oplevelse af at se film på en festival.
Hvorfor dog ikke det? Hvis det har noget med mængden at gøre, så er man jo ikke tvunget til at se så mange film, at man ikke kan nyde, fordøje og reflektere over hver enkelt.
#1 McPeter 15 år siden
CPH PIX 2010 Program
Har allerede øje på et par enkelte efter en hurtig skimning, men hvad ville I anbefale mig at se? Sidste år nåede jeg ind og se en 4-5 film og håber det måske kan blive til mere denne gang hvis jeg har tid. :-) Fik set bl.a. Bronson og ikke mindst Moon sidste år til stor fornøjelse.
Mange tak for input. :-)
/Peter
#2 Highland Park 15 år siden
Jeg har lige bestilt nogle billetter på Grand Teatrets hjemmeside og kan med glæde meddele, at de alle er gratis! :D
#3 Skeloboy 15 år siden
Øjnenes Hemmelighed, Oscarvinderen for bedste udenlandske
Chloe af Atom Egoyan
Så lidt asiatisk:
Mother
Face
Air Doll især
men især:
Life During Wartime!!! den har jeg dæleme ventet på i et par år snart...den nye Todd Solondz, det kan sgu kun blive godt
Kaspar Munks nye film, Hold Om Mig, som jeg tror er en rigtig rørende ungdomsfilm. Hans kortfilm er hvertfald gode.
#4 Kruse 15 år siden
Der er godt nok en helt masse film som jeg godt kunne tænke mig at se.
#5 natterjack 15 år siden
Links:
HTML: http://tinyurl.com/yllakek
iCal: http://tinyurl.com/yhbdh88
XML: http://tinyurl.com/ygyomay
#6 rockysds 15 år siden
Richard Linklaters "Me and Orson Welles"
To Claire Denis-titler i "35 Shots of Rum" og "White Material", der har fået drøngode anmeldelser, og begge endte på Sight & Sound topliste for 2009.
Marco Bellochios "Vincere" om Mussolinis elskerinde.
Hong Sang-Soos "Like You Know It All"
Jacques Rivettes "Around a Small Mountain"
Francois Ozons "Le refuge"
Jim Jarmusch' "The Limits of Control"
Kunne også rigtig godt tænke mig at se dokumentaren "Clouzots L'enfer", om mesterinstruktøren Henri-Georges Clouzots film, der aldrig blev til noget, men på hvilken hans synes at foretage sig den vildeste udfoldelse i farver og sceneopsætning. Jeg er meget glad for Claude Chabrols efterfølgende version fra 1994, men altid ærgerligt når en stor instruktør ikke kan få gennemført et drømmeprojekt.
#7 Lord Beef Jerky 15 år siden
Men Amer! Jeg kan ikke understrege det nok!
#8 filmz-jonasgr 15 år siden
"Ajami"
"Vincere" - som jeg lige læste Brian Orndorfs anmeldelse af. Skulle være ganske god.
"City of Life and Death"
"Me and Orson Welles"
"Youth in Revolt
"Fantastic Mr. Fox"
"The Limits of Control"
"The Secret in Their Eyes"
"35 Shots of Rum"
Og så lige lidt musik
"Wilco"
'Cause I'm evil"
#9 Skeloboy 15 år siden
Ajami
City of Life and Death
Fantastic Mr. Fox
The Limits of Control
Dem ville jeg helt klart også få set.
#10 Highland Park 15 år siden
Hvorfor dog ikke det? Hvis det har noget med mængden at gøre, så er man jo ikke tvunget til at se så mange film, at man ikke kan nyde, fordøje og reflektere over hver enkelt.