Så nåede vi det igen. Fredagen er over os, og mange kan se frem til en hård julefrokostaften.
1851 Det første YMCA åbner i Montreal. Der bliver hurtigt fløjtet op til fællesdans.
1946 Nürnbergprocessen starter. I de efterfølgende tre år bliver krigsforbrydere prøvet foran tribunalet nedsat af de allierede.
1990 Elektrikeren fra Gdansk bliver den første valgte præsident i Polen.
1992 USA sunes der er lidt uro i Afrika, og sender 28.000 soldater til Somalia for at bevare freden.
Hurra for::
1934 Morten Grundwald, den sidste, bortset fra Børge, der et tilbage fra Olsenbanden. 1953 John Malkovich, amerikansk skuespiller, der har ydet mange gode præstationer, men stadig mangler ”Den helt store film”. 1957 Donny Osmond, flødebollesanger.
Ingen sindsoprivende døde.
Så er det så i dag at svensken fejre Anna´s Dag, hvilket markere at det er tid til at forberede klipfisk til julemiddagen. Velbekomme.
Og hermed at bolden givet op. En ny må tage over i næste uge.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
#34 Brugte den en hverdagsaften da min overbo ville til at holde fest...godt op for anlæget og så bare vente på at det væltede ind med choppers :D og bagefter holdt han ikke mere fest.
Jeg stoppede engang en nabokrig med Ill-Dispossed. Det var sådan nogle speedsniffende tecnodrenge, der lige fik en tur til Heavyland. De fandt også ved samme lejlighed ud af, at mine Dali 850 kunne spille deres hjemmebyggede kasser i smadder. Det var en lækker eftermiddag, og jeg drak bajer, mens jeg headbangede af dem :D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Nå, jeg er hjemme med influenza, så jeg kan da lige give en frisk omgang trivia:
1939 - Gone with the Wind åbner i Atlanta, Georgia. Den skulle være lang, meget lang.
1945 - General Douglas MacArthur giver ordre til at Shinto ikke mere skal være statsreligionen i Japan. Vil vores japanske udvekslingsstudent give en forklaring?
1961 - i Israel idømmer et krigstribunal Adolph Eichmann til døden for sin medvirken i holocaust. (De ville nok gerne have fat i den anden Adolf også, men han var jo i Argentina!)
1976 - Samoa optages som medlem i FN. JUHUUU! :)
1994 - Netscape Navigator 1.0 sendes på gaden. Nogen der kan huske den mere? - Jeg er mere Firefox mand..
1994 - Palau optages som medlem af FN. Jeg ved ikke engang hvad det er, men det lyder lækkert.
Der er guld og grønne skove til:
Kejser Nero i år 37. Thomas Hansen Kingo - kunne det der med salmer!! Gustave Eiffel, ham med det store fallossymbol. Friedensreich Hundertwasser (!) Don Johnson - født i ´49 faktisk..
Nu falmer skoven trindt om land:
Sitting Bull, UGH mester Walt Disney - en eller anden tegner
Og USA fejrer Bill Of Rights Day, ved ikke om man så har fri.. Måske..
Det var det.. Tilbage til at læse op på tråde.. God dag.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#31 lyspunkt 20 år siden
#32 lyspunkt 20 år siden
1851 Det første YMCA åbner i Montreal. Der bliver hurtigt fløjtet op til fællesdans.
1946 Nürnbergprocessen starter. I de efterfølgende tre år bliver krigsforbrydere prøvet foran tribunalet nedsat af de allierede.
1990 Elektrikeren fra Gdansk bliver den første valgte præsident i Polen.
1992 USA sunes der er lidt uro i Afrika, og sender 28.000 soldater til Somalia for at bevare freden.
Hurra for::
1934 Morten Grundwald, den sidste, bortset fra Børge, der et tilbage fra Olsenbanden.
1953 John Malkovich, amerikansk skuespiller, der har ydet mange gode præstationer, men stadig mangler ”Den helt store film”.
1957 Donny Osmond, flødebollesanger.
Ingen sindsoprivende døde.
Så er det så i dag at svensken fejre Anna´s Dag, hvilket markere at det er tid til at forberede klipfisk til julemiddagen. Velbekomme.
Og hermed at bolden givet op. En ny må tage over i næste uge.
#33 cyberzed 20 år siden
#34 davenport 20 år siden
#35 cyberzed 20 år siden
#36 davenport 20 år siden
De fandt også ved samme lejlighed ud af, at mine Dali 850 kunne spille deres hjemmebyggede kasser i smadder.
Det var en lækker eftermiddag, og jeg drak bajer, mens jeg headbangede af dem :D
#37 myggen 20 år siden
"Intet er så galt, at det ikke kan filmatiseres og udgives med DTS-lyd"
#38 cyberzed 20 år siden
#39 nakalay 20 år siden
#40 davenport 20 år siden
1939 - Gone with the Wind åbner i Atlanta, Georgia. Den skulle være lang, meget lang.
1945 - General Douglas MacArthur giver ordre til at Shinto ikke mere skal være statsreligionen i Japan. Vil vores japanske udvekslingsstudent give en forklaring?
1961 - i Israel idømmer et krigstribunal Adolph Eichmann til døden for sin medvirken i holocaust. (De ville nok gerne have fat i den anden Adolf også, men han var jo i Argentina!)
1976 - Samoa optages som medlem i FN. JUHUUU! :)
1994 - Netscape Navigator 1.0 sendes på gaden. Nogen der kan huske den mere? - Jeg er mere Firefox mand..
1994 - Palau optages som medlem af FN. Jeg ved ikke engang hvad det er, men det lyder lækkert.
Der er guld og grønne skove til:
Kejser Nero i år 37.
Thomas Hansen Kingo - kunne det der med salmer!!
Gustave Eiffel, ham med det store fallossymbol.
Friedensreich Hundertwasser (!)
Don Johnson - født i ´49 faktisk..
Nu falmer skoven trindt om land:
Sitting Bull, UGH mester
Walt Disney - en eller anden tegner
Og USA fejrer Bill Of Rights Day, ved ikke om man så har fri.. Måske..
Det var det.. Tilbage til at læse op på tråde..
God dag.