Gravatar

#61 davenport 20 år siden

Da jeg har lidt tid, med juleandens duft i næsen, og 1½ time til kirketid, skal i da ikke snydes sådan en juleaftensdag:

1715 - Svenske tropper indtager Norge. Hvorfor?

1777 - Kiritimati, bedre kendt som Christmas Islands, opdages af James Cook. Hence the name!

1818 - "Silent Night" komponeres af Franz Xaver Gruber, sikkert mens han ventede på at det skulle blive pakketid.

1865 - I julens ånd, opretter nogle veteraner den berømte og menneskekærlige organisation Ku Klux Klan.

1914 - Julefreden sænker sig over slagmarkerne under WW1, og alle lægger våbenene og fejrer højtiden sammen. Bemærkelsesværdigt. - Og det er sandt!

1951 - Libyen bliver selvstændigt, da de har været en italiensk koloni.

1953 - NBC's Dragnet bliver det første sponsorerede tvprogram. Sidenhed er det blevet mere almindeligt (!)

1968 - Apollo 8 går i omløb om Månen med mennesker ombord, og er dermed den første til at gøre det. Om de havde et træ med, fortæller historien intet om.

2004 - The 2004 Christmas Eve Snowstorm rammer det sydlige USA, som lammer julen i den grad.

Opstigning:

1905 - Howard Hughes, fly og filmgaldning
1923 - George Patton IV, general
1945 - Lemmy Kilmister, mötörhead motherfucker!
1971 - Ricky Martin, flødebolle

Nedstigning:

1524 - Vasco da Gama, rejsende i alt
1873 - Johns Hopkins, filantrop
1982 - Louis Aragon, Viggos far
1997 - Toshirô Mifune, hans sidste sang

Hvis nogen skulle have vågnet af komaen lige nu, kan jeg berette at det er juleaften, som fejres i de nordiske lande med pakker denne aften, i modsætning til resten af verden, der venter til i morgen tidlig. Tjekkiet og Slovakiet er så også med på vognen.

Julemanden har travlt, så det rådes til ikke at stå i vejen, da han har en del skorstene at nå denne aften.
Det kan være din fulde onkel, der er klædt ud, så vær på vagt. Man skal ikke købe alt!

Glædelig jul til alle, håber i får en dejlig aften, og hygger jer med dem i elsker.
I know I will :)

... Og god høst :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#62 filt 20 år siden

Noooooo! Juleaften er Toshirô's dødsdag! Nu er det jo vanskeligt at opfatte juleaften som en glædesdag længere. :(
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid

Skriv ny kommentar: