Gravatar

#11 myggen 20 år siden

#8: Der har været 265 (eller 266 alt efter, om man tæller en gut med, der døde efter 3 dage), så der er desværre ikke nok til 'en til hver dag' :)

#10: Jeg tror folk læser det (jeg gør i hvert fald), men af en eller anden grund skulle jeg også kigge 2 gange, før jeg så du havde skrevet noget om aids-dagen.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#12 Yoda 20 år siden

Jeg læste det nu også, men må være gledet uden om fødselsdagene - sorry Cyberzed!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#13 cyberzed 20 år siden

Så blev det den sidste dag i info-ugen, dagen hvor arbejdet flyder over i julefrokost. Så får vi se om der er nogen der bliver så stive de vil til at ud med deres indre sandheder :)

Dermed vil jeg også takke af som gæsteskriver i denne ret turbulente uge for mig ellers :)

1409 Universitetet i Leipzig åbner, mindes at have hørt noget om det engang.

1927 Efter at have produceret Ford T i 19 år, bliver der lanceret en Ford A. Mindes at man kunne få Ford T i lige den farve man ville have bare det var Sort :)

1939 New York vil have mere i luften og åbner derfor La Guardia lufthavn

1961 Castro udmelder at han er Marxistisk-Leninist og at han vil have kommunisme.

1975 Laos bliver til en demokratisk republik da Pathet Lao ikke gider bestemme mere.

1982 Den første person får indopereret et kunstigt hjerte.

1991 Apple udsender den første version af Quicktime.

1993 STS-61 Sendes afsted fra NASA for at sparke dæk på Hubble teleskopet, mon det hænger sammen med at den colombianske narkobaron Pablo Escobar bliver skudt?

2000 Smashing Pumpkins spiller deres sidste koncert.

2005 Xbox 360 udkommer, nogen er glade andre er utilfrede, jeg venter personligt og ser hvordan det kommer til at køre.

Islagkage til:

1923, Maria Callas, meget kendt opera sopran der havde sin storhedstid efter 2. verdenskrig...hun skulle jo lige være over 20 før der var nogen der tog hende seriøs :)

1946, Gianni Versace, kendt for at kaste noget tekstil rundt om nogen folk.

1968, Lucy Liu, mmm she is nice :)

1978, Nelly Furtado, kendt for at sende nogen sprøde toner gennem luften i forhold til den næste.

1981, nayZe favorit sangerinde, Britney Spears er kommet til verden på denne dag.

Isbolde i nakken til:

1814, Marquis de Sade

1993, Frank Zappa, mest kendt for Bobby Brown hos mig.

Husk: "Short is the joy that guilty pleasure brings"
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#14 dyg 20 år siden

Havde du skrevet det linien før, så ville jeg ikke overveje at slå dig ihjel.

Nelly Furtado er dejlig, og hendes knapt så poppede sange er rare at slappe af til, og derfor har jeg da også hendes skiver i samlingen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#15 davenport 20 år siden

Tak for en informativ uge :)

Jeg har ikke muligheden næste uge, da der kommer noget kursus indover. Er der nogen der melder sig frivilligt?

Fremgangsmåden kan gøres rimelig enkel ved at bruge wikipedia.org - Men det tager tid at skrive.

Good job CyberZed :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#16 cyberzed 20 år siden

Tak tak, jeg har stort set kun brugt wikipedia (engelsk, dansk og lidt den tyske), en BBC ting og så IMDB.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#17 lyspunkt 20 år siden

Så er vi nået til den første mandag i december månede, og det ser ikke ud til at den kommer til at afvige meget fra andre mandage. Det er mørkt og snusket udenfor, men heldigvis er der kun 5 dage til weekend.

Dagen begivenheder:

1766 James Christie har fået samlet en masse gammelt skrammel sammen, og vælger at åbne et auktionshus for at sælge det.

1926 Barnevognen er løs! Battleship Potemkin har premiere.

1945 Flight 19 er på udflugt I Bermudatrekanten og nået aldrig tilbage til Fort Lauderdale.

Følgende ser frem til lys i lagkagen:

1839 George Armstrong Custer, amerikaner, der ender sidst i klassen for kommende generaler.
1890 Fritz Lang, tysk visionær filmskaber (M og Metropolis)
1901 Walt Disney, tegner
1932 Little Richard, farverig klaverbokser

Følgende må se frem til at lyset slukkes:

1791 Wolfgang Amadeus Mozart, østrigsk komponist dør efter ulidelige pinsler af en blanding af blyforgiftning og feber – måske.

Så er det i øvrigt muligt for at gå i sort og snigmyrde sine fjerne med god samvittinghed, da det i dag er Day of The Ninja.

God fornøjelse
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#18 dyg 20 år siden

1979 Stefan Dyg Pedersen, genial tosse (med lille t)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#19 Scherlund 20 år siden

Tillykke dit gamle geni, der har overskreddet grænsen. Tosse, ja det er du ganske rigtigt ;)
Gravatar

#20 lyspunkt 20 år siden

Tillykke med dagen :)
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus

Skriv ny kommentar: