I anledningen af offentliggørelsen af Razzies (http://filmz.dk/forum/item/24151/#22) synes jeg vi skal kåre de tilsvarende danske film og præstationer.
Ifølge DFI havde følgende danske film premiere i 2006: Far til fire - i stor stil Direktøren for det hele Krummerne – Så er det jul igen Prag Fidibus Der var engang en dreng Den grimme ælling og mig Rene Hjerter Sprængfarlig bombe Offscreen Supervoksen De tre musketerer Princess Lotto En Soap Drømmen Efter brylluppet Tempelriddernes skat 1:1
Kategorierne må være: Dårligste film Dårligste instruktør Dårligste mandlige hovedrolle Dårligste kvindelige hovedrolle
Bedømt på traileren må det næsten være 'Grønne Hjerter', som #3 også nævner. Har ikke set selve filmen, men at dømme fra traileren er den en klar vinder til mandlig hovedrolle - puha!
'Krummerne - så er det jul igen' lyder ærlig talt også som et dumt projekt. Det var heller ikke meget reklame man så til den, synes jeg..
If a ruler rocks, and a rock rules - who's coolest!?
Vil også nævne Lotto som den suverænt dårligste danske film jeg har set. Forbander stadigt min mor for at lokke mig i baghold og tvinge mig til at se den.
Siden den dag, har jeg aldrig stolet på mine forældres intentioner når de inviterede på aftensmad!!!
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets." - Steve Carell
Synes ikke Lotto er så ringe som man gør den til herinde. Det er ikke nogen stor film, men den er ikke uden charme og Søren Pilmark gør det formidabelt.
Prag er derimod ikke ret meget værd og det er mig en gåde hvordan den kan blive nomineret til en Bodil for bedste film.
Jeg har hverken set Krummerne, Grønne Hjerter eller Far til Fire, men efter hvad jeg har hørt og læst om dem, er jeg ikke ligefrem gået glip af noget.
Jeg har ikke set nogen af dem, og kommer efter alt sandsynlighed heller ikke til det. Jeg så det halve af "Anklaget" den anden aften, men jeg kan bare ikke sidde stille til den slags forceret forsøg på at lave noget marginalt interessant. Og det blå filter de filmer med??? Jeg kan ikke døje det!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#1 filmz-kaotmus 18 år siden
Ifølge DFI havde følgende danske film premiere i 2006:
Far til fire - i stor stil
Direktøren for det hele
Krummerne – Så er det jul igen
Prag
Fidibus
Der var engang en dreng
Den grimme ælling og mig
Rene Hjerter
Sprængfarlig bombe
Offscreen
Supervoksen
De tre musketerer
Princess
Lotto
En Soap
Drømmen
Efter brylluppet
Tempelriddernes skat
1:1
Kategorierne må være:
Dårligste film
Dårligste instruktør
Dårligste mandlige hovedrolle
Dårligste kvindelige hovedrolle
#2 dolphinfriendly 18 år siden
#3 Benway 18 år siden
#4 filmz-kaotmus 18 år siden
#5 filmz-canner 18 år siden
'Krummerne - så er det jul igen' lyder ærlig talt også som et dumt projekt. Det var heller ikke meget reklame man så til den, synes jeg..
#6 filmz-Munk 18 år siden
Siden den dag, har jeg aldrig stolet på mine forældres intentioner når de inviterede på aftensmad!!!
- Steve Carell
#7 Verbal 18 år siden
Prag er derimod ikke ret meget værd og det er mig en gåde hvordan den kan blive nomineret til en Bodil for bedste film.
Jeg har hverken set Krummerne, Grønne Hjerter eller Far til Fire, men efter hvad jeg har hørt og læst om dem, er jeg ikke ligefrem gået glip af noget.
#8 davenport 18 år siden
Jeg så det halve af "Anklaget" den anden aften, men jeg kan bare ikke sidde stille til den slags forceret forsøg på at lave noget marginalt interessant.
Og det blå filter de filmer med??? Jeg kan ikke døje det!
#9 filmz-Narniabæver 18 år siden
#10 filmz-canner 18 år siden