#18 Aha, det var jeg så ikke klar over, jeg var bare ret overbevist om at når to paver hed det samme, så var det sikker ENORMT lang tid siden den første havde regeret, eftersom det nu må være den 266. pave der er gang i, hvis i forstår hvad jeg mener ;-)
Jeg undskylder mange gange for min enormt lave IQ....
I 1698 indførte Peter 1. Zar af Rusland skat på skæg. (For at flytte landets fokus væk fra asiatiske skikke.) Prisen var for alle mænd 100 rubler om året, mens bønder og præster nådigt var undtaget.
1939 - USA erklærer sig neutrale i WWII. (Det skulle ændre sig senere!!)
1949 - En tidligere sharpshooter fra 2. Verdenskrig, Howard Unruh, dræber 13 naboer i Camden, New Jersey og bliver dermed den første amerikanske massemorder. (Iøvrigt med en Luger, som var en souvenir fra krigen)
1972 - "Sorte September" angriber israeliske sportsudøvere under OL i München, og bevirker dermed at Steven Spielberg 33 år senere begår en film om selvsamme begivenhed.
1977 - Voyager 1 opsendes, hvilket har stor indflydelse på at et rumskib navngives langt senere med samme navn. (Denne forsvinder dog i over 70 år.)
..og det er et år siden vi havde en orkan der hed Ivan!!
Tillykke til Jesse James, der med sine lovløse handlinger lagde op til mange cowboy-film.
Farvel til Crazy Horse, Sioux høvding, der er skyld i det samme som Jesse James.
I Calcutta fejres Teresa-dag, da det også er Mother Teresas dødsdag.
/end of report.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Godt nytår til jøderne, det er idag første dag i den hebraiske kalender, som blev skudt afsted i året 3761 bc.
I 1522 ankommer Victoria til Spanien. Det var et af Ferdinand Magellans skibe, og dermed det første der sejlede rundt om Jorden. Kimen var herefter lagt til hurtig distribution af sygdomme og negere.
1870 - Louisa Ann Swain bliver den første amerikanske dame der stemmer, og se hvad det førte til...
1939 - Sydafrika erklærer Tyskland krig. Det var Tyskland vidst ret ligeglade med, da det sydlige Afrika var for varmt for Hitler, og det skortede på lyshårede, friske drenge.
I ´66 bliver Hendrik Verwoerd, som er præsident i Sydafrika stukket ihjel. Han indførte apartheit,, så det var ikke noget stort tab.
De israelske sportsudøvere og trænere bliver dræbt i München i 1972 af "Sorte September". En sort dag i OLs historie. Og det tyske politis, da deres aktion mod gidseltagerne ikke var super effektiv.
I 1991 bliver Estland, Letland og Lithaun uafhængige af Rusland, og prisen på vodka går stødt mod 1 rubel flasken..
Tillykke til bla. Sergio Aragonés (marginal-tegner på MAD), Roger Waters fra Pink Flody og Foxy Brown (!)
Farvel og tak til Akira Kurosawa.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
1776 - Verdens første U-bådsangreb. Den amerikanske u-båd The Turtle forsøger at sætte en tidsindstillet bombe til skroget af den britiske admiral Richard Howe's flagskib Eagle i New York Havn.
1901 - Boxer-opstanden i Kina ender officielt denne dag med underskrivningen af "The Peking Protocol"
1940 - WWII: The Blitz - Tyskland begynder bombadementet af London. Dette er begyndelsen på 57 uafbrudte nætter med bombninger
1953 - Nikita Khrushchev bliver formand for den Sovietiske Centralkomité
1996 - I Las Vegas, Nevada, bliver rapperer/skuespilleren Tupac Shakur skudt flere gang under en boksekamp.
1998 - Vores allesammens Google bliver grundlagt.
Fødselsdage: Elia Kazan & Buddy Holly
Tæppefald for: Karen Blixen & Keith Moon
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
#21 MuManden 20 år siden
Jeg undskylder mange gange for min enormt lave IQ....
#22 danschier.dk 20 år siden
#23 davenport 20 år siden
1939 - USA erklærer sig neutrale i WWII. (Det skulle ændre sig senere!!)
1949 - En tidligere sharpshooter fra 2. Verdenskrig, Howard Unruh, dræber 13 naboer i Camden, New Jersey og bliver dermed den første amerikanske massemorder. (Iøvrigt med en Luger, som var en souvenir fra krigen)
1972 - "Sorte September" angriber israeliske sportsudøvere under OL i München, og bevirker dermed at Steven Spielberg 33 år senere begår en film om selvsamme begivenhed.
1977 - Voyager 1 opsendes, hvilket har stor indflydelse på at et rumskib navngives langt senere med samme navn. (Denne forsvinder dog i over 70 år.)
..og det er et år siden vi havde en orkan der hed Ivan!!
Tillykke til Jesse James, der med sine lovløse handlinger lagde op til mange cowboy-film.
Farvel til Crazy Horse, Sioux høvding, der er skyld i det samme som Jesse James.
I Calcutta fejres Teresa-dag, da det også er Mother Teresas dødsdag.
/end of report.
#24 davenport 20 år siden
I 1522 ankommer Victoria til Spanien. Det var et af Ferdinand Magellans skibe, og dermed det første der sejlede rundt om Jorden. Kimen var herefter lagt til hurtig distribution af sygdomme og negere.
1870 - Louisa Ann Swain bliver den første amerikanske dame der stemmer, og se hvad det førte til...
1939 - Sydafrika erklærer Tyskland krig. Det var Tyskland vidst ret ligeglade med, da det sydlige Afrika var for varmt for Hitler, og det skortede på lyshårede, friske drenge.
I ´66 bliver Hendrik Verwoerd, som er præsident i Sydafrika stukket ihjel. Han indførte apartheit,, så det var ikke noget stort tab.
De israelske sportsudøvere og trænere bliver dræbt i München i 1972 af "Sorte September". En sort dag i OLs historie. Og det tyske politis, da deres aktion mod gidseltagerne ikke var super effektiv.
I 1991 bliver Estland, Letland og Lithaun uafhængige af Rusland, og prisen på vodka går stødt mod 1 rubel flasken..
Tillykke til bla. Sergio Aragonés (marginal-tegner på MAD), Roger Waters fra Pink Flody og Foxy Brown (!)
Farvel og tak til Akira Kurosawa.
#25 myggen 20 år siden
I øvrigt var terroraktionen i München i det mindste årsag til, at GSG-9 blev oprettet, så intet er da så galt, at det ikke er godt for noget.
#26 davenport 20 år siden
#27 lyspunkt 20 år siden
1901 - Boxer-opstanden i Kina ender officielt denne dag med underskrivningen af "The Peking Protocol"
1940 - WWII: The Blitz - Tyskland begynder bombadementet af London. Dette er begyndelsen på 57 uafbrudte nætter med bombninger
1953 - Nikita Khrushchev bliver formand for den Sovietiske Centralkomité
1996 - I Las Vegas, Nevada, bliver rapperer/skuespilleren Tupac Shakur skudt flere gang under en boksekamp.
1998 - Vores allesammens Google bliver grundlagt.
Fødselsdage:
Elia Kazan & Buddy Holly
Tæppefald for:
Karen Blixen & Keith Moon
#28 dyg 20 år siden
#29 lyspunkt 20 år siden
#30 dyg 20 år siden