Jeg kunne nemt forestille mig, at det er noget med kontraktforhandlinger at gøre.. F.eks. Jason Alexander, der gerne vil have sin karakters navn med, så han er sikker på, at folk ved hvem han er :)
Visse skuespillere er jo ret opmærksomhedshungrende :)
Men det er skam blot en idé jeg har :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Men Seinfeld er blot en af mange serier, hvor jeg har set dette.
Og sjovt nok er det altid kun den sidste, og kun én person hvor det er gældende.
Det virker også bare lidt underligt, at kun en enkelt vælger at få sit navn og sin karakter på som en del af en kontraktforhandling. Jeg mener, det må da vel også være i de andres interesse at få så meget opmærksom omkring deres person/karakter.
Nogle har det også noget at gøre med hvilke karakterer der er hovedfigurerne i serien. I de serier som kører i flere sæsoner kan man godt se at hvad der førhen var en bifigur nu pludselig er et af de navne som bliver præsenteret først.
I "E.R." er dette i hvert fald tilfældet. Hvor Noah Wyle i starten var en bifigur og kun blev præsenteret som nummer 6+, blev han efterhånden rykket længere frem for til sidst at være først. Så det er også i nogle tilfælde kanalen som simpelthen viser dem der sælger bedst. Og andre gange er det simpelthen den der tjener mest. Og disse to ting kan selvfølgelig også have sammenfald.
Guest Actor er simpelthen fordi at skuespilleren ikke er på en fast kontrakt, personen er ikke en fast karakter. Jeg synes ofte det er fordi selskabet ikke er sikker på hvor stor succes karakteren er eller fordi det på forhånd har været meningen at personen kun skulle være med i et par afsnit. Nogle gange viser det sig dog at de er så populære, at de bliver en fast del af castet.
Men det er selvfølgelig ikke altid det er sådan. "Seinfeld" skal der nok være et specielt tilfælde.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Så det er også i nogle tilfælde kanalen som simpelthen viser dem der sælger bedst. Og andre gange er det simpelthen den der tjener mest. Og disse to ting kan selvfølgelig også have sammenfald.
Det gjorde det ikke med Lost - det var bare alfabetisk rækkefølge efter efternavnene.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
#1 Bates 14 år siden
Er der en speciel grund til at der kun er en af skuespillerene som bliver præsenteret med navn og karakter.
Eksempel.
Seinfeld.
Jerry Seinfeld...
...Julia Louis-Dreyfus...
...Michael Richards...
...and Jason Alexander as George.
Er det noget som vedkommende har fået skrevet ind i kontrakten? I så fald, hvorfor så kun denne ene eller er det noget helt andet.
...Blot en gang tømmermands herget tankespind. :)
#2 filmz-Utyske 14 år siden
#3 HonoDelLoce 14 år siden
Visse skuespillere er jo ret opmærksomhedshungrende :)
Men det er skam blot en idé jeg har :)
#4 Nicki52 14 år siden
#5 Bates 14 år siden
Og sjovt nok er det altid kun den sidste, og kun én person hvor det er gældende.
Det virker også bare lidt underligt, at kun en enkelt vælger at få sit navn og sin karakter på som en del af en kontraktforhandling. Jeg mener, det må da vel også være i de andres interesse at få så meget opmærksom omkring deres person/karakter.
#6 HonoDelLoce 14 år siden
Der er jo stor forskel på folk, og deres behov for opmærksomhed ;)
ELLER ! Måske de føler, at folk godt ved, hvem de er :)
#7 filmz-jonasgr 14 år siden
I "E.R." er dette i hvert fald tilfældet. Hvor Noah Wyle i starten var en bifigur og kun blev præsenteret som nummer 6+, blev han efterhånden rykket længere frem for til sidst at være først. Så det er også i nogle tilfælde kanalen som simpelthen viser dem der sælger bedst. Og andre gange er det simpelthen den der tjener mest. Og disse to ting kan selvfølgelig også have sammenfald.
Guest Actor er simpelthen fordi at skuespilleren ikke er på en fast kontrakt, personen er ikke en fast karakter. Jeg synes ofte det er fordi selskabet ikke er sikker på hvor stor succes karakteren er eller fordi det på forhånd har været meningen at personen kun skulle være med i et par afsnit. Nogle gange viser det sig dog at de er så populære, at de bliver en fast del af castet.
Men det er selvfølgelig ikke altid det er sådan. "Seinfeld" skal der nok være et specielt tilfælde.
'Cause I'm evil"
#8 Nicki52 14 år siden
Det gjorde det ikke med Lost - det var bare alfabetisk rækkefølge efter efternavnene.
#9 evermind 14 år siden
Det kan jo være, det er "special" som i retarderet, og det vokser man jo ikke lige fra.
#10 vanilla_ice 14 år siden
[url=