En lille tråd for de der har lidt historisk interesse.
I dag for 108 år siden patenterede Edison sit Kinetoscope, hvilket er grundlaget for det moderne medie, som vi jo holder så meget af. I sandhed en dag at fejre!
I 1920 bliver det første nyhedsprogram iøvrigt også sendt i Detroit, Michigan.
Denne tråd kan efter forgodtbefindende bruges til information, hvis man har kendskab til noget der er sket i fortiden, og jo til at diskutere det.
#1 davenport 20 år siden
I dag for 108 år siden patenterede Edison sit Kinetoscope, hvilket er grundlaget for det moderne medie, som vi jo holder så meget af.
I sandhed en dag at fejre!
I 1920 bliver det første nyhedsprogram iøvrigt også sendt i Detroit, Michigan.
Denne tråd kan efter forgodtbefindende bruges til information, hvis man har kendskab til noget der er sket i fortiden, og jo til at diskutere det.
Min info overstående er fra www.wikipedia.org
#2 dyg 20 år siden
#3 davenport 20 år siden
#4 filmz-erik sjon 20 år siden
http://www.imdb.com/title/tt0416496/
#5 davenport 20 år siden
#6 davenport 20 år siden
og Pioneer 11 flyver forbi Saturn i 1979 (Samme år som en rimelig kendt film om Aliens kører i biografen)
..og så var det et år siden i dag, at Beslan oplevede gidselsituationen på den skole. (Er det virkelig allerede et år siden?)
#7 filmz-sanjo 20 år siden
#8 davenport 20 år siden
Andre er som sagt mere end velkommen til at hjælpe. Jeg elsker bare sådan noget trivia-shit :)
#9 davenport 20 år siden
i 1752 hoppede UK med på bølgen, og indførte den gregorianske kalender, kun 200 år efter resten af vesteuropa...
i 1807 angreb englænderne København for at den danske flåde ikke skulle overgives til Napoleon. (Det skabte røre og ild!)
i 1944 stopper 2. Verdenskrig officielt med Japans overgivelse til amerikanerne.
Og vi ønsker tillykke til Keanu Reeves og Salma Hayek.
Vi sagde glad farvel til Ho Chi Minh, men måtte desværre tage afsked med J. R. R. Tolkien i ´73 (for denne gang!)
#10 cyberzed 20 år siden
P.S. Keep up the work, jeg er også tilhænger af random knowledge :D