Gravatar

#31 davenport 20 år siden

Vi har haft løbende computerproblemer hele dagen grundet et strømsvigt i vores central, hvilket har haft store udfald på serverne.
Det er ikke så smart, når alt ens arbejde ligger i maskinen. Så bliver det hurtig en lang dag.(8-17.30)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#32 elwood 20 år siden

og jeg lægger i sengen, eller well er nødt til at tjekke email, så jeg har det skidt, tror ik udsigterne imorgen ser bedre ud, men nu må jeg se.

Forkølet og ekstrem hæs, så jeg dur ikke til Hotline lige for tiden heh.

så ja det er sku en tycho B dag 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#33 lyspunkt 20 år siden

#30+31+32
I skulle jo have hørt efter. Næste TB-dag er 6/11. Så er I advaret
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#34 cyberzed 20 år siden

#33 På opfordringen af dig holder jeg hermed fri d. 6/11 :)
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#35 lyspunkt 20 år siden

Velkomen til denne uges eneste fredag, heldigvis har de nok engang placeret den umiddelbart op af en weekend, hvilket jo er godt.

Jeg har støvet diverse sider gennem på nettet og må konstatere at det ser småt ud med spændende hændelser.

1492 Columbus er ude og sejle. I et genialt indfald vælger han at skifte kurs, og misser derfor at opdage Florida. Det viser lidt om agurketiden for nyheder på denne dag, når man skal nævne hvad der ikke blev opdaget.

1737 Dagens katastrofe: Kæmpebølger sænker omkring 20.000 mindre fartøjer ud for Indien. 300.000 er herre-ærgelige over de ikke fulgte bedre med i svømning. Hvad 20.000 både lavede ud i stormvejr melder historien ikke noget om.

1913 Henry Ford introducerer samlebåndet. Produktiviteten stiger, moralen falder og fabriksarbejde ændrer sig for altid.

Goodmorning Vietnam til:

1471 Frederik I, konge af DK og Norge
1885 Nils Bohr, dansk atomfysikker (Jubii !), der var med til at fremstille den førtse atombombe (Buuuh!)
1931 Desmond Tutu, sort ærkebiskop og borgerretsforkæmper.
1951 John Cougar Mellencamp, amerikansk sing/songwriter
1952 Vladimir Putin, sur russer med for meget magt.
1968 Tony Braxton amerikansk sangerinde. Aktuel med nyt album.

The Long Kiss Goodnight til:

1849 Edgar Allan Poe, amerikansk forfatter. Hans manglende evne til at skrive uden at være påvirket af stort set alt, hvad der var muligt at indtage, var kraftigt medvirkende til hans tidlige død som 40-årig.
1959 Mario Lanza, italiensk-amerikansk smørtenor, død af hjerteslag 38 år. Han havde en lille rolle i en claymation-udgave i Peter Jacksons ”Heavenly Creatures”

Det var det, folkens. Det skal gå meget galt, hvis ikke weekenden lurer lige om hjørnet.

Via con Dios, amigos
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#36 davenport 20 år siden

Jeg vil lige tilføje:

1769 - Den engelske opdager Kaptain Cook (Kaptajn Knas blandt venner) finder frem til New Zealand, og sejler med store øjne gennem noget de lokale kalder Argonath..

1886 - Spanierne afskaffer slaveriet på Cuba, hvilket fører til en yderst mørk befolkning frem til i dag.

1919 - KLM (Flyselskabet) begynder at flyve fra i dag. Det er dermed verdens ældste selskab, der stadig er derude. (Jeg har været fuld på deres fly flere gange!)

1926 - Facistpartiet grundlægges i Italien, men jeg ved ikke hvordan man siger heil på italiensk....Kunne godt æde en pizza..

1931 - Det første infrarøde billede tages i Rochester, New York. Vi venter stadig på at man kan tage billeder gennem tøjet. Så skulle jeg juble rundt på de lange sommerdage.

1940 - Tyskland invaderer Rumænien. Lidet ved de, at de er overvåget af vampyrerens konge, der lurer fra sit dunkle slot. He never drinks...wine..

1942 - USA og UK gør det klart, at de laver noget der hedder FN. Det bliver senere en ret eksklusiv klub, der kun serverer det bedste whiskey og lange cigarer.

1942 - En Salvo Katjoesja-raket udsletter en hel battalion i Stalingrad. En battalion består af 960 mænd.

1944 - Ballade i Birkenau og Auschwitz. Jøderne er utilfredse med tingenes umiddelbare tilstand, men det er tysken egentlig ligeglad med. Lidt raslen med geværene stopper hurtigt enhver modstand, og folk vender tilbage til arbejdet.

1949 - DDR grundlægges, og man kan ikke længere selv bestemme om man vil gå på lokum eller uddanne sig til jonglør osv..

1957 - En brand hærger Windscale plutonium produktions reaktoren i det nordlige England, hvilket medfører i hvert fald 39 cancerrelaterede dødsfald. Det er noget skidt.

1959 - Luna III tager de første billeder af Månens mørke side, der er pitch black deromme.

1968 - Hollywood indfører deres rating system på film, så det er slut med at stå som et får og glo dumt udenfor biografen.

1982 - Cats starter på Broadway og kører i 18 år før de lukker ned den 10. September 2000. Så fik man heller ikke set den!

1996 - The Fox News Channel ryger i luften for første gang. Se mere om hvor manipulerende de så er i filmen Bowling for Columbine.

1998 - Charmed (Heksene fra Warren Manor) glider for første gang over skærmen på WB. Her er et billede af den lækreste heks:
http://neo95.ifrance.com/1024%20-%20alyssa%20milan...

1998 - Bøssen Matthew Shepard som er studerende får tæsk og bindes til et hegn. Han dør senere af sine kvæstelser i Laramie, Wyoming. Det er ikke lige staten, hvor det er in at guffe stav..

2001 - USA invaderer Afganistan, og hjælper dermed befolkningen af med alt det dyre olie, de ellers har gået og bekymret sig om. Nu har de det meget bedre.

2003 - Arnold Schwarzenegger tiltræder som govenator i Californien. Han er vidst bedre vant i rollen som robot/soldat/andet der kræver muskler.
Arnold er født i Østrig af naziforældrer og er idag ret tyk.

Håber det er ok jeg lige smed et par ind? - Havde lige lidt tid til morgen. :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#37 cyberzed 20 år siden

Som en lille faktuel fodnote kan det siges en amerikansk battalion kan række fra 300-1000 mand. I tyskertiden har den nok været ret stor, og ikke mindst fordi man havde meget infanteri i Stalingrad.

#36 Og så fik vi jo lige bekræftet at du er master og lyspunkt "kun" er apprentice :)
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#38 lyspunkt 20 år siden

#36 Selvfølgelig er det OK. >bøjer mig i støvet<
Jeg synes dog hurtig jeg bliver meget kritisk, men at finde noget spændende. Jeg bryder mig ikke om "bare" at kopiere fra en side. Der kræver jo ikke noget.

Gravatar

#39 cyberzed 20 år siden

#38 Godt at høre der ligger hjerte i vores uanede mængder information, der kan imponere langt mere end en blondine :)
Gravatar

#40 myggen 20 år siden

"1919 - KLM (Flyselskabet) begynder at flyve fra i dag. Det er dermed verdens ældste selskab, der stadig er derude."

Med sædvanlig sans for at påpege de vigtige ting her i livet, vil jeg lige gøre opmærksom på, at ovenstående ikke er heeelt korrekt.

Men ellers tak for endnu en gang ubrugelig paratviden.
Kværulant extraordinaire

Skriv ny kommentar: