Godmorgen. Bliv i sengen. Dangen i dag er én af de 32 Thyco Brahesdage, som den geniale astronom med sølvtuden har regnet sig frem til.
Nå, men jeg går ufortrødent videre med dagens trivia:
1889 Thomas Alva Edison viser den første film. Samme dag åbner Moulin Rouge. Det varer ikke længe inden nogen finder ud at den ene opfindelse kan bruges i forbindelse med det nye forlystelsesetablisement.
1918 Dagens katastrofe. Troppeskibet Otranto var på vej mellem New York og Liverpool og støder, ud for Skotland, ind i Kashmir, der havde ødelagt roret og derfor ikke kunne undgå kollision. Kun en håndfuld af de godt 500 mænd ombord overlever.
1927 ”The Jazz Singer” Den første full-lenght-”talkie” har premiere i Tower Theater i Los Angeles. Der er blandede reviews. Man mener ikke rigtig nogen har lyst til at høre skuespillerne snakke. Det er nok bare en dille – ligesom internettet i dag.
1991 Elizabeth Taylor bliver gift for 8. gang. Denne gang med Larry Fortensky. Og så siger man, at man bliver klog af skade.
2002 Kenneth Carlsen vinder Japan Open. Guderne må vide hvordan. Jeg fandt et billede af den anden finalist
Op og stå:
1808 Frederik VII, konge af DK. 1820 Jenny Lind, svensk sopran og HC Andersens hemmelige kærlighed. Det havde måske nok været en god historie, hvis ikke det lige var, at hun nærmest var det nærmeste man kunne komme en verdensstjerne på den tid, og derfor nok var manges hemmelige kærlighed. 1940 Ellen Travolta, søster til John. Hun har en mikroskopisk rolle i Grease. 1942 Britt Ekland Skuespiller og model, der kom op og hænge på mange drengeværelser, da ”Man with the golden gun” kom i biograferne. 1949 Bobby Farell, eneste mandlige medlem af Boney M. Uden talent af nogen slags blev han sexsymbol over hele verden i 70´erne.
Ned og ligge: 1905 Baron Ferdinand von Richthofen, østrisk opdagelsesrejsende og onkel til Manfred. 1962 Tod Browning, amerikansk instruktør, der med sin film Freaks lavede noget af det mest skræmmende jeg har set. ”One of us…… one of us!” 1981 Mohamed Anwar el-Sadat, ægyptisk præsident, Skudt af medlemmer af Ægyptisk Islamisk Jihad. 1989 Ruth Elizabeth ”Bette” Davies, klassisk amerikansk skuespillerinde, mest kendt for ”What ever happened to Baby Jane” & ”All about Eve” 1992 Denholm Elliott, an actor´s-actor. Kendt for et utal af bi-roller.
For de der tør se Deres Thyco Brahes-dag i øjnene: Have a nice day !
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Puha, er det her en god dag at få installeret nyt telefonsystem på kontoret...jeg er næsten sikker på at de fucker op så jeg ender med at få hovednummeret ned på min plads :-/
1961 - JFK beder alle amerikanske borgere om at forberede sig til en mulig atomkrig, grundet våbenkapløbet med Sovjet Unionen. Næsten et år senere viser JFK' dommedagsprofeti at komme væsentligt nærmere - idet Cubakrisen indledes. Amerikanerne begynder at forberede sig ved at bygge egne beskyttelsesrum i haver og kældre - og shopper konservesprodukter i rå mængder! Våbenkapløbet brev iøvrigt skudt igang i 1957 (4. okt) - da russerne sender den første satelit ud i rummet (Sputnik)
1866 - Det første togrøveri i Amerika
1927 - "Jazz Singer," 1st movie with a sound track, premieres (NYC)
1939 - Hitler annoncerer at han ingen planer har om at indgå en krig mod Frankrig og England (!)
1967 - President Ford udtaler at 'Sovjetunionen ikke dominerer i østeuropa'
1979 Pave Johannes Paul II er den første pave der besøger Det Hvide Hus
Haha, det gik stort set som forventet. Nu sidder vi uden telefoner på arbejdet og får det ikke før i morgen. Ham teknikeren der kom fra TDC var bestilt til at hive backupADSL'en af vores hovedlinie istedet for at koble vores telefon om, og på centralen har de så koblet vores telefon om istedet for at vente til de var klar hernede på arbejde.
Det er hermed bekræftet at det er en Tycho Brahes dag :)
#21 cyberzed 20 år siden
#22 Vestas 20 år siden
#23 cyberzed 20 år siden
#24 lyspunkt 20 år siden
Nå, men jeg går ufortrødent videre med dagens trivia:
1889 Thomas Alva Edison viser den første film. Samme dag åbner Moulin Rouge. Det varer ikke længe inden nogen finder ud at den ene opfindelse kan bruges i forbindelse med det nye forlystelsesetablisement.
1918 Dagens katastrofe. Troppeskibet Otranto var på vej mellem New York og Liverpool og støder, ud for Skotland, ind i Kashmir, der havde ødelagt roret og derfor ikke kunne undgå kollision. Kun en håndfuld af de godt 500 mænd ombord overlever.
1927 ”The Jazz Singer” Den første full-lenght-”talkie” har premiere i Tower Theater i Los Angeles. Der er blandede reviews. Man mener ikke rigtig nogen har lyst til at høre skuespillerne snakke. Det er nok bare en dille – ligesom internettet i dag.
1991 Elizabeth Taylor bliver gift for 8. gang. Denne gang med Larry Fortensky. Og så siger man, at man bliver klog af skade.
2002 Kenneth Carlsen vinder Japan Open. Guderne må vide hvordan. Jeg fandt et billede af den anden finalist
Op og stå:
1808 Frederik VII, konge af DK.
1820 Jenny Lind, svensk sopran og HC Andersens hemmelige kærlighed. Det havde måske nok været en god historie, hvis ikke det lige var, at hun nærmest var det nærmeste man kunne komme en verdensstjerne på den tid, og derfor nok var manges hemmelige kærlighed.
1940 Ellen Travolta, søster til John. Hun har en mikroskopisk rolle i Grease.
1942 Britt Ekland Skuespiller og model, der kom op og hænge på mange drengeværelser, da ”Man with the golden gun” kom i biograferne.
1949 Bobby Farell, eneste mandlige medlem af Boney M. Uden talent af nogen slags blev han sexsymbol over hele verden i 70´erne.
Ned og ligge:
1905 Baron Ferdinand von Richthofen, østrisk opdagelsesrejsende og onkel til Manfred.
1962 Tod Browning, amerikansk instruktør, der med sin film Freaks lavede noget af det mest skræmmende jeg har set. ”One of us…… one of us!”
1981 Mohamed Anwar el-Sadat, ægyptisk præsident, Skudt af medlemmer af Ægyptisk Islamisk Jihad.
1989 Ruth Elizabeth ”Bette” Davies, klassisk amerikansk skuespillerinde, mest kendt for ”What ever happened to Baby Jane” & ”All about Eve”
1992 Denholm Elliott, an actor´s-actor. Kendt for et utal af bi-roller.
For de der tør se Deres Thyco Brahes-dag i øjnene: Have a nice day !
#25 davenport 20 år siden
Elliots dødsdag.. Det har altid gjort mig trist, for han vil mangle i den nye Indy.
#26 cyberzed 20 år siden
#27 Vestas 20 år siden
#28 lyspunkt 20 år siden
http://se.ekstrabladet.dk/ego/C_1_4/http://ekstrab...
#29 filmz-Cyberdog 20 år siden
Næsten et år senere viser JFK' dommedagsprofeti at komme væsentligt nærmere - idet Cubakrisen indledes.
Amerikanerne begynder at forberede sig ved at bygge egne beskyttelsesrum i haver og kældre - og shopper konservesprodukter i rå mængder!
Våbenkapløbet brev iøvrigt skudt igang i 1957 (4. okt) - da russerne sender den første satelit ud i rummet (Sputnik)
1866 - Det første togrøveri i Amerika
1927 - "Jazz Singer," 1st movie with a sound track, premieres (NYC)
1939 - Hitler annoncerer at han ingen planer har om at indgå en krig mod Frankrig og England (!)
1967 - President Ford udtaler at 'Sovjetunionen ikke dominerer i østeuropa'
1979 Pave Johannes Paul II er den første pave der besøger Det Hvide Hus
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Cyberdog1971
#30 cyberzed 20 år siden
Det er hermed bekræftet at det er en Tycho Brahes dag :)