Da vi tidligere med stor succes har moret os over hvad andre gjorde for mange år siden i dag, synes jeg da vi skal fortsætte stilen. Såvidt jeg kan se, er det sidste der skete noget skrevet juleaften, så...
Der er dags dato 129 dage tilbage af året, og jeg er ikke blevet slankere i 2006. Lad os håbe det forandrer sig i kommende år, ellers skal de have fat på nogle flere som kistebærere...
År:
79 - Vesuov eksploderer som en anden Seestulykke og begraver Pompeii og dennes befolkning i et bjerg af aske. Der lugter stadig brændt, og som vi siger "Don´t ask" - get it? .... ahemmmm
1349 - seks tusinde jøder dræbes i Mainz, da de anklages for at være smittebærer af Pesten. (Jøder bærer dog som oftest skæg og guld og en lille sjov hat.)
1456 - Gutenberg Bibelen ryger på gaden, frisk fra trykken. Senere på ugen skulle avisdrengene til lægen, fordi de havde ondt i ryg og arme af at slæbe..
1459 - Vlad Tepes, bedre kendt som Hr. Dracula, spider 30.000 mennesker og får en kop blod ovenpå massakren. Det var en lang dag, og han trængte til noget at styrke sig på. Der er gode vitaminer i blod.
1690 - Calcutta,Indien grundlægges og frembyder det første beboelige skur indvies som rådhus. (og eneste hus!)
1814 - Brittiske tropper indvaderer Washington og nedbrænder Det Hvide Hus. I dag er det noget sværere, og ville kræve noget mere solidt... Muligvis et fly kunne klare jobbet. NB: Er du pilot, og frisk, så sørg for at beboeren er hjemme når du udfører din dyd.
1831 - Man beder Charles Darwin om at komme med på HMS Beagle. (Som bekendt takkede han ja, og lagde bla. kimen til delikatesen "skildpaddesuppe" efterfølgende)
1847 - Charlotte Brontë færdiggører Jane Eyre, og jeg forbander stadig kællingen. Mage til kedelig bog... Og så skulle man læse den i folkeskolen.. Jeg interesserede mig for piger, chips og min knallert. Hvor skulle man dog tvinges gennem det makværk?? Fatter det bare ikke!
1853 - Aprospos chips, så blev de første chips lavet i dag. Grunden til at KIMS stadig eksisterer, er nok rimeligt meget min skyld, da jeg spiste store mængder af disse små, krydrede frituremestre i sin tid.
1858 - I Richmond, Virginia arresteres 90 negere fordi de begynder at indlære.. Man frygter at de finder ud af, at livet frembyder mere end bomuld og bål...
1891 - Thomas Edison opfinder filmkameraet. Vi takker og sender en blomst!
1909 - Man starter på Panama Kanalen. Nu kan man fragte eksportvarer som fx. øl og Bacon over større afstande. Godt initiv, panamesere!
1912 - Alaska bliver en del af USA. (Ja, hvad skulle de gøre uden??)
1932 - Amelia Earhart flyver fra Los Angeles til Newark, New Jersey som første kvinde... Hvordan ser en ligeglad smiley ud?
1944 - De Allierede går ind i Paris, og de rødvinstyllende og frølårsædende tumlinge kan begynde at lægge planen for Disneyland.
1950 - Edith Sampson udnævnes til FNs første neger.
1960 - Man måler -127 grader i Antarktis. Det er omkring lige så koldt som min kærestes hjerte når jeg har tømmermænd og tigger om sex...
1968 - Frankrig lærte ikke noget i ´44 og detonerer dette år deres første Hydrogenbombe. (Ikke i Paris, dog.)
1981 - Mark David Chapman får 20 for drabet på Lennon. (Det betyder at han burde buldre rundt i samfundet lige nu, så pas på hvor du nynner Yellow Submarine!)
Godt initiv, men kan der ikke være en risiko for at det bliver en gentagelse? Det var så vidt jeg husker nogenlunde samme tidspunkt, sidste år "Dagen i dag" blev startet. Selvfølgelig er der kommet nye læsere til og mon ikke jeg kan tåle en dosis mere?
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Jo men de spydige og kryptiske kommentarer er jo ikke de samme, og vi kan alligevel ikke huske en skid ;) Og så kunne der være sket noget i mellemtiden, ikke bare i nutiden, men også opdateringer på fx. wiki.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Så er der 128 dage tilbage (!) af året. Det tegner allerede til en dejlig dag, med nogen sol og en morgenglad Peter Tanev på Godmorgen Danmark. (Dusker han mon Ditte Falkenberg?)
For mit vedkommende frembyder dagen en familietur i skoven (ad libitum), så vejret må gerne holde.
Dagen i dag: År:
1609 - Galileo Galilei præsenterer sit første teleskop og kort efter opfindes gardinet af en sur madame.
1718 - New Orleans, Louisiana grundlægges. Det gør dog ikke at jeg får lyst til at høre alt det jazzzzzz..
1768 - James Cook drager afsted på sin første rejse. Der er ikke nogen skibskok med, da James jo selv er Cook... Get it? Cook!
1830 - Belgien løsriver sig fra Holland, hvilket mange belgiere i dag er kede af, da de ikke lovligt kan købe deres hasss og dermed er en befolkning af lovbrydere.
1910 - Yellow Cab åbner den første bildør for kunderne. I dag er der mindre prestige i hyrevognskørsel, der for det meste varetages af pakistanere og negere.
1991 - Linus Torvalds arbejder fra i dag helt åbenlyst på at lave et frit operativsystem. De har endnu ikke væltet Windows af pinden. Måske skulle de ikke have valgt en pingvin til logo.. Det næstdummeste af dyr..
1991 - Michael Schumacher debuterer i Belgien. Vi venter stadig på en ulykke, så andre har en chance..
2005 - Hurricane Katrina ordner det mellemste Florida. Faktisk lige i det område hvor jeg har boet. Men det gør ikke så meget, da der for det meste bare boede pushere og loudmouthed bitches.
Morgensex til: 1912 - Erich Honecker (kan foldes af tæppe) 1918 - Leonard Bernstein 1930 - Sir Sean Connery - bow your heads! 1931 - Regis Philbin - nu må i se op igen 1933 - Tom Skerritt 1938 - Frederick Forsyth 1947 - Anne Archer 1949 - Gene Simmons - KISS, motherfuckers 1951 - Rob Halford :D 1954 - Elvis Costello 1958 - Tim Burton 1970 - Claudia Schiffer her 1976 - Alexander Skarsgård - søn
Ulækkert morgensex til:
1699 - Kong Kristian d. V af Danmark 1900 - Friedrich Nietzsche 1938 - Aleksandr Kuprin (ikke Kølpin) 1984 - Truman Capote 2000 - Carl Barks :´( 2001 - Aaliyah
Desuden er det nationaldag i Uruguay, da de er løsrevet fra Brazilien på denne dato. (De cuttede for meget ind på dopen)
Håber i får en god weekend, uden for mange jagende tømmermænd. Drik dog mælk! (Ikke hvis du er laktoseintollerant)
I morgen fortsætter arbejdet oppe i hjemmebiografen, så der kommer intet indlæg.. Lyspunkt? Elwood? Anyone?
*GG* Knuzzer
Da det er fredag og i har været ordentlige, skal i have en lille trivia-treat i dagens anledning:
Der er 107 dage tilbage af 2006, og der er ingen forlydender om Nostradamus-katastrofer i dag.
Vejret: ” Det bliver igen tørt og solrigt med temp. op mellem 20 og 25 grader. Vinden bliver let til frisk, ved kysterne stedvis op til hård vind omkring øst. I nat fortsat tørt og mest klart vejr med temp. mellem 12 og 17 grader og svag til frisk østlig vind.”
.. Og til dem der er til den slags, så starter ´Vild med Dans´ i aften igen, og vi kan som mænd nyde både Anna David, Roslyng og lille Lærke.. (Jeg skal i biografen og se United 93, så…)
1683 - Germantown, Philadelphia, Pennsylvania ist am dieser tag etabliert, und Sauerkraut ist ein neue nationalessen im Der Voreinigen Staten (sorry!)
1749 – man finder ud af at Pluto har bevæget sig ud af Neptuns omløb, og forbliver den aller yderste planet, indtil 1979. Nu er Pluto ikke engang en planet mere, det har nogle tusinde fulde forskere fundet ud af I Prag. I PRAG!?! Man holder ikke konference I en by, hvor øllet flyder fra vandhanerne, og forventer at få noget brugbart ud af det!
1812 – Napoleon (lille mand med hat) og hans hær (små mænd I hatte) når frem til Kreml I Moskva, hvor de mæsker sig I russiske goder, såsom kogt kål og rødbeddesuppe. Mmm.. Jeg skal lige ud og brække mig *BRB*
1821 - Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, og Nicaragua erklærer sig uafhængig af Spanien. Der fejres nu uafhængighedsdag I disse lande, og der er kokain nok til alle.. Også til gæster, så på et fly. I kan nå det, tidszonerne taget I betragtning.
1835 - HMS Beagle når frem til Galapagos, med Hr. Darwin ombord. Fuld og mæt af beskøjtere.
1857 - Timothy Alder tager patent på skrivemaskinen, forløberen for tastaturet foran dig, og noget vi brugte da jeg var dreng.
1916 – WW1: Tanks bruges for første gang I slaget ved Somme. Det har nok overrasket en del soldater.
1928 - Sir Alexander Fleming opdager en svampevækst I en lille skål (ikke på en kønsdel), og opdager på den måde penicilinen.
1935 – Nurembergloven fratager alle jøder retten til statsborgerskab I Tyskland. Migulgl zol er vern in a henglayhter, by tog zol er hengen, un bay nakht zol er brenen. – Så er det sagt.
1935 – Tyskland indfører det noget mere markante flag med det sorte kryds på.
1949 – TV-Serien The Lone Ranger har premiære på ABC.
1952 - United Nations (FN) giver Eritrea til Ethiopia. Det kan man, når man har magt!
1959 - Nikita Khrushchev besøger som den første “af dem” USA. Ludere og billig whiskey!
1978 - Muhammad Ali tæsker Leon Spinks I en uforglemmelig kamp. SMÅKAGE!
1982 – USA Today kommer for første gang på gaden…
Nu har jeg ikke tid til mere, da arbejdet kalder.
Hyggez, og knuzzer DaVeNpOrT
#1 davenport 19 år siden
Såvidt jeg kan se, er det sidste der skete noget skrevet juleaften, så...
Der er dags dato 129 dage tilbage af året, og jeg er ikke blevet slankere i 2006. Lad os håbe det forandrer sig i kommende år, ellers skal de have fat på nogle flere som kistebærere...
År:
79 - Vesuov eksploderer som en anden Seestulykke og begraver Pompeii og dennes befolkning i et bjerg af aske. Der lugter stadig brændt, og som vi siger "Don´t ask" - get it? .... ahemmmm
1349 - seks tusinde jøder dræbes i Mainz, da de anklages for at være smittebærer af Pesten. (Jøder bærer dog som oftest skæg og guld og en lille sjov hat.)
1456 - Gutenberg Bibelen ryger på gaden, frisk fra trykken. Senere på ugen skulle avisdrengene til lægen, fordi de havde ondt i ryg og arme af at slæbe..
1459 - Vlad Tepes, bedre kendt som Hr. Dracula, spider 30.000 mennesker og får en kop blod ovenpå massakren. Det var en lang dag, og han trængte til noget at styrke sig på. Der er gode vitaminer i blod.
1690 - Calcutta,Indien grundlægges og frembyder det første beboelige skur indvies som rådhus. (og eneste hus!)
1814 - Brittiske tropper indvaderer Washington og nedbrænder Det Hvide Hus. I dag er det noget sværere, og ville kræve noget mere solidt... Muligvis et fly kunne klare jobbet.
NB: Er du pilot, og frisk, så sørg for at beboeren er hjemme når du udfører din dyd.
1831 - Man beder Charles Darwin om at komme med på HMS Beagle. (Som bekendt takkede han ja, og lagde bla. kimen til delikatesen "skildpaddesuppe" efterfølgende)
1847 - Charlotte Brontë færdiggører Jane Eyre, og jeg forbander stadig kællingen. Mage til kedelig bog... Og så skulle man læse den i folkeskolen.. Jeg interesserede mig for piger, chips og min knallert. Hvor skulle man dog tvinges gennem det makværk?? Fatter det bare ikke!
1853 - Aprospos chips, så blev de første chips lavet i dag. Grunden til at KIMS stadig eksisterer, er nok rimeligt meget min skyld, da jeg spiste store mængder af disse små, krydrede frituremestre i sin tid.
1858 - I Richmond, Virginia arresteres 90 negere fordi de begynder at indlære.. Man frygter at de finder ud af, at livet frembyder mere end bomuld og bål...
1891 - Thomas Edison opfinder filmkameraet. Vi takker og sender en blomst!
1909 - Man starter på Panama Kanalen. Nu kan man fragte eksportvarer som fx. øl og Bacon over større afstande. Godt initiv, panamesere!
1912 - Alaska bliver en del af USA. (Ja, hvad skulle de gøre uden??)
1932 - Amelia Earhart flyver fra Los Angeles til Newark, New Jersey som første kvinde... Hvordan ser en ligeglad smiley ud?
1944 - De Allierede går ind i Paris, og de rødvinstyllende og frølårsædende tumlinge kan begynde at lægge planen for Disneyland.
1950 - Edith Sampson udnævnes til FNs første neger.
1960 - Man måler -127 grader i Antarktis. Det er omkring lige så koldt som min kærestes hjerte når jeg har tømmermænd og tigger om sex...
1968 - Frankrig lærte ikke noget i ´44 og detonerer dette år deres første Hydrogenbombe. (Ikke i Paris, dog.)
1981 - Mark David Chapman får 20 for drabet på Lennon. (Det betyder at han burde buldre rundt i samfundet lige nu, så pas på hvor du nynner Yellow Submarine!)
1989 - Voyager 2 passerer Neptun. (Planeten, forstås!)
1990 - Judas Priest frifindes - for opfordring til mord, ikke for udbredelsen af dårligt musik. Den tilgiver vi sku aldrig!!
1991 - Mikhail Gorbachev (Gobo blandt få venner) går af. Der spekuleres straks i Vodka på børsen.
1992 - Orkanen Andrew rammer det sydlige Florida med en styrke på 5. Hør Lewis Black svine denne orkan til på hans White Album.
1995 - Windows 95 kan fra nu af installeres på "PCere" ifa. en ret stor bunke disketter, hvis jeg husker mine piratdage korrekt. (Olivetti - 386)
Lagkage med pynt:
1635 - Peder Griffenfeld
1899 - Gaylord DuBois (bare navnet...)
1929 - Yasser Arafat - vink, lille mand
1934 - Kenny Baker (indsæt selv lyden)
1948 - Jean-Michel Jarre
1958 - Steve Guttenberg
1965 - Marlee Matlin - "Hvem sagde det??"
Bårebuket:
Ikke til nogen jeg kender i dag.
Liberia: Flagdag
Sierra Leone: Præsidentens fødselsdag med pompt og pragt
Ukraine: Uafhængighedsdag fra Rusland i ´91
Håber i får jer en dejlig aften, og at i gider være med på en omgang trivial viden igen. Det var sku sjovt sidst.
Møzzzer ^*^
#2 lyspunkt 19 år siden
Selvfølgelig er der kommet nye læsere til og mon ikke jeg kan tåle en dosis mere?
#3 davenport 19 år siden
Og så kunne der være sket noget i mellemtiden, ikke bare i nutiden, men også opdateringer på fx. wiki.
#4 blahblah 19 år siden
#5 davenport 19 år siden
http://filmz.dk/forum/item/16462/#
#6 Bates 19 år siden
#7 davenport 19 år siden
#8 DarkLight 19 år siden
#9 davenport 19 år siden
Det tegner allerede til en dejlig dag, med nogen sol og en morgenglad Peter Tanev på Godmorgen Danmark. (Dusker han mon Ditte Falkenberg?)
For mit vedkommende frembyder dagen en familietur i skoven (ad libitum), så vejret må gerne holde.
Dagen i dag:
År:
1609 - Galileo Galilei præsenterer sit første teleskop og kort efter opfindes gardinet af en sur madame.
1718 - New Orleans, Louisiana grundlægges. Det gør dog ikke at jeg får lyst til at høre alt det jazzzzzz..
1768 - James Cook drager afsted på sin første rejse. Der er ikke nogen skibskok med, da James jo selv er Cook... Get it? Cook!
1830 - Belgien løsriver sig fra Holland, hvilket mange belgiere i dag er kede af, da de ikke lovligt kan købe deres hasss og dermed er en befolkning af lovbrydere.
1910 - Yellow Cab åbner den første bildør for kunderne. I dag er der mindre prestige i hyrevognskørsel, der for det meste varetages af pakistanere og negere.
1991 - Linus Torvalds arbejder fra i dag helt åbenlyst på at lave et frit operativsystem. De har endnu ikke væltet Windows af pinden. Måske skulle de ikke have valgt en pingvin til logo.. Det næstdummeste af dyr..
1991 - Michael Schumacher debuterer i Belgien. Vi venter stadig på en ulykke, så andre har en chance..
2005 - Hurricane Katrina ordner det mellemste Florida. Faktisk lige i det område hvor jeg har boet. Men det gør ikke så meget, da der for det meste bare boede pushere og loudmouthed bitches.
Morgensex til:
1912 - Erich Honecker (kan foldes af tæppe)
1918 - Leonard Bernstein
1930 - Sir Sean Connery - bow your heads!
1931 - Regis Philbin - nu må i se op igen
1933 - Tom Skerritt
1938 - Frederick Forsyth
1947 - Anne Archer
1949 - Gene Simmons - KISS, motherfuckers
1951 - Rob Halford :D
1954 - Elvis Costello
1958 - Tim Burton
1970 - Claudia Schiffer her
1976 - Alexander Skarsgård - søn
Ulækkert morgensex til:
1699 - Kong Kristian d. V af Danmark
1900 - Friedrich Nietzsche
1938 - Aleksandr Kuprin (ikke Kølpin)
1984 - Truman Capote
2000 - Carl Barks :´(
2001 - Aaliyah
Desuden er det nationaldag i Uruguay, da de er løsrevet fra Brazilien på denne dato. (De cuttede for meget ind på dopen)
Håber i får en god weekend, uden for mange jagende tømmermænd. Drik dog mælk! (Ikke hvis du er laktoseintollerant)
I morgen fortsætter arbejdet oppe i hjemmebiografen, så der kommer intet indlæg.. Lyspunkt? Elwood? Anyone?
*GG* Knuzzer
#10 davenport 19 år siden
Der er 107 dage tilbage af 2006, og der er ingen forlydender om Nostradamus-katastrofer i dag.
Vejret:
” Det bliver igen tørt og solrigt med temp. op mellem 20 og 25 grader. Vinden bliver let til frisk, ved kysterne stedvis op til hård vind omkring øst. I nat fortsat tørt og mest klart vejr med temp. mellem 12 og 17 grader og svag til frisk østlig vind.”
.. Og til dem der er til den slags, så starter ´Vild med Dans´ i aften igen, og vi kan som mænd nyde både Anna David, Roslyng og lille Lærke.. (Jeg skal i biografen og se United 93, så…)
1683 - Germantown, Philadelphia, Pennsylvania ist am dieser tag etabliert, und Sauerkraut ist ein neue nationalessen im Der Voreinigen Staten (sorry!)
1749 – man finder ud af at Pluto har bevæget sig ud af Neptuns omløb, og forbliver den aller yderste planet, indtil 1979. Nu er Pluto ikke engang en planet mere, det har nogle tusinde fulde forskere fundet ud af I Prag. I PRAG!?! Man holder ikke konference I en by, hvor øllet flyder fra vandhanerne, og forventer at få noget brugbart ud af det!
1812 – Napoleon (lille mand med hat) og hans hær (små mænd I hatte) når frem til Kreml I Moskva, hvor de mæsker sig I russiske goder, såsom kogt kål og rødbeddesuppe. Mmm.. Jeg skal lige ud og brække mig *BRB*
1821 - Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, og Nicaragua erklærer sig uafhængig af Spanien. Der fejres nu uafhængighedsdag I disse lande, og der er kokain nok til alle.. Også til gæster, så på et fly. I kan nå det, tidszonerne taget I betragtning.
1831 – Lokomotivet John Bull kører for første gang I New Jersey… Mmmmm John Bull..
http://www.bradyshomebrew.com/images/products/john...
1835 - HMS Beagle når frem til Galapagos, med Hr. Darwin ombord. Fuld og mæt af beskøjtere.
1857 - Timothy Alder tager patent på skrivemaskinen, forløberen for tastaturet foran dig, og noget vi brugte da jeg var dreng.
1916 – WW1: Tanks bruges for første gang I slaget ved Somme. Det har nok overrasket en del soldater.
1928 - Sir Alexander Fleming opdager en svampevækst I en lille skål (ikke på en kønsdel), og opdager på den måde penicilinen.
1935 – Nurembergloven fratager alle jøder retten til statsborgerskab I Tyskland. Migulgl zol er vern in a henglayhter, by tog zol er hengen, un bay nakht zol er brenen. – Så er det sagt.
1935 – Tyskland indfører det noget mere markante flag med det sorte kryds på.
1949 – TV-Serien The Lone Ranger har premiære på ABC.
1952 - United Nations (FN) giver Eritrea til Ethiopia. Det kan man, når man har magt!
1959 - Nikita Khrushchev besøger som den første “af dem” USA. Ludere og billig whiskey!
1978 - Muhammad Ali tæsker Leon Spinks I en uforglemmelig kamp. SMÅKAGE!
1982 – USA Today kommer for første gang på gaden…
Nu har jeg ikke tid til mere, da arbejdet kalder.
Hyggez, og knuzzer DaVeNpOrT